Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2012, 19:32   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard De kop van Maggie De Block ligt bijna op de kapblok ...

Vandaag sukkelt de regering niet met een aanval vanuit de nva, maar wel met een aanval vanuit de nva gecombineerd met de krant van de regeringspartner De Morgen.

Ik denk dat kleine Croo stilaan krampen aan zijn teelballen aan het krijgen is.
Zo'n dagelijks Stalin-orgel in de richting van zijn belastingsregering !!

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120111_045

titel: 'Maggie De Block was een kapitale fout'

tekst uit de standaard:
met wat rood geschilderd:

Citaat:
'Uw voorzitter maakte een kapitale fout toen hij u de bevoegdheid voor het dossier asiel en migratie toeschoof.' Maggie De Block (Open VLD) kreeg zware kritiek in de Kamer bij de voorstelling van haar beleid.

Maggie De Block stelde vandaag haar prioriteiten voor in de Kamercommissie.

De staatssecrretaris voor asiel en migratie zei dat ze een kortere procedure wil voor asielzoekers en een strengere aanpak voor mensen die meer dan één keer een aanvraag indienen.

Het moet ook gedaan zijn met hotels en dwangsommen. België mag geen Eldorado zijn voor asielzoekers, zei de staatssecretaris nog.

Maar De Block blijft onder vuur liggen. Zo zei N-VA-kamerlid Theo Francken dat Alexander De Croo, haar partijvoorzitter, een 'kapitale fout' heeft gemaakt door haar staatssecretaris te maken.

De staatssecretaris voor Asiel en Migratie werd vanmorgen keihard aangepakt door de krant De Morgen. Tijdens een interview maakte De Block volgens de krant een allesbehalve positieve indruk.

Zo zou ze - luidens een opiniebijdrage van de journaliste die het interview afnam - geen eigen visie hebben, haar plannen tijdens het gesprek van een blad hebben afgelezen en hoofdzaken niet van bijzaken kunnen onderscheiden. Zelf zegt De Block in het interview over haar portefeuille: "Was het een erfenis, ik zou ze weigeren. (...) Als ik enkele stenen zal kunnen verleggen, zal het al goed zijn".

Later op de dag nam haar partijgenote Annemie Turtelboom (minister van Justitie) het daarom op voor De Block. Turtelboom vond dat De Morgen bijzonder scherp was: "Ik zie zelf dat ze elke dag keihard studeert, zich inwerkt in het dossier en heel veel mensen ziet. Natuurlijk heeft ze een eigen visie." Volgens Turtelboom "worden de prijzen uitgereikt aan de meet, niet aan het begin".

Ook vicepremier Van Quickenborne stelde dat De Block "toch wel heel hard wordt aangepakt. Het is iemand die net aan de job begonnen is".

Voor wie zo moedig is om een link naar De Morgen te openen:
http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/De...eweigerd.dhtml

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 11 januari 2012 om 19:38.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 19:36   #2
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ook vicepremier Van Quickenborne stelde dat De Block "toch wel heel hard wordt aangepakt. Het is iemand die net aan de job begonnen is".

Misschien moeten we haar eerst 2 jaar op proef laten proberen?
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 19:38   #3
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

Dit was te verwachtel. Lap noch maar eens een extra barstje in het rode bastion
Oud 11 januari 2012, 19:38   #4
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Open deur in trappen van Francken als ze al zelf zei er niets van af te kennen. Maar wat weten de meeste politici van hun vakgebied? Meestal niets. Joke Schauvliege is, volgens haar eigen ambtenaren -off the record uiteraard- het domste kalf dat ze ooit op milieu en cultuur gezet hebben.

Wat voor mij een goede minister is, is iemand die snel de materie beheerst en kan omzetten in een goed beleid. En hoe zit het daarmee? Zien we al resultaten?
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 19:41   #5
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandaag sukkelt de regering niet met een aanval vanuit de nva, maar wel met een aanval vanuit de nva gecombineerd met de krant van de regeringspartner De Morgen.

tekst uit de standaard:

Citaat:
Maar De Block blijft onder vuur liggen. Zo zei N-VA-kamerlid Theo Francken dat Alexander De Croo, haar partijvoorzitter, een 'kapitale fout' heeft gemaakt door haar staatssecretaris te maken.
opmerking gemaakt door theootje... ