Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Valt de regering binnen de 540 dagen
Ja, de regering valt binnen 540 dagen 29 69,05%
Nee, de regering blijft langer dan 540 dagen aan 13 30,95%
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 28 november 2011, 18:03   #1
Effect
Minister-President

Standaard valt de regering binnen 540 dagen?

Langer dus dan de onderhandelingen

De vivelabelgique-stijl opties zouden geweest zijn:
- ja, bdw heeft gelijk
- nee, ze doen door uit schrik voor bdw.

Maar uit intellectuele eerlijkheid zal ik neutrale opties geven.
Effect is offline  
Oud 28 november 2011, 18:21   #2
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Laat ze nu nog eerst vormen maar het zal wel weer ergens spaak lopen onderweg als ze hun akkoord gaan uitvoeren, of bij hun zelf of bij de bevolking. Mirakels op dat gebied verwacht ik niet meer, de afgelopen 30 jaar zijn er ook geen gebeurd dus.

Maar ik lig er al lang niet meer wakker van, mijn en onze stem gaat toch verloren in hun wind dus doe ik ook niet meer me sinds 2007, op geen enkel vlak. Blijf tot nader order dus elke verkiezing thuis tot er iets structureel veranderd.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline  
Oud 28 november 2011, 18:24   #3
de kleine
Lokaal Raadslid

de kleine's schermafbeelding

Standaard

Ik blijf erbij, de angst voor N-VA is té groot om de (laat ons eerlijk zijn, ze zal er komen) regering te laten vallen, hoe jammer ik het ook vind.
de kleine is offline  
Oud 28 november 2011, 20:26   #4
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kleine Bekijk bericht
Ik blijf erbij, de angst voor N-VA is té groot om de (laat ons eerlijk zijn, ze zal er komen) regering te laten vallen, hoe jammer ik het ook vind.
2
Meuh is offline  
Oud 28 november 2011, 20:28   #5
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
3
Herr Oberst is offline  
Oud 28 november 2011, 20:34   #6
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Haha. Altijd vanuit die eigen obsessie voor Bart De Wever besluiten dat iedereen er wel door geobsedeerd zal zijn en zijn/haar beslissingen afstelt op wat die ene man doet of zegt. Altijd die belachelijke complottheorieën. Hopelijk zien ook anderen in hoe belachelijk dat is.
Robinus V is offline  
Oud 28 november 2011, 20:35   #7
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Laat ze nu nog eerst vormen maar het zal wel weer ergens spaak lopen onderweg als ze hun akkoord gaan uitvoeren, of bij hun zelf of bij de bevolking. Mirakels op dat gebied verwacht ik niet meer, de afgelopen 30 jaar zijn er ook geen gebeurd dus.

Maar ik lig er al lang niet meer wakker van, mijn en onze stem gaat toch verloren in hun wind dus doe ik ook niet meer me sinds 2007, op geen enkel vlak. Blijf tot nader order dus elke verkiezing thuis tot er iets structureel veranderd.
Doe dat, het heeft toch geen zin.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 28 november 2011 om 20:35.
Another Jack is offline  
Oud 28 november 2011, 20:35   #8
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik blijf erbij, de angst voor N-VA is té groot om de (laat ons eerlijk zijn, ze zal er komen) regering te laten vallen
²

N-VA heeft dat slim gespeeld. Buiten Groen, dat toch niet in hun electoraal vaarwater zit, en VB dat in een immense crisis zit, zijn zij de enige oppositie in Vlaanderen (ja, je hebt ook nog Jean-Marie) en niet deelnemend aan een besparingsregering én belastingregering. Ze zijn bovendien op een unfaire manier aan de kant gezet (eerlijk is eerlijk, CD&V en VLD waren evenzeer tegen de nota van Di Rupo maar hadden de ballen niet om nee te zeggen), wat hun underdogpositie nog verstevigd (om een of andere reden kicken de Vlamingen daarop).

N-VA hoeft de rijpe vruchten maar te plukken in 2014. En de bonus is dat het samenvallende verkiezingen zijn, -oh ironie- iets dat die partij zelf verafschuwt.

Neen, 2007 was erg, 2010 was heel erg, maar 2014 wordt een verschrikkelijk verkiezingsjaar, iets waar de broekschijterij over de eerste zwarte zondag nu 20 jaar geleden bij verbleekt.
Vito is offline  
Oud 28 november 2011, 20:37   #9
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Haha. Altijd vanuit die eigen obsessie voor Bart De Wever besluiten dat iedereen er wel door geobsedeerd zal zijn en zijn/haar beslissingen afstelt op wat die ene man doet of zegt. Altijd die belachelijke complottheorieën. Hopelijk zien ook anderen in hoe belachelijk dat is.
Waarom zou dat belachelijk zijn?
Met de goedkeuring van de nota Di Rupo was het bv al paniek bij CD&V toen N-VA "nee" zei. Zolang de peilingen voor N-VA goed zijn, is dit wel degelijk zo. Of we dat nu graag hebben of niet.

