Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 10 december 2011, 13:41   #1
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard drukte voor niets, toneel.

http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...lt-voort.dhtml

Weet iemand of hier beelden van bestaan ? Aan het gesticuleren te zien zat de vlam in de pan.
peter1962 is offline  
Oud 10 december 2011, 14:28   #2
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht

Weet iemand of hier beelden van bestaan ? Aan het gesticuleren te zien zat de vlam in de pan.
De vlam zal binnen aanzienlijke tijd uit de pan komen... vrees ik...
freelancer is offline  
Oud 10 december 2011, 14:33   #3
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
De vlam zal binnen aanzienlijke tijd uit de pan komen... vrees ik...
Ga maar al den 100 bellen.
Oud 10 december 2011, 15:51   #4
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Geen enkel antwoord, dan kon ik vermoeden dat het weeral eens een zielige voorstelling zal geweest zijn. Ben zelf even gaan zoeken, staat op deredactie.be
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...9006/1.1173443

Wat een sullige vertoning was dat nu weer... dit is echt niveau gemeenteraad in bommerskonten. Hij krijgt zelfs tegen zijn tanden van Annemans.
peter1962 is offline  
Oud 10 december 2011, 16:17   #5
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen enkel antwoord, dan kon ik vermoeden dat het weeral eens een zielige voorstelling zal geweest zijn. Ben zelf even gaan zoeken, staat op deredactie.be
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...9006/1.1173443

Wat een sullige vertoning was dat nu weer... dit is echt niveau gemeenteraad in bommerskonten. Hij krijgt zelfs tegen zijn tanden van Annemans.
Wat mij is opgevallen, is dat toen Annemans interpelleerde, Di Rupo ook voor een keer opleefde en eens goed lachte (minuut 8:30). Hoe meer ruzie tussen de Vlaamse partijen, des te gelukkiger diene mens is. Hij stak zelfs 2 maal zijn vingertje naar omhoog (zoals de koning)
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 10 december 2011, 16:28   #6
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Kijk, dat die bespreking in het parlement theater is, weet iedereen. Maar het maakt deel uit van de werking van een parlement. Speel je rol dan tenminste met verve, of zwijg !
Ben Weyts stond daar gewoon te lullen, hij heeft geen enkel retorisch talent en het was te merken aan de reacties en zelfs aan de lichaamstaal van de slachtoffers die naar zijn jeremiades mochten (moesten? ) luisteren.
De man slaagt er dan nog in zich in de rats te praten, waar uiteraard een slimme vos zoals annemans gretig gebruik van maakt. En ja, de blunder was van zo een formaat dat zelfs EDR er plezier in schepte.
Own goal.

Hij kan het gewoon niet.
peter1962 is offline  
Oud 10 december 2011, 16:34   #7
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Weyts is een gevaarlijk ventje. Ik vertrouw die man voor geen sikkepit. En wat hij zegt trekt nu eens nergens op. Alles afbreken en afkraken maar zelf aan de kant blijven staan is zowat de enige verdienste van Ben Laden Weyts.
Het Oosten is offline  
Oud 10 december 2011, 16:37   #8
freelancer
Banneling

Standaard

Ik vind zijn boodschap sterk... Alleszins veel sterker als van de halve-zattemanspreek van De Wael...

Wat zeer belachelijk was... de tussenkomst van Annemans...

B e l a c h e l i j k ....

Kotsmisselijk die tussenkomst van Annemans...
freelancer is offline  
Oud 10 december 2011, 16:39   #9
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind zijn boodschap sterk... Alleszins veel sterker als van de halve-zattemanspreek van De Wael...
Wat zeer belachelijk was... de tussenkomst van Annemans...

B e l a c h e l i j k ....

Kotsmisselijk die tussenkomst van Annemans...
Dewael heeft goed gesproken. Degelijk en vlot en met doorslaggevende argumenten. En hoe langer Dewael sprak, hoe groener het gezicht van Jan Jambon werd.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 december 2011 om 16:40.
Het Oosten is offline  
Oud 10 december 2011, 16:40   #10
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dewael heeft goed gesproken. Degelijk en vlot en met dooslaggevende argumenten. En hoe langer Dewael sprak, hoe groener het gezicht van Jan Jambon werd.
Volgens mij was die helemaal zat...
freelancer is offline  
Oud 10 december 2011, 16:41   #11
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, dat die bespreking in het parlement theater is, weet iedereen. Maar het maakt deel uit van de werking van een parlement. Speel je rol dan tenminste met verve, of zwijg !
Ben Weyts stond daar gewoon te lullen, hij heeft geen enkel retorisch talent en het was te merken aan de reacties en zelfs aan de lichaamstaal van de slachtoffers die naar zijn jeremiades mochten (moesten? ) luisteren.
De man slaagt er dan nog in zich in de rats te praten, waar uiteraard een slimme vos zoals annemans gretig gebruik van maakt. En ja, de blunder was van zo een formaat dat zelfs EDR er plezier in schepte.
Own goal.

Hij kan het gewoon niet.
Ik denk dat de 8 klassieke partijen enorm gepikeerd zijn op vooral de score van N-VA in de verkiezingen (en peilingen). Nogmaals herhalen dat hij de Vlaming heeft begrepen in zijn eindbetoog en lachen als de V-partijen in elkaars haren zitten, is heel wat relevanter dan het zogenaamde accident de parcours, zoals jij het uitlegt, maar is symptomatisch voor de Franstalig-gerichte politiek van de laatste decennia. Gelukkig is de teloorgang van de klassieke partijen 1 van de belangrijkste hefbomen om in dit land iets te gaan wijzigen. Want via Vlaamse samenwerking zal het blijkbaar nooit gebeuren.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 10 december 2011, 16:45   #12
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens mij was die helemaal zat...
Het zou wel kunnen dat Jambon zat was. Zijn gezicht zag er ook zo naar uit.
Het Oosten is offline  
Oud 10 december 2011, 16:48   #13
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zou wel kunnen dat Jambon zat was. Zijn gezicht zag er ook zo naar uit.
Hij zal van de walmen van onze petrick misschien zat geworden zijn...
Dat is zoals bij het meeroken...
freelancer is offline  
Oud 10 december 2011, 16:56   #14
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij zal van de walmen van onze petrick misschien zat geworden zijn...
Dat is zoals bij het meeroken...
Iemand die dronken is kan niet zo voortreffellijk speechen als Dewael deed. De antwoorden van Jambon daarentegen...
Het Oosten is offline  
Oud 10 december 2011, 17:06   #15
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Ik denk dat de 8 klassieke partijen enorm gepikeerd zijn op vooral de score van N-VA in de verkiezingen (en peilingen). Nogmaals herhalen dat hij de Vlaming heeft begrepen in zijn eindbetoog en lachen als de V-partijen in elkaars haren zitten, is heel wat relevanter dan het zogenaamde accident de parcours, zoals jij het uitlegt, maar is symptomatisch voor de Franstalig-gerichte politiek van de laatste decennia. Gelukkig is de teloorgang van de klassieke partijen 1 van de belangrijkste hefbomen om in dit land iets te gaan wijzigen. Want via Vlaamse samenwerking zal het blijkbaar nooit gebeuren.
Mooie volzinnen. Maar naast de kwestie. Het was een debat over de regeringsverklaring, over het regeerakkoord.
Het is de keuze van Ben Weyts dat hij zich enkel wou focaliseren op het bhv luik (toegegeven, het is de man zijn core business) maar dat hij het dan tenminste met brio zou doen. Ga je nu echt beweren dat je niet gezien hebt dat hij daar stond te babbelen en gesticuleren tegen zichzelf ?

Ik moet toegeven dat Jan Jambon nu al veel beter voorkomt dan in het begin, toen hij daar nog stond met zijn Jommeke haartooi en struikelde over zijn woorden om de twee zinnen. L'homme fait la fonction, en ja hij is daar een mooi voorbeeld van.
Maar Ben Weyts praat nog altijd op dezelfde amateuristische manier en is gewoon parlementair een zwak element.

Zulke oppositie vreest niemand, daar lacht men mee. Ik herhaal het : de man kan het gewoon niet.
peter1962 is offline  
Oud 10 december 2011, 17:19   #16
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Iemand die dronken is kan niet zo voortreffellijk speechen als Dewael deed. De antwoorden van Jambon daarentegen...

Wat vindt U van deze mens zijn gelaatsuitdrukking?
freelancer is offline  
Oud 10 december 2011, 17:21   #17
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Mooie volzinnen. Maar naast de kwestie. Het was een debat over de regeringsverklaring, over het regeerakkoord.
Het is de keuze van Ben Weyts dat hij zich enkel wou focaliseren op het bhv luik (toegegeven, het is de man zijn core business) maar dat hij het dan tenminste met brio zou doen. Ga je nu echt beweren dat je niet gezien hebt dat hij daar stond te babbelen en gesticuleren tegen zichzelf ?

Ik moet toegeven dat Jan Jambon nu al veel beter voorkomt dan in het begin, toen hij daar nog stond met zijn Jommeke haartooi en struikelde over zijn woorden om de twee zinnen. L'homme fait la fonction, en ja hij is daar een mooi voorbeeld van.
Maar Ben Weyts praat nog altijd op dezelfde amateuristische manier en is gewoon parlementair een zwak element.

Zulke oppositie vreest niemand, daar lacht men mee. Ik herhaal het : de man kan het gewoon niet.
Een mooiprater zoals onze Petrick zal hij niet worden...
Gelukkig hecht de Vlaming steeds meer en meer belang aan de inhoud dan aan de vorm...
freelancer is offline  
Oud 10 december 2011, 17:24   #18
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

@ freelancer : sorry, maar veel inhoud was er niet. Zijn uiteenzetting was van het niveau aktie comité in een zaaltje achterin een café in Diksmuide.
peter1962 is offline  
Oud 10 december 2011, 17:25   #19
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
@ freelancer : sorry, maar veel inhoud was er niet. Zijn uiteenzetting was van het niveau aktie comité in een zaaltje achterin een café in Diksmuide.
Alhoewel ik gen N-VA'er ben... vond ik zijn argumenten wel ok...

Natuurlijk... Nederlandssprekende belgicisten zien dat gegarandeerd anders...
freelancer is offline  
Oud 10 december 2011, 17:37   #20
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat vindt U van deze mens zijn gelaatsuitdrukking?
Een vastberaden man. Die de NVA goed in zijn hemd heeft gezet.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 december 2011 om 17:38.
Het Oosten is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be