![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Controleurs overvallen winkelstraat tijdens feest
Handelaars schrappen uit schrik geplande wafelenbak http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=UJ3K1CR9 Dit artikel gaat over de arbeidsinspectie die een controle uitvoerde. De journalist wenst controleren "overvallen" te noemen. Terwijl ik dacht dat een journalist verondersteld wordt om de feiten objectief weer te geven, is hier toch overduidelijk de mening van de journalist te bespeuren. Met dank aan deze Kortrijkse blogger, die dit artikel onder mijn aandacht bracht. http://perongeluck.wordpress.com/201...den-alle-peil/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tijdens straatfeesten geldt de wet niet !!
Wat komt arbeidsinspectie controleren ? Juist: werklozen die toch zouden werken; werkenden die niet solidair zijn en geen sociale bijdragen willen betalen ... Om dergelijke overvallen te voorkomen, is er wel een eenvoudige remedie: verlaag de lasten op arbeid. Maar "non", neen, een sossen-regering wil dat niet. Belastingsregering Di Rupo, zonder Vlaamse meerderheid: niet in mijn naam. Vakbonden naar Grieks model die het zonlicht niet willen erkennen: niet in mijn naam.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
Banneling
|
![]() Dat is nieuw voor mij!
Tijdens welke straatfeesten gelden welke wetten niet? Dat kan wel leuk zijn. Citaat:
Dat heb jij goed begrepen, de arbeidsinspectie controleert. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet plezant voor de eerlijke handelaars die op een feestdag wat extra omzet willen maken.
Ook niet plezant voor de oneerlijke handelaars die betrapt hadden kunnen worden ... Behalve dat woord "overvallen" dat zeker vergezocht is, staat er nog een zinnetje in het artikel dat mij doet nadenken: "Zo waren er gratis wafels beloofd aan wie in de straat voorbijkwam, maar uit vrees voor de voedselinspectie is het bakken geschrapt." Uit vrees voor de voedselinspectie wordt het bakken geschrapt? Ben ik blij dat ik daar geen wafel ben gaan eten! Als alles in orde was, hoefden ze het bakken niet te schrappen ![]()
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Spam
![]() ![]() ![]() Hij zet dat in ELK bericht ![]() ![]() ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 26 december 2011 om 15:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |