Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

Discussietools
Oud 17 juni 2004, 12:56   #1
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrtnieuws
Het Vlaams Blok heeft aangekondigd dat
het niet zelf wil regeren.
En eerst vuur en brand roepen als anderen geen coalitie willen vormen.

Ze durven zelf hun nek niet uitsteken, dus waarom zagen over anderen?
Het Skill Effect is offline  
Oud 17 juni 2004, 13:04   #2
William
Provinciaal Statenlid

William's schermafbeelding

Standaard

Onozele, doe eens niet debiel!
Het Vlaams Blok wil niets liever dan meeregeren, maar ja als niemand wil, hebben ze geen andere keuze hé dan zich terug te trekken naar de oppositie! Wat moet het misschien anders doen, het vlaams blok heeft zelf geen meerderheid en de andere "democratische" partijen stellen hun veto, mja en dat noem jij geen verantwoordelijkheid op nemen?!
Dat de andere partijen misschien eens HUN verantwoordelijkheid opnemen door samen te werken met de 1 miljoen blokiezers dan op voorhand ze onmiddellijk uit te sluiten.

Waar haal jij je informatie, plopsakrant?
Oud 17 juni 2004, 13:06   #3
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Citaat:
En eerst vuur en brand roepen als anderen geen coalitie willen vormen.

Ze durven zelf hun nek niet uitsteken, dus waarom zagen over anderen?
Heel verstandig van het Vlaams Blok!

Meeregeren betekent immers hun onafhankelijkheidswens inslikken (zie N-VA). Wat voor gevolg zal hebben dat hun groei stagneert of zelfs dat de partij achteruit boert.

Niet doen dus!

Vergeet vooral niet het commentaarstuk in 'De Standaard' te lezen, plus het Europees nieuws voor Verhofstadt van even over twaalven vanmiddag.

Het Vlaams Blok heeft duidelijk een sleutel in handen die het oerstom afgeeft door mee te regeren. Beter is, het slot op de deur te houden zodat de leiders des lands in hun zelfontworpen kooi moeten blijven zitten tot zij doen wat het Vlaams Blok nooit zal toegelaten worden.
Oud 17 juni 2004, 13:12   #4
uwagan
Lokaal Raadslid

Standaard

En daardoor ligt de SPa niet meer in het midden van het bed. Belangrijk gegeven tijdens regeringsonderhandelingen.

Eigenlijk heeft Verhofstadt de sleutel in handen. Indien hij de CD&V ondanks alles buiten de federale regering wil houden zullen meer en meer mandatarissen van de CD&V gaan beseffen dat hun politieke toekomst enkel in Vlaanderen ligt. CD&V met VB wordt dan op termijn een feit.
Oud 17 juni 2004, 13:13   #5
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door William
Onozele, doe eens niet debiel!
Het Vlaams Blok wil niets liever dan meeregeren, maar ja als niemand wil, hebben ze geen andere keuze hé dan zich terug te trekken naar de oppositie! Wat moet het misschien anders doen, het vlaams blok heeft zelf geen meerderheid en de andere "democratische" partijen stellen hun veto, mja en dat noem jij geen verantwoordelijkheid op nemen?!
Dat de andere partijen misschien eens HUN verantwoordelijkheid opnemen door samen te werken met de 1 miljoen blokiezers dan op voorhand ze onmiddellijk uit te sluiten.

Waar haal jij je informatie, plopsakrant?
Roep nog harder, je komt daarmee niet geloofwaardiger over!

Zaag ook niet steeds over andere partijen, jullie doen niks anders!
Het bericht komt wel degelijk van vrtnieuws.net, de tijd dat ik met blokjes speelde en plopsakrantjes las is al lang voorbij.

u mag trouwedns eens een schuchtere poging ondernemen om zelf trachten te praten, zoals ik in die andere topic heb aangehaald.
Daar bent u ook uiterst zwijgzaam...
Oud 17 juni 2004, 13:15   #6
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel

Heel verstandig van het Vlaams Blok!

Meeregeren betekent immers hun onafhankelijkheidswens inslikken (zie N-VA). Wat voor gevolg zal hebben dat hun groei stagneert of zelfs dat de partij achteruit boert.

Niet doen dus!

Vergeet vooral niet het commentaarstuk in 'De Standaard' te lezen, plus het Europees nieuws voor Verhofstadt van even over twaalven vanmiddag.

Het Vlaams Blok heeft duidelijk een sleutel in handen die het oerstom afgeeft door mee te regeren. Beter is, het slot op de deur te houden zodat de leiders des lands in hun zelfontworpen kooi moeten blijven zitten tot zij doen wat het Vlaams Blok nooit zal toegelaten worden.
Meeregeren betekent ook mee verantwoordelijkheid opnemen!
Dat blijkt teveel gevraagd voor het blok.
Stuurlui staan blijkbaar liever aan wal te roepen dan zelf de handen uit de mouwen te steken!

Ze zetten zelf een schuttingskring om zich heen! En toch blijft het blok nog liefst van al zagen over anderen! Gewoonweg zielig!
Oud 17 juni 2004, 13:15   #7
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

tiens hoorde ik gisteren Leterme niet zeggen : we gaan er eens mee praten maar een bestuursakkoord afsluiten is uitgesloten.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 17 juni 2004, 13:21   #8
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
tiens hoorde ik gisteren Leterme niet zeggen : we gaan er eens mee praten maar een bestuursakkoord afsluiten is uitgesloten.
Waarom altijd over anderen praten tegendradigaard en niet eens als echter tegendraadse blokker eens naar vanuit jezelf vertrekken.

Wat maakt het uit of een ander iets over het blok zegt? ik dacht aan de propaganda en de taal van het blok gedurende al die jaren net te horen dat ze zich niet laten afstoppen door bereichtjes van anderen?
Het heeft dus weinig zin om achter zo'n flutargumentje te schuilen.
Oud 17 juni 2004, 13:28   #9
Tegendradigaard

Standaard

Euh sorry Skill maar in de wereld waarin ik woon heb ik zondagavond verschillende Vlaams Blokkers de hand weten uitsteken naar Leterme.
De anderen zeiden alle drie in koor dat ze in geen honderd jaar met het Blok willen regeren.
En Leterme heeft er 3 dagen over gedaan om te zeggen wat hij gisteren zei nl. praten wil hij wel maar zeker geen bestuursakkoord sluiten.

Als men dan op zo'n njet kijkt kan men toch niet anders zeggen dan : tja we zullen nie meedoen zeker.

Ik denk dat de enige partij die echt expliciet gezegd heeft om niet te willen regeren de groenen zijn geweest.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 17 juni 2004, 13:31   #10
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Leterme : zegt "géén coalitie met het Blok"

Leterme wil dus één miljoen kiezers opzij schuiven. Om dit niet te hard te doen opvallen wil hij blijkbaar wel even voor de schijn een gesprekje voeren. Kwestie van de Vlaams Blok-kiezer te sussen. Dat zal wel zo ongeveer de achterliggene redenering zijn...

Het Vlaams Blok toont met dit voorstel aan dat het alle middelen wil uitputten om zijn kiezers -ondanks het gebrek aan democratisch plichtsbesef bij de kleinere partijen - toch zo goed als mogelijk te laten vertegenwoordigen in het beleid.

Dat noemen ze consequent zijn.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline  
Oud 17 juni 2004, 13:33   #11
Tegendradigaard

Standaard

En nogmaals sorry zenne Skil maar ik ben juist gaan kijken op vrtkiesnet en zie nergens staan dat het vlaams Blok zelf zegt niet te willen onderhandelen over een eventuele deelname aan de Vlaamse regering.

Ik lees wel bvb op VRtkiesnet : "andere partijen houden Vlaams Blok uit regering".

Oud 17 juni 2004, 13:34   #12
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Nope, dat wordt uitgesloten door Leterme. Het Blok zoekt dus uitwegen om haar kiezers desalniettemin op een zo efficiënt mogelijke wijze te vertegenwoordigen.

Wat jij niet snapt is dat er een verschil is tussen "geen verantwoordleijkheid willen opnemen" en "geen verantwoordelijkheid MOGEN opnemen".

Maar overigens was 't wel weer een goede poging tot stemmingmakerij, hoor...
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline  
Oud 17 juni 2004, 13:39   #13
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Euh sorry Skill maar in de wereld waarin ik woon heb ik zondagavond verschillende Vlaams Blokkers de hand weten uitsteken naar Leterme.
De anderen zeiden alle drie in koor dat ze in geen honderd jaar met het Blok willen regeren.
En Leterme heeft er 3 dagen over gedaan om te zeggen wat hij gisteren zei nl. praten wil hij wel maar zeker geen bestuursakkoord sluiten.

Als men dan op zo'n njet kijkt kan men toch niet anders zeggen dan : tja we zullen nie meedoen zeker.

Ik denk dat de enige partij die echt expliciet gezegd heeft om niet te willen regeren de groenen zijn geweest.
Een tegendradigaard die met de kudde meemekkert en de verantwoordelijkheid voor de zoveelste keer afschuift op anderen, is geen tegendradigaard maar een schaap!

Jullie hebben al genoeg gezaagd over de rol van anderen. Denk eens aan de eigen rol en trek uw eigen conclusies.
Het blok durft zelf geen verantwoordelijkheid aan, zelfs al zou Leterme op blote knieën de rode loper voor jullie uitrollen, terwijl Verhofstadt en Steve het blok over de drempel zouden dragen!
Oud 17 juni 2004, 13:41   #14
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama
Citaat:
Nope, dat wordt uitgesloten door Leterme. Het Blok zoekt dus uitwegen om haar kiezers desalniettemin op een zo efficiënt mogelijke wijze te vertegenwoordigen.

