![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() de stroom producenten hun biomassa centrales draaien
op zogezegde biomassa biomassa = houtafval dat word gemalen en geperst tot een soort pellets maar dan veel groter biomassa = geschredderd en gedroogd huisvuil en restafval welk zo min mogelijk isolatie of pvc bevat omdat pvc bij verbranding giftige chloordampen opwekt en isolatie als rockwol slecht verbrand en daardoor de cal/uur fors naar beneden trekt daarin tegen hebben ze liefst zoveel mogelijk plastic folies erin omdat dit veel energie in warmte afgeeft maar waarom noemen ze dat groene stroom ? ping ping het gaat enkel om het geld neem bv electra winds leuke naam voor een afval verbrandingsoven he ? iedereen zou denken aan windmolens ? maar nee ze nemen ons in de maling ze draaien op puur huisvuil en restafval dus we worden langs alle kanten bezeikt
steel niet en gedraag u ook niet als een dief ! de overheid dult hier namelijk geen concurentie!!!! verdraagzaamheid is een mooi ding! Laatst gewijzigd door snowseals : 23 november 2011 om 23:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Awel, is dat geen 100% recuperatie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Toch nog enkele anderen die het stilaan beginnen in te zien hoe we niet enkel bedrogen worden maar onszelf voornamelijk beliegen. Vele dingen die we immers doen en niet doen zijn enkel om ons geweten te sussen of uit manipulatie en daaruit volgende onwetendheid.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Alles laten controleren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Ze wilden groen : ze hebben groen.
En nu : niet meer zagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Trouwens, verbranden van niet-recycleerbaar plastic met energie-recuperatie en onder gecontrolleerde omstandigheden, rookgaszuivering incluis, is dat zo erg ? Of verkiest u het spul te storten en zo een potentieel milieuprobleem te creëren dat nog 100'en jaren kan aanslepen ? En giftige chloordampen, laat me niet lachen... verbranden van PVC geeft zoutzuurdampen vrij (HCl) en dat is makkelijk op te lossen met een natte rookgaswasser met kalkmelkinjectie. Allemaal vrij basic stuff eigenlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Burger
|
![]() ik werk als kraanman bij een recycling bedrijf
ik schredder ook het restafval karton word er nog grof met de kraan uitgehaald plastickfolie ook bouwfolie heeft geen meerwaarde meer dus moeten we deze met de restafval samen afvoeren pvc en pe buizen en dakgoten werd ons gevraagd deze in mate van het mogelijke er uit te halen ivm chloorgassen deze gaan naar verbrandingsoven in hurdt duitsland daar hebben ze een chloordampfilter bij electra winds hebben ze deze niet de nieuwe oven die bionerga in helchteren gaan bouwen gaat de oude remo stortplaats voledig uitgraven om dit afval te verbranden en zal als groene stroom op de markt komen waarom de oude remo word uitgegraven heeft een heel andere reden in de vroegere jaren werd al het afval van wegenwerken naar remo gedaan koperkabels leverde toen bijna niks op en werden samen met teerhoudend asfalt op remo gestort dus wanneer dit verbrand word ? kan men dit als berry koper verkopen dit zou om gigantische hoeveelheid gaan dus machiels group gaat daar goed aan verdienen en recuperatie goederen zijn belastingenvrij en de overheid gaat opdraaien voor de saneringskosten van remo dus opnieuw kassa kassa voor machiels en de burger betaald de rekening storten in doel bij ovens van suez gdf , sita kost 135€ per ton restafval suez gdf = moeder electrabel stroomopwekking door verbranding stroom word verkocht door electrabel aan de burger dus win win principe en suez maar klagen da ze niks verdienen moet ge maar is navragen wat bonussen suez uitdeeld in totaal meer dan het dubbele van de nucleare rente bonussen betaald door frans moederbedrijf dus belgische overheid kan deze niet belasten franse overheid wel
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar beoordelen kan ik het niet Ben wel eens benieuwd wat anderen en beteren daarop te zeggen hebben (als ik dat dan maar versta) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Burger
