![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De nieuwe belastingsvrije som (6400€) is totale peanuts, als je weet, dat de armoededrempel op 11.000€ ligt. Daarop moet je dan 25% belastingen betalen, plus alle onkosten die bij het uitoefenen van een job komen kijken.
De Heersende Hoge Heertjes geven er dus de voorkeur aan, de laagstverdieners werkend van armoede te laten creperen. Liever dan de belastingsvrije som tot op de armoededrempel op te trekken. We beseffen goed wat dit is: financieel staatsterrorisme.... Zeven procent van deactieve bevolking wordt op die manier sociaal afgemaakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben geen kei in belastingen.
Daarom graag volgende verduidelijking: zit in die belastingsvrije som reeds de forfaitaire aftrek voor beroepskosten? Anders moet ge die ook nog inkalkuleren hé. En hoe groot was de oude belastingvrije som, kwestie van te weten hoe groot het verschil is. En geldt die belastingvrije som ook voor gepensioneerden? En misschien meest konkreet: iemand die gaat werken voor 1200 € bruto per maand, hoeveel houdt die netto over? en iemand die 1500 €/2500 € bruto verdient? (als ge per ongeluk de sijfers hebt voor iemand die respektievelijk 1300 en 16OO / 3000 € maakt, dan is dat ook goed hé, ge moet hier niet heel de wereld beginnen uitrekenen)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
2500: €1457 (idem) |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar geen nood , het blijven ontkennen van de waanzinnige lasten op arbeid heeft zijn langste tijd gehad. Zo kon ik onlangs op de VRT een uitzending zien , waarbij iemand minder heeft in een deeltijdse baan dan in een dop-situatie. dat was tot voor kort onmogelijk op de rode staatszender. Zo kan je horen dat tax freedom day voor alleenstaanden op 15 oktober valt. Dat we op 2 landen na de meeste lasten betalen.....de belastingsbetaler heeft het maar al te goed door. Neem v.b. de korting op de personenbelasting, die kreeg haar volle omvang één keer voor de gemeenteraadsverkiezing, één keer voor de parlementsverkiezingen..je kan moeilijk zeggen dta de vLD er grote winst heeft gemaakt. Onderschat de kiezer niet ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is toch al een mooie eerste stap vooruit. Beter dan toen de Vlaamse sossen nog in de paarse regering meededen .... Citaat:
Kijk eens: bruto 1000 € meer (van 1500 naar 2500), voor amper 300 € net over te houden. Vergeleken met wat men in die toch nog zeer lage regionen betaalt, moogt ge eigenlijk zeggen dat die van 1200 bruto zogezegd geen belastingen betaalt. (ik vind het zo straf, dat ik je durf vragen even te tsjekken)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() belastingvrije som van € 6.040 was voor inkomsten 07
voor inkomsten 08 is het basisbedrag € 6.150 daarmee moet die € 6.400 uit de openingstopic vergeleken worden. die 6.400 komt door een verhoging van het basisbedrag met € 150. die verhoging geldt wel enkel voor belastbare inkomens lager dan € 22.870 voor belastbare inkomens tussen € 22.870 en € 23.120 is er een overgangssysteem (die krijgen een belastingvrije som tussen € 6.150 en € 6.400) nog anders gezegd: voor inkomsten 08 is de belastingvrije som tussen € 6.150 en € 6.400, naargelang de hoogte van je belastbaar inkomen maximale extra vermindering aan belastingen die iemand kan krijgen dankzij dit systeem is gelijk aan € 150 x 25 % = € 37,5/jaar. totale peanuts idd Laatst gewijzigd door Dope : 7 juli 2008 om 13:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Gouverneur
|
![]() Wat is het probleem?
Blijkbaar kunnen mensen hier geen belastingen berekenen... Die 6400 Euro is GEEN 25% belastbaar maar 0% !!! ...en dit is NA AFTREK BEROEPSKOSTEN omdat belastingen geheven worden op INKOMSTEN wat gelijk is aan opbrengsten - kosten. Voor het aanslag jaar 2008 is dit 6040 Euro en u wordt zo belast: Citaat:
Een basisbedrag van 6 040 euro van uw inkomen is belastingvrij (geldig voor het aanslagjaar 2008, inkomsten van het jaar 2007). Dit bedrag geldt voor gehuwden, wettelijk samenwonenden en alleenstaanden. Citaat:
"Military justice is to justice what military music is to music." G. Marx Laatst gewijzigd door Sodomis : 7 juli 2008 om 13:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
of nog: de belastingbesparing is de belasting die je zou moeten betalen indien het inkomen niet vrijgesteld was Laatst gewijzigd door Dope : 7 juli 2008 om 13:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() Heb een belastingsbrief ingevuld voor een "dopper" die part-time werkte met dienstencheques...
Dat meisje verdiende 5100 Euro Bruto vorig jaar incl. uitkeringen & loon. ...maw zij betaalt GEEN belastingen. Ze kwam rond met dit bedrag & leefde niet in armoede.
![]() |
#10 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
€ 5.100/12 = € 425/maand woning, eten, verwarming, kledij, ontspanning, ... dan moet je toch al heel zuinig zijn |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar inderdaad, zonder een gram inventiviteit leeft zo iemand in armoede.
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Inderdaad dat is ongeveer 30 Euro / maand onder het leefloon...
Citaat:
![]() |
![]() |
#14 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gouverneur
|
![]() Neen.
Ze gaf me wel de indruk dit jaar meer werk te hebben dan vorig jaar.
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Na aftrek 2000€ beroepskosten word ik belast op 10000€ Dus moet ik 25% belasting betalen op 10000-6400 ofte 3800€ Dat is dus bijna duizend € belastingen op een verdienste op de armoedegrens, waardoor werkenden in de armoede gedrukt worden door crimbela's, criminele belastingen die ze via fiscaal staatsterrorisme terug naar de middeleeuwen fiscaliseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hallucinante (idiote) uitspraken... Je ziet toch wel hoe mensen praten over dingen waar ze noch ervaring noch verstand van hebben... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
http://www.admb.be/evap/evap.m_bruto...parameter=ADMB |
|
![]() |
![]() |