Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2015, 11:06   #1
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard Opnieuw drie mogelijke terroristen opgepakt

HARELBEKE In de buurt van het commissariaat van de politiezone Gavers in Harelbeke zijn gisteravond drie vermeende sympathisanten van de terreurgroep IS opgepakt. Aan de inkom van het commissariaat staan nu zwaarbewapende agenten. Dat was eerder deze week en vorige week niet het geval. Bij minstens één van hen zouden er wapens aangetroffen zijn.

Welke verdenkingen er precies op de drie opgepakte mannen rusten, was gisteravond nog niet duidelijk. Bekend is dat er vorige zomer drie radicale moslimjongeren uit de omgeving van Kortrijk naar Syrië zijn vertrokken en dat zij zich daar aangesloten hebben bij de Islamitische Staat. Of de drie arrestanten ook banden hebben met die terroristische organisatie, staat nog niet vast.

Maar minstens twee van die Syriëstrijders uit de regio hebben België al bedreigd met terreur. Zo schreef de Kortrijkenaar Abdelmalek Boutalliss afgelopen weekend nog op zijn Facebookpagina: "Oh ongelovigen, wij zullen jullie verheugen met een pijnlijke straf. Wij zijn nog lang niet klaar met jullie." Zijn kompaan Lucas Van Hessche uit Lauwe verwoordde het anderhalve week geleden zo: "Wij zijn geen klein leger, zoals ze jullie daar wijsmaken. We zijn een staat die zich uitbreidt en ook in België zal komen. Of jullie dat nu willen of niet."

http://www.hln.be/hln/nl/32616/Terre...content=nieuws
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2015, 12:36   #2
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
HARELBEKE In de buurt van het commissariaat van de politiezone Gavers in Harelbeke zijn gisteravond drie vermeende sympathisanten van de terreurgroep IS opgepakt. Aan de inkom van het commissariaat staan nu zwaarbewapende agenten. Dat was eerder deze week en vorige week niet het geval. Bij minstens één van hen zouden er wapens aangetroffen zijn.

Welke verdenkingen er precies op de drie opgepakte mannen rusten, was gisteravond nog niet duidelijk. Bekend is dat er vorige zomer drie radicale moslimjongeren uit de omgeving van Kortrijk naar Syrië zijn vertrokken en dat zij zich daar aangesloten hebben bij de Islamitische Staat. Of de drie arrestanten ook banden hebben met die terroristische organisatie, staat nog niet vast.

Maar minstens twee van die Syriëstrijders uit de regio hebben België al bedreigd met terreur. Zo schreef de Kortrijkenaar Abdelmalek Boutalliss afgelopen weekend nog op zijn Facebookpagina: "Oh ongelovigen, wij zullen jullie verheugen met een pijnlijke straf. Wij zijn nog lang niet klaar met jullie." Zijn kompaan Lucas Van Hessche uit Lauwe verwoordde het anderhalve week geleden zo: "Wij zijn geen klein leger, zoals ze jullie daar wijsmaken. We zijn een staat die zich uitbreidt en ook in België zal komen. Of jullie dat nu willen of niet."

http://www.hln.be/hln/nl/32616/Terre...content=nieuws
Ja, ik ben nog altijd in staat om zelfstandig een gazettenartikel te lezen. Dat moet heus niet 1 op 1 hier gekopieerd worden zonder één woord van duiding of opinie...

Wat is uw punt eigenlijk? Bewijzen dat je de gazet leest? Of wat?
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2015, 12:41   #3
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Die mannen zouden hun videoboodschappen moeten beginnen met

"Goeiedag. Ik ben Abdelmalek Boutalliss uit Bavikhove, deelhemeente van Harelbeke"

https://www.youtube.com/watch?v=QE57zsos1AM

dan zou ik ze al heel wat serieuzer nemen
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2015, 12:42   #4
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Moet dat nu direct zo vijandig?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2015, 12:43   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Als je het over zijn vrienden hebt blijkbaar wel.
Oud 27 januari 2015, 12:50   #6
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ne mens doet dan al eens iets voor diegenen die geen abonnement op hln hebben...
nooit goed.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2015, 12:51   #7
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ik ben nog altijd in staat om zelfstandig een gazettenartikel te lezen. Dat moet heus niet 1 op 1 hier gekopieerd worden zonder één woord van duiding of opinie...

Waarom zo agressief ?
U bent hier lang niet verbaal de sterkste.
U kan dat misschien wel denken , maar dat is dan een grove misvatting.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2015, 12:53   #8
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Tegen de muur en knallen maar.