|
![]() Citaat:
dus die instalatie is zo terug verdiend + is dit nog eens goed gesubsideert door overheid wij zijn nog gekker als gek als het tot een rechtzaak komt over de nucleaire rente is de regering nat ! vorig jaar zijn er contracten ondertekent en deze zomaar verhogen zal niet lukken dus dat ze dat maar schrappen uit de begroting of volgend jaar weer miserie allom
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Stel nu dat een bedrijf in plaats van een oven, een windmolen plaatst. Neem een Enercon E-82 als voorbeeld: kostprijs 3.3 miljoen euro, capaciteit 2.2 MW. Of omgerekend een investering 1.5 euro/watt. Bovendien brengen groenestroomcertificaten uit wind meer op dan uit afvalverbranding: 90 euro per MWh wind tegenover 60 euro per MWh afvalverbranding. En van die laatste kan je maar 41 % van uw productie in rekening brengen... Dus of afvalverbranding zo'n 'cash-cow' is als het op groenestroomcertificaten aankomt, betwijfel ik. PV en wind zijn slokkoppen van een heel andere orde. Ik zou zeggen: uw kritiek slaat niet zozeer op het probleem van afvalverbranding (het is de meest geschikt technologie om ons te ontdoen van niet-recycleerbaar afval), maar vooral op het systeem van groenestroomcertificaten.... Inderdaad, mee akkoord. Wat de regering probeert is een vorm van contractbreuk en zelfs al stemt Electrabel in, de prijsstijging zal wel doorgerekend worden aan de consument... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Stel nu dat een bedrijf in plaats van een oven, een windmolen plaatst. Neem een Enercon E-82 als voorbeeld: kostprijs 3.3 miljoen euro, capaciteit 2.2 MW. Of omgerekend een investering 1.5 euro/watt. Bovendien brengen groenestroomcertificaten uit wind meer op dan uit afvalverbranding: 90 euro per MWh wind tegenover 60 euro per MWh afvalverbranding. En van die laatste kan je maar 41 % van uw productie in rekening brengen... Dus of afvalverbranding zo'n 'cash-cow' is als het op groenestroomcertificaten aankomt, betwijfel ik. PV en wind zijn slokkoppen van een heel andere orde. Ik zou zeggen: uw kritiek slaat niet zozeer op het probleem van afvalverbranding (het is de meest geschikt technologie om ons te ontdoen van niet-recycleerbaar afval), maar vooral op het systeem van groenestroomcertificaten.... Inderdaad, mee akkoord. Wat de regering probeert is een vorm van contractbreuk en zelfs al stemt Electrabel in, de prijsstijging zal wel doorgerekend worden aan de consument... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Burger
|
![]() Citaat:
is toch wervelend bed ? indaver hun oude instalatie was een fluid bed of zit ik mis ? aan groenestroomcertificaten alleen zal het langer duren eer men deze terug verdiend heeft! maar als je de stortprijs voor aanlevering restafval 135€/ton vervuild slib 275€/ton daarbovenop telt ? is dit toch vrij snel terugverdiend? we hebben een tijdje geleden navraag gedaan om bij ons een verticale zuil windmolen te plaatsen welke niet mocht nu komen er op onze hallen inverter tech zonnepanelen voor kostprijs van 500000€ als ik het goed heb levert dit +- 70000€ certificaten per jaar op gedurende 20jaar ik heb hier vraagtekens bij ???? wie gaat daarvoor opdraaien
steel niet en gedraag u ook niet als een dief ! de overheid dult hier namelijk geen concurentie!!!! verdraagzaamheid is een mooi ding! Laatst gewijzigd door snowseals : 27 november 2011 om 12:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De opgewekte energie is een afvalproduct van deze installatie. Ze verdient haar geld als afvalverwerkend bedrijf. 466 000 ton huisvuil + opmenging * 135€/ton = 62.100.000 €/jaar plus opgewekte groene stroom en grijze stroom dat die installatie van 180.000.000€ opbrengt. De installatie is dus binnen de 3 jaar terugverdient. Het zijn gewoon de harde cijfers van de waarheid over energie die word gebruikt om de burger te kunnen uitbuiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Ik heb hier een rekenmachientje. Gelieve mij de juiste gegevens te bezorgen.
Merci. |
![]() |
![]() |