![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister
|
![]() http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...tml#reageerTag
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door matthias999 : 6 december 2011 om 22:43. |
|
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() tegen dat zijn nederlands (mss) is bijgeschaafd, ist gedaan met zijn regering en wsl ook België.
|
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() "Ik moet en wil mijn Nederlands verbeteren. Ik zal hard moeten werken, maar ik ben premier van alle Vlamingen en iedereen weet dat ik veel respect heb voor de Vlamingen"
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Charmeoffensief.
Proberen in de gunst te komen van de Vlamingen, daarna zal blijken dat er niet veel terecht komt van zijn Nederlands. Dit is de man die zelfs getekende akkoorden niet nakomt, wat zouden zijn woorden dan waard zijn...
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Man,man,man, en dat moet mij gaan vertegenwoordigen als eerste burger van het land... Wat een afgang.. ties kiek spjeek ook Nieederlaands... |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Ik lees wel "ik moet en ik wil", maar "zal" ontbreekt als je het opmerkt. Voorts vind ik het weinig geloofwaardig. Gewoon al zolang onderhandelen zou zijn NL merkbaar verbeterd moeten hebben.
|
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Hoe kan dat nu als alle onderhandelingen in de taal van Molière verliepen.
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Datgene waar de ouwe De Croo zo trots op was... Maar de eerste minister is wél de vertegenwoordiger van alle inwoners bij iedere formele buitenlandse reis en of onderhandelingen... Laatst gewijzigd door Svennies : 6 december 2011 om 23:39. |
|
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Benoit Lutgen niet vergeten, die gast geeft altijd verklaringen af in zijn moedertaal...
|
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Di Rupo zou zelf een perfecte Nederlands spreken dat het nog niet goed zou zijn. Zever dus gewoon verder over het Nederlands van Di Rupo, dit is van geen enkel belang.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Vreemdeling
|
![]() Ik vind heel deze discussie ook gewoon te belachelijk voor woorden. Ik heb geen moeite om te begrijpen wat Di Rupo zegt (ook al is het geen correct Nederlands). Ik betwijfel dat iedere minister perfect Frans praat, maar daar zal ongetwijfeld een uitzondering voor gemaakt worden omdat zij geen eerste minister zijn en de Walen de Vlamingen constant afrijden ipv andersom...
Zoals hiervoor al gezegd werd, als Di Rupo morgen perfect Nederlands praat zal het nog altijd niet goed zijn. Beoordeel hem liever op zijn politieke daden, dan hebben we tenminste een deftige discussie! |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar eigenlijk zou men nu ongeveer op het punt moeten komen een beslissing te nemen over de officiële landstalen in dit land. Ofwel blijft men bij het huidige plan en vereist men zeker de taalkundigheid van alle officiële talen van de ministers, ofwel gaat men naar Amerikaans model officiële talen afschaffen en moeten we desnoods maar met de Franstaligen in het Engels beginnen communiceren. Bij onderhandelingen is degene die niet in eigen taal onderhandelt altijd in het nadeel omdat je (quasi) onmogelijk alle finesses van een andere taal kan begrijpen. Ofwel creëer je een gemeenschappelijk nadeel door elk om beurt in de ander zijn taal te spreken, ofwel door allebei een andere taal te spreken.
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() een koffiemadam in het parlement heeft ook als eerste taak om koffie te serveren, maar van haar wordt ook verwacht dat ze tweetalig is!
|
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Heeft de NVA dáár al een plan voor trouwens? Of is het gewoon makkelijker om te schelden op den strik? Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 7 december 2011 om 02:49. |
||
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit alles om te kunnen communiseren met de supportersclubs en de sponsors. Zij zijn tenslotte het uithangbord van de club. Laatst gewijzigd door daiwa : 7 december 2011 om 03:04. |
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wat voor zin heeft om te onderhandelen in een taal die de helft van de mensen aan tafel niet machtig is? Principieel had hij onderhandelingen in het Nederlands moeten eisen... maar goed, De Wever was zo naief te denken dat er met die mensen te praten valt.
Citaat:
![]() |
|
![]() |