Wel eerst een paar keer misschieten, om de spanning op te bouwen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2015, 12:55   #9
babel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Die mannen zouden hun videoboodschappen moeten beginnen met

"Goeiedag. Ik ben Abdelmalek Boutalliss uit Bavikhove, deelhemeente van Harelbeke"

https://www.youtube.com/watch?v=QE57zsos1AM

dan zou ik ze al heel wat serieuzer nemen
Helukkih moet'n ze nie ondertiteld weir'n, want 'twoas in de hazette in plekke van ip den tv.
babel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2015, 12:58   #10
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zit je iets dwars jonge?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2015, 13:47   #11
SMI94
Banneling

Standaard

Uiteraard zit mij iets dwars: te pas en te onpas 'threads' openen die nergens over gaan of die niet meer zijn een letterlijke kopie van een online gazettenartikel voegen 0,0 toe aan een 'volwassen' forum. Kan er mij iemand één argument geven waarom deze thread ook maar énige meerwaarde biedt op een discussieforum? Geen extra of nieuwe informatie, geen opinie of visie van de topicopnener hierover, geen vraag, geen start tot discussie,... Twee keer niks!

En dan verwonderd zijn dat het niveau op dit forum zienderogen achteruit gaat, dat er geen enkele discussie op niveau is, dat alles verzandt in dwaze clichés en oneliners en dat een argument hier al even zeldzaam is als een koala op de noordpool. Verrassend! En maar smijten met banpunten als je iemand een onnozelaar vindt omdat die eventjes de Illias gaat achterwaarts in de reet gaat naaien in een discussie, terwijl die overduidelijk in de verste verte ook maar een flauw vermoeden heeft waarover die gaat. Daar zijn ze goed in hier.

Wat een kleuterklas zeg!

Laatst gewijzigd door SMI94 : 27 januari 2015 om 13:50.
Oud 27 januari 2015, 13:53   #12
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard zit mij iets dwars: te pas en te onpas 'threads' openen die nergens over gaan of die niet meer zijn een letterlijke kopie van een online gazettenartikel voegen 0,0 toe aan een 'volwassen' forum.

En dan verwonderd zijn dat het niveau zienderogen achteruit gaat, dat er geen enkele discussie op niveau is, dat alles verzandt in clichés en oneliners en dat een argument hier al even zeldzaam is als een koala op de noordpool. Verrassend! En maar smijten met banpunten als je iemand een onnozelaar vindt omdat die eventjes de Illias gaat achterwaarts in de reet gaat naaien in een discussie, terwijl die overduidelijk ook maar in de verste verte niet weet waarover de Illias gaat. Daar zijn ze goed hier.

Wat een kleuterklas zeg!
Kerel, ge smijt als een Neanderthaler met wat aarde in het rond en dat is al.
Denk je nu echt dat wij niet zien dat je jezelf als een kikker aan het oppompen zijt.
Grote landaarn maar klein licht.
Duw nu maar op het driehoekje.
Oud 27 januari 2015, 14:13   #13
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Tja, gewoon een artikel posten zonder enige aanzet tot discussie is tegen de forumreglementen. Ik ben het er dus mee eens dat men niet voor elk krantenartikel een nieuw topic moet openen zonder ook maar enige aanzet tot een nieuwe discussie. Anders kunnen we evengoed dit forum opdoeken en gaan reageren op HLN.be zelf.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2015, 14:16   #14
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Tja, gewoon een artikel posten zonder enige aanzet tot discussie is tegen de forumreglementen. Ik ben het er dus mee eens dat men niet voor elk krantenartikel een nieuw topic moet openen zonder ook maar enige aanzet tot een nieuwe discussie. Anders kunnen we evengoed dit forum opdoeken en gaan reageren op HLN.be zelf.
Komaan hé Fox , geen hoge eisen stellen, ik zou al blij zijn met één draad die bij het onderwerp blijft.
Oud 27 januari 2015, 14:31   #15
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Komaan hé Fox , geen hoge eisen stellen, ik zou al blij zijn met één draad die bij het onderwerp blijft.
2 !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2015, 14:40   #16
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
k zou dat precies nogal saai vinden...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2015, 14:41   #17
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
t is toch ni dat t over zijn moeder ging hé ...
Oud 27 januari 2015, 14:43   #18
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
aan den andere kant, als ze iedereen gaan oppakken die onnozeliteiten of stoere praat post op facebook, dan gaan ze werk hebben, me dunkt...
Oud 27 januari 2015, 16:19   #19
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Kerel, ge smijt als een Neanderthaler met wat aarde in het rond en dat is al.
Denk je nu echt dat wij niet zien dat je jezelf als een kikker aan het oppompen zijt.
Grote landaarn maar klein licht.
Duw nu maar op het driehoekje.
Denk jij nu écht dat ik mij ga druk maken om een luchtballon zoals jij er een bent?

Zoals ik al zei: kleuterklasmentaliteit bij velen hier.

Laatst gewijzigd door SMI94 : 27 januari 2015 om 16:20.
Oud 27 januari 2015, 16:22   #20
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja ewel, precies mijn punt! Wat is nu eigenlijk het onderwerp van deze draad? Gaat het om de inhoud van het artikel? Gaat het om het feit dat de topicopener hln.be leest? Gaat het over het feit dat de copy-paste-technieken geen geheimen meer hebben voor de topicopener? Zeg het maar hoor...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be