![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Wie zit er nog allemaal in het zelfde schuitje?
Je bent aan het sparen voor de financiering voor de investering in een milieubesparende aanpassing van je gebouw (de belastingkorting krijg je immers pas n�* dat je de volledige factuur betaald hebt) en plots beslissen de gangsters die dit land gaan leiden dat ze een hold-up gaan plegen op die onnozelaars die nog niet uit de subsidiepot hadden kunnen putten. Een paar weken voor het einde van het jaar doen ze dat. Zodat je geen tegenmaatregelen meer kan nemen en je spaarplan ernaar aanpassen. Bij ons lopen we zo maar liefst bijna 10.000 EUR mis (niet voor zonnepanelen, want dat is bij ons onmogelijk om die op het dak te plaatsen). Ik ben geen jurist, maar volgens mij wordt hier het principe van de "gelijkheid" zeer ernstig geschonden. Men neemt een deel van de bevolking bij verrassing vele duizenden euro's per gezin of bewonersgroep af, zonder dat deze de kans hebben gehad zich op een gewijzigde fiscale situatie voor te bereiden. Degenen die al wel al deze voordelen hebben kunnen genieten, mogen deze behouden en worden deze niet afgenomen. Zouden de slachtoffers van deze hold-up een kans maken als ze zich alle zouden verenigen en een proces tegen de staat zouden beginnen. Ik neem aan dat het om vele duizenden, misschien wel tienduizenden of honderdduizenden gevallen van gedupeerden zou gaan. Graag jullie mening hierover. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben ook voor een stuk in dat geval, mijn faktuur voor glas zal nu ook door het wegvallen van de subsidie veel hoger liggen.
Nu, het stond in de sterren geschreven dat de overheid deze melkkoe aan banden zou leggen. Daarover is de laatste 6 maanden al genoeg in de pers geschreven. Had ik maar wat sneller moeten beslissen hee. Mijn eigen fout. Je kunt geen toekomstige rechten putten uit een maatregel die nu bestaat, maar door de wetgever stopgezet zal worden tenzij je nog binnen de periode valt. Net zoals je geen nieuwe belastingen retroactief kunt heffen. Dat lijkt me niet meer dan logisch. Niet naief doen hee, dacht je dat de overheid het 6 maand op voorhand gaat communiceren, omdat er direkt nog 20.000 man een bestelling zouden kunnen plaatsen ? Dan is de besparing voor de overheid nul komma nul. |
![]() |
![]() |