Laatst gewijzigd door Vito : 28 november 2011 om 20:37.
Vito is offline  
Oud 28 november 2011, 20:47   #10
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Eerst denkt de meerderheid hier dat Di Rupo niet kan slagen, nu denkt een meerderheid dat hij niet kan vallen. Comprenne qui pourra.
BWarrior is offline  
Oud 28 november 2011, 20:50   #11
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Waarom zou dat belachelijk zijn?
Met de goedkeuring van de nota Di Rupo was het bv al paniek bij CD&V toen N-VA "nee" zei. Zolang de peilingen voor N-VA goed zijn, is dit wel degelijk zo. Of we dat nu graag hebben of niet.
Enkel een daling van de regeringspartijen zou een bedreigend effect mogen hebben voor hen. Het verlies ter compensatie van de groei van de N-VA zit netto bij de andere oppositiepartijen: N-VA+LDD+VB daalt in de peilingen, ook al stijgt een enkele component daarvan.

Ze hebben een flinke buffer, aangezien bij de regering van 2014 slechts een gewone meerderheid nodig is.
Robinus V is offline  
Oud 28 november 2011, 21:02   #12
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Enkel een daling van de regeringspartijen zou een bedreigend effect mogen hebben voor hen. Het verlies ter compensatie van de groei van de N-VA zit netto bij de andere oppositiepartijen: N-VA+LDD+VB daalt in de peilingen, ook al stijgt een enkele component daarvan.

Ze hebben een flinke buffer, aangezien bij de regering van 2014 slechts een gewone meerderheid nodig is.
???

Dit slaat nergens op. Wat wil je zeggen?
Vito is offline  
Oud 28 november 2011, 23:30   #13
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie ze nog in staat om de verkiezingen in 2014 'uit te stellen' naar 2016 zodat ze toch een 'volle termijn' kunnen doen....
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 28 november 2011, 23:40   #14
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Dit wordt een kraktike reke-eu-ering, die aalle door Europa gewraaakte maaat rekelen zal uitvoerén.
Zucht is offline  
Oud 28 november 2011, 23:46   #15
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

schaker's schermafbeelding

Standaard Re: Thuis blijven bij de verkiezingen. En wachten tot er iets structureel veranderd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht

Prima.
Mooi thuis blijven bij de verkiezingen. En daar dan wachten tot er iets structureel veranderd.

Vergeet het maar: zolang er maar genoeg van jouw types rondlopen zal er niets veranderen.
In Libie, Egypte en Syrie komen de mensen op straat met gevaar voor hun leven, maar deze vlaming is te beroerd om te gaan stemmen.

Geloof me: ALS uw partij(en) een meerderheid halen (is tot nu toe nog niet gebeurd), zal er veel veranderen. U moet allen maar willen.
schaker is offline  
Oud 28 november 2011, 23:52   #16
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Maar uit intellectuele eerlijkheid zal ik neutrale opties geven.
De optie "De regeringsformatie mislukt." ontbreekt.

Niet echt een neutrale enquête.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 28 november 2011, 23:58   #17
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Wie weet? Moesten De Croo of Beke een geweten hebben zouden ze nooit in dit nonsens meegegaan zijn. Goed, die twee en de ander vier zijn nu tot elkaar gedoemd. De regering zal dus niet vallen. Maar dat is alles behalve een goede zaak.
Oud 29 november 2011, 00:03   #18
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De optie "De regeringsformatie mislukt." ontbreekt.

Niet echt een neutrale enquête.
Belachelijk:

1)Als de regeringsformatie mislukt is is dat buiten de parameters van de enquete en dus rien a voir
2)Het is niet echt een teken van intellectuele eerlijkheid om zulke shit in de wind te gooien

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 29 november 2011 om 00:04.
Salvadorii is offline  
Oud 29 november 2011, 00:05   #19
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Het gaat nog leuk worden de komende jaren
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 29 november 2011, 00:09   #20
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

schaker's schermafbeelding

Standaard De regering DeRupo-I kan niet vallen.....

Citaat:
De regering DeRupo-I kan niet vallen, want dat zou betekenen dat de traditionele partijen DeWever gelijk moeten geven.
En ook dat er geen regering meer kan funktioneren in Belgie, aangezien er geen andere coalities mogelijk zijn.
schaker is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be