![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Zijn jullie bang voor de tandarts? Zoja, waarvan precies? Voor de verdoving, voor de boor, voor de pijn...?
Ikzelf ben wel altijd bang geweest. Is begonnen vroeger als kind, bij de schooltandarts. Als jouw naam werd afgeroepen had je prijs: kwam je in de stoel te liggen bij een norse, ongeïnteresseerde, meestal oude vent die zonder verdoving boorde en/of kiezen trok. Heb daar wel een trauma aan overgehouden. Toch ga ik trouw, 2 keer per jaar, met klamme handen en kloppend hart naar de "brave man". Wat zijn jullie ervaringen? Laat het weten! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Komt nog bij dat bij een getrokken tand ik altijd heel lang bloedde, gemakkelijk 24 uur lang of meer. Gevolg was dat je dan weer misselijk werd van al dat ingeslikt bloed. Nu heeft men dat allemaal beter onder de knie, maar ik sterf nog altijd van de stress bij een tandarts. Ik zou daar liefst onder volledige narcose behandeld worden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk dat ik toen 9 jaar was. Sindsdien ben ik doodsbang...nu nog steeds. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 9 jaar en al een tand getrokken... en dan zegt gij iets over mijn tanden? ![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van een goeie tandarts/stomatoloog hoeft niemand bang te zijn.
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() Het enige bange moment is 't moment waarop hij zijne mond opendoet om te zeggen wat het mij gaat kosten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Is feitelijk wel waar. Moest ik optellen al hetgene ik al betaald heb sinds ik het ouderlijk huis verliet....is toch echt om depressief van te worden se. PPPfff. + al hetgene ik voor mijn kinderen indertijd betaald heb. Kan ik denk ik wel een bouwgrond van kopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat is bij de meeste dokters wel zo, bij advocaten ook, trouwens.
Laatst gewijzigd door Pietje : 19 november 2011 om 16:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Vroeger wel, nu niet meer. Als de tandarts vertrouwen uitstraalt, dan komt alles in orde.
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu ben ik helemaal niet bang meer voor de tandarts. Toen ik nog een kind was,was het natuurlijk een ander verhaal maar bon, ik moest ook bijna nooit naar de tandarts gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Heeft niks te zien met mijn kinderen denk ik, hoop ik. Alhoewel???? Begin het mij wel af te vragen. Mijn jongste kind -die nog thuis woont- gaat wel om de 3-4 maanden naar de tandarts. Die heeft steeds nieuwe gaatjes, alhoewel ze heel goed 3x/ dag poetst, flost. Mijn zoon daarentegen, die slechts 1x per jaar naar tandarts gaat en slechts 1 keer per dag poetst, heeft een gaaf en gaatjesvrij gebit. Ik begin te vermoeden dat een "zwak" gebit" erfelijk is. Mijn moeder bv heeft toen ze amper 21j was al haar tanden moeten laten verwijderen, evenals haar vader (mijn opa die ik nooit gekend heb) ook als jonge man reeds tandenloos was. Daarom dat ik- ondanks mijn grote angst- mezelf verplicht om 2 keer per jaar naar de tandarts te blijven gaan. Ik durf hier wel zeggen dat ik 3 dagen vantevoren, voor de afspraak, misselijk ben en amper kan slapen. Toch zet ik door: wil echt niet met rotte en kapotte tanden rondlopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De man doet gewoon zijn werk hoor. Ik heb wel een tijdje een vrouwlijke tandarts gehad, zij was bang om je pijn te doen, hierdoor deed ze je pas pijn.
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga liever naar de bakker.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Ik vond en vind naar de tandarts gaan niet aangenaam maar bang ben ik niet.
Ben wel ooit gaan lopen bij de dokter toen die op 10 jarige leeftijd een spuit in mijn hiel ging geven om een wrat uit te branden. Het was mijn tweede dus ik wist wat ging komen. Awoehahoew. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Doch tandarts....heb een trauma opgelopen denk ik. Toch ben ik blij dat ik mezelf verplicht om te blijven gaan. Mag echt wel zeggen dat ik een mooi gebit heb. Krijg daar geregeld complimentjes over, maar ze moesten eens weten...al de pijn en de ellende. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Mochten we maar al onze tanden ineens laten uit trekken en vals gebit of nieuwe groeien eh. Zou tof zijn. De man die ooit een haaienserum ontwikkelde werd naar het schijnt samen met zijn formule door een tandarts levend begraven ergens inn de omgeving van Kings canyon Australië. ![]() Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 19 november 2011 om 19:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |