![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit weekend hoorde ik De Croo & co nog verkondigen dat dit akkoord de markten zou kalmeren.
Ondertussen blijft de rente stijgen: 5,91% as we speak. Het is dus duidelijk dat de markten geen vertrouwen hebben in dit akkoord. Wat ook logisch is, het is maar wat half knip en plak werk (cfr de index) en de belangrijkste maatregelen gaan pas binnen x-aantal jaar in werking treden. Hoe lang redt België het nog zonder hulp van Europa?
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zolang de sfeer maar koet is
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() En, en!! Zeg het er maar gerust bij! Zolang we met zijn allen fier zijn om B te zijn!!!!
Nogal keirels hé, die B! ![]() Maar vooral schoon is wat ik nu al aan mijn ellebogen voel in bepaalde reacties in andere treads: stel dat het toch de foutieve kant blijft uitgaan, stel dat het "akkoord" ons toch verder naar de afgrond duwt, stel... dan zijn er nog altijd het VB, de N-VA en bij uitbreiding de Vlamingen tout court om de schuld te geven! De b.-icisten zitten duidelijk in een win-win-situatie! ![]() Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 28 november 2011 om 10:19. |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Op het einde van de dag zullen we meer zien, maar als de rente dan inderdaad hoger zal zijn zullen ze gewoon zeggen dat ze nu "sterke signalen" moeten geven en snel een regering op de been moeten hebben, want dat is het probleem...
#5 | |
|
![]() Wanneer ging Di Rupo met Europa praten? Ik verwacht namelijk een jump nadien
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Wanneer weet ik eigenlijk niet, maar zoals je zegt, dan zal waarschijnlijk wat zien bewegen.
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is te hopen dat Olli Rehn Frans spreekt, want anders hebben ze een tolk nodig. |
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
As aai spiek: GBGB10YR:IND 5.85400 0.00900 0.15% http://www.bloomberg.com/quote/GBGB10YR:IND
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De rente gaat de komende week niet veel doen. Ze staat al gigantisch hoog. De komende maanden zie ik ze wel weer wat dalen want ze staat eigenlijk lachwekkend hoog voor een land dat mits hervormingen niet extreem in de problemen zit. Natuurlijk komen die hervormingen er niet, maar dat zullen de markten pas gaan oppikken na de eerste begrotingscontrole.
Soit, het is tekenend dat onze onderhandelaars bij hoog en laag beweren dat de rentestijging te wijten is aan de economische en financiele crisis en niet aan de politieke crisis. Nu er echter een akkoord is beweren ze allemaal dat dit de markten zal kalmeren en ze zien zelf niet eens de dualiteit van hun uitspraak in. Tjah.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat de cirkel nu is begonnen. Citaat:
Toen dat van de baan was met het buitenschoppen van de N-VA was die hoop vervlogen voor de markten. Maar er kon nog steeds een redelijk evennwichtige begroting komen. Sinds de Di Rupo trukken weten de markten ook wel dat het nogal Rood-Waals gaat worden, en dus financieel rampzalig. Dat verklaart de stijging de laatste tijd. Zij die stellen dat het op papier schrijven van die vrees de markten gaat geruststellen zijn er natuurlijk aan voor de moeite. Maar zoals je zegt, is dat al geanticipeerd. Misschien zit er zelfs een daling in aan te komen, als het akkoord minder katastrofaal uitdraait dan de markten vreesden. Maar structureel zit het vast. |
||
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Had er iemand iets anders verwacht? Dat bewijst nog maar eens het slechte akkkoord.. De markten wantrouwen het "Di Rupo akkoord".
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De markten interesseren zich niet of er wel of niet een akkoord is. Het geeft toch geen verschil. We blijven redelijk langzaam maar wel gestaag afschuiven naar de pigs-landen; dat zit al verrekend in de prijzen ... De regeringsvorming is echt quantité négligable. De economie, een combinatie van ondernemers en werkenden, dat is het enige wat telt. Het feit dat er voor een redelijke som staatsbons zijn aangekocht, wat maakt dat de schatkist vandaag minder moet ophalen, kan wel een matigende invloed hebben. Dat zal naar mijn vermoeden vandaag een lichte daling aangeven.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 28 november 2011 om 11:00. |
|
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() U bedoelt Marc Zûckerberg en zijn facebook-lurkers ?
#17 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Na de aanstelling van Monti bleef de italiaanse rente twee dagen stabiel maar nadien steeg ze terug...
Als er een effect zal zijn van dit "akkoord", zal het waarschijnlijk zeer kort zijn. |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben veel simpeler van natuur. Ik bedoel de hardwerkende en ondernemende Vlaming.
Zo ongeveer gelijk in mijn onderschrift ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#20 |
Burgemeester
|
![]() Als die veiling van die 2 miljard vandaag niet vlotjes verloopt is het hek van de dam.
De 30 jarige zijn vandaag alvast niet gezakt! http://www.bloomberg.com/apps/quote?ticker=GBGB30YR:IND |
![]() |