![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Boosmaakberichtje:
Het is alweer een tijd terug maar u weet het vast nog wel, de aanslag van Anders Breivik die 77 mensen het leven heeft gekost. Het type mens die wat mij betreft weinig rechten meer heeft en die ik het meest verschrikkelijke gun. Maar gelukkig is dat niet aan mij en ben ik ook van mening dat emoties nooit recht kunnen spreken. Noorwegen is op dit moment bezig met het bouwen van een spiksplinter en gloedje nieuwe cellencomplex. Mooi, vooruitgang. Maar niks is minder waar, dit cellencomplex wordt maar met 1 reden gebouwd en die reden is Anders Breivik. Breivik heeft het namelijk zwaar, hij zit al sinds dat hij is opgepakt alleen op een afdeling. Dit omdat ze anders zijn veiligheid niet kunnen garanderen, want andere gevangenen zijn niet zo blij met hem. De streng beveiligde nieuwbouw gaat daar voor zorgen, dat Anders gezellig omgang kan hebben met een aantal andere gevangenen. In de nieuwbouw gevangenis is plaats voor vier gevangenen, gezellig en knus. Nu vraag ik mij zo af, wat vind u? Moeten dit soort dingen kunnen? Om de veiligheid van een zware crimineel en gewetenloze moordenaar te bewaken? Via hier |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() wat bedoel je met voorwaarden?
schuldig aan moord = ophangen max duur proces = 1 - 2 maanden dan 1 keer n beroep --> 1 maand dan ophanging goedkoop ervanaf |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() 52-ste dubbeldraadje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewoon veroordelen en voor het executiepeleton.
In de Sovjet-Unie gebeurde dat wel op een humane manier. Zo mocht de veroordeelde op z'n laatste avond nog familie en/of hoeren laten overkomen, kreeg cigaretten , werden liedjes gezonden, en een groot vodka festijn houden met de bewakers als die dat wilde. Dat was natuurlijk niet officieel, wel een teken van erbarmen. Gebeurt nog steeds in Rusland heb ik me laten vertellen. Om de man wat moed te geven voor hij voor de ultieme Rechter moet verschijnen... Gevangenen in Rusland krijgen eten van familie en werden nooit verstoten, wat ze ook uitstaken. Ze worden als slachtoffer gezien. Toch is bijna iedereen voor de doodstraf en tegen strafvermindering. Laatst gewijzigd door tomm : 28 november 2011 om 11:26. |
![]() |
![]() |