Wat jij niet snapt is dat er een verschil is tussen "geen verantwoordleijkheid willen opnemen" en "geen verantwoordelijkheid MOGEN opnemen".

Maar overigens was 't wel weer een goede poging tot stemmingmakerij, hoor...
Steek je maar weg achter de zijlijn en steek je vinger uit naar anderen!

Het blok WIL zelf niet in de regering, heeft Dewinter gezegd.
Zolang jullie telkens weer over de anderen beginnen zagen, moet je niet versteld staan dat anderen doorhebben dat jullie geen verantwoordelijkheid aankunnen!
Oud 17 juni 2004, 13:46   #15
Tegendradigaard

Standaard

Skill waar staat letterlijk op vrtkiesnet wat jij hier in je openingspost gezet hebt ?

Het schaap.

Oud 17 juni 2004, 13:48   #16
Tegendradigaard

Standaard

Andere partijen houden Vlaams Blok uit regering
zo 13/06/04 - De uitslag van de verkiezingen maakt duidelijk dat een paars-groene of paarse coalitie geen meerderheid meer haalt in het Vlaams Parlement. Er komt zo goed als zeker een driepartijenregering. Een tweepartijencoalitie is alleen mogelijk met CD&V/N-VA en Vlaams Blok.
Het Blok, de overwinnaar van de verkiezingen, steekt de hand uit naar CD&V/N-VA. "Het kartel moet tonen dat het de kiezers van het Vlaams Blok respecteert", zegt Filip Dewinter.

Maar CD&V-voorzitter Yves Leterme sluit een coalitie met het Blok uit. Onder die voorwaarde is een driepartijenregering nodig om een meerderheid te halen in het Vlaams Parlement.

Het kartel CD&V/N-VA mag het initiatief nemen voor de vorming van een Vlaamse regering. Daarover zijn alle partijen het eens. CD&V sluit - behalve het Blok - geen enkele partij uit.

van VRTkiesnet.
via het schaap.

Oud 17 juni 2004, 13:51   #17
Tegendradigaard

Standaard

[quote="Het Skill Effect"]
Citaat:

Skill ik vind dat nergens zo op vrtkiesnet

Wel vind ik bvb?

Woensdag begint Leterme zijn informatieronde

Morgen zit Leterme samen met de voorzitter van het Vlaams Parlement Norbert De Batselier (SP.A). Vanaf woensdag begint hij dan aan zijn informatieronde.

Daarvoor zal hij niet alleen bij de Vlaamse partijen, maar ook bij alle geledingen in de maatschappij aankloppen. De informateur ambieert "behoedzaam maar met bekwame spoed" een nieuwe regering te vormen.

Eén Vlaamse partij zal alvast niet worden benaderd voor regeringsdeelname, dat is het Vlaams Blok. Leterme heeft herhaald dat een coalitie met het Blok "momenteel niet aan de orde is".

Hij reageert daarmee op een uitspraak van Vlaams CD&V-parlementslid en burgemeester van Eeklo Erik Matthijs dat CD&V misschien toch moet overwegen om met het Blok in zee te gaan. Volgens Matthijs is dat misschien de enige manier om de opgang van de extreem-rechtse partij te counteren.

Oud 17 juni 2004, 13:52   #18
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Andere partijen houden Vlaams Blok uit regering
zo 13/06/04 - De uitslag van de verkiezingen maakt duidelijk dat een paars-groene of paarse coalitie geen meerderheid meer haalt in het Vlaams Parlement. Er komt zo goed als zeker een driepartijenregering. Een tweepartijencoalitie is alleen mogelijk met CD&V/N-VA en Vlaams Blok.
Het Blok, de overwinnaar van de verkiezingen, steekt de hand uit naar CD&V/N-VA. "Het kartel moet tonen dat het de kiezers van het Vlaams Blok respecteert", zegt Filip Dewinter.

Maar CD&V-voorzitter Yves Leterme sluit een coalitie met het Blok uit. Onder die voorwaarde is een driepartijenregering nodig om een meerderheid te halen in het Vlaams Parlement.

Het kartel CD&V/N-VA mag het initiatief nemen voor de vorming van een Vlaamse regering. Daarover zijn alle partijen het eens. CD&V sluit - behalve het Blok - geen enkele partij uit.

van VRTkiesnet.
via het schaap.
Opperschaap Dewinter vertrekt vanuit dezelfde wijzende vinger als jij.

Wolliger kan niet! In ieder geval geeft dit totaal geen antwoord op het feit dat het blok zelf niet in de regering durft.

Het is nu aan het blok om te praten, maar ze hebben duidelijk schrik van verantwoordelijheid!
Oud 17 juni 2004, 13:53   #19
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:

Skill ik vind dat nergens zo op vrtkiesnet
Snelnieuws!
Oud 17 juni 2004, 13:53   #20
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Het blok WIL zelf niet in de regering, heeft Dewinter gezegd.
Wordt het stilaan niet eens tijd dat je je woorden staaft ?
abramis brama is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be