![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() Op 14 juli start een nieuwe wereld van Lord of Ultima, a free-to-play, browser-based, massively multiplayer real-time strategy game.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lord_of_Ultima http://www.lordofultima.com/en/game/index Ik heb voor mezelf de volgende uitdaging bedacht : ik zou de grootste alliantie willen maken die er ooit in zo'n spelwereld gemaakt is, nl een alliantie van 1.000 spelers, verspreid over 12 continenten. Het spel duurt ongeveer een jaar en vergt ongeveer een kwartier management per dag ( mits betaling van enkele dollars per maand kan je 1 en ander automatiseren en dat kwartier reduceren tot vijf minuten ) Voor de 'freaks' die de alliantie leiden, spreek je uiteraard al snel over een paar uur per dag. Tijdens je vakanties of wanneer je het even beu bent, kan je een vervanger aanduiden. Ben je het ergens onderweg volledig beu, ook geen probleem, je kan vrij makkelijk je opgebouwd imperium in handen geven van een andere speler. Misschien zijn er forummers die het spel kennen, en/of forummers die wel iets zien in die uitdaging. Duizend mensen achter dezelfde kar krijgen is toch wel politiek vind ik. Dus, je hebt het al door, dit is een oproep. Iemand geïnteresseerd om mee te doen ? Los van de strategische dimensie, is zo'n wereld sowieso een leuke plek om gesprekken aan te knopen met mensen van zowat overal ter wereld. Alle leeftijden, veel kids, maar evenveel volwassen mensen. En het zou natuurlijk een fantastische manier zijn om een aantal forummers beter te leren kennen ![]() 14 juli is de start, maar je kan ook later komen meedoen, tot eind augustus ongeveer worden continenten geöpend Laatst gewijzigd door Lijfstraffen De Man : 12 juli 2011 om 10:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hmmm ik wil je niet teleurstellen, maar tenzij er in je game 12 continenten zijn, in real life , zijn er maar 5 ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
en echte ... zes dan ![]() wat de echte betreft : afrika en azië geen probleem, vooral veel indiërs en veel zuidafrikanen tegenwoordig; australië : in m'n huidige aliantie al zeker 1tje ; amerikanen zeldzamer denk ik ( spelen op servers in hun eigen tijdzone ) zal de nationaliteiten posten vanaf 14 juli ... Laatst gewijzigd door Lijfstraffen De Man : 12 juli 2011 om 11:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Hoe hoog is het verslavingsrisico?
![]()
![]() |
#5 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaja eerst de verslaving creeren en meteen ook het medicijn leveren...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Partijlid
|
![]() Oki. Update. Verandering van plan.
Ik heb net een machtsgreep gepleegd en ben nu leider van een alliantie in Wereld 33. ( Dragon Order, continent 20 & 30, 88 leden ) Lijkt me makkelijker van 88 nr 1.000 te mikken, dan van 0 nr 1.000. Dus wie interesse heeft : wereld 33 it is. Firestone en Voltian als officers, zou ik echt helemaal zien zitten ![]() En nu aan het werk, want ik heb m'n volk een heuse Constitution beloofd ![]() Laatst gewijzigd door Lijfstraffen De Man : 13 juli 2011 om 17:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als ik het goed begrepen heb is dit een soort browser-based spel, zoals Tribal Wars. Is het de moeite, en zoja, waarom?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Echt strategisch, en echt een uitdaging om een groep mensen een jaar lang gemotiveerd te houden. Vooral als leider van zo'n alliantie is het zeer aangenaam ![]() Een combinatie van social skills, creativiteit, en strategisch inzicht is nodig. En organisatietalent vooral ! De lijnen uitzetten, leden recruiteren, voor voldoende entertainment zorgen, love it ![]() Als gewone meeloper is het msschn teveel 'farming' 'city building'. Plus : leuk omdat het zo internationaal is. Heb Zuidafrika, Indië, Nederland, Estonia, Australië, allemaal verschillende karakters. Laatst gewijzigd door Lijfstraffen De Man : 13 juli 2011 om 17:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tribal wars was vrij leuk, maar op de duur werd m'n rijkje zo groot dat ik het gewoon niet meer zag zitten. En om m'n account te delen had ik al helemaal geen zin...
Dit zou waarschijnlijk de zelfde kant opgaan, het begint met een kwartiertje en daarna......... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() En welke wereld moet ik morgen joinen, World 37 neem ik aan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Twee tegelijk dat zou er écht over zijn ![]() Of ik in 33 aan 1.000 mensen raak is twijfelachtig. De wereld is al iets te lang open, en de topallianties hebben al ruim voorsprong. Moeilijk om nog grote beloftes te doen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Maar het blijft n heikele zaak, voor je 't weet ben je een paar uur per dag kwijt. Maar dat geldt ook voor p.be toch ? Laatst gewijzigd door Lijfstraffen De Man : 13 juli 2011 om 17:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dus ja... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Goed, ik heb mij geregistreerd als HeerBommel. Tips?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Partijlid
|
![]() Okee.
Dan toch begonnen in die nieuwe wereld ( server 37 ) Van scratch. Als leider van m'n eigen alliantie. Tien leden al. Goede start. Prima ranking al, 12de wereldwijd. Radelle, Draconic Disorders. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Hoe word ik lid van uw alliantie ? (zit op wereld 33 server 37 denk ik)
|
![]() |
![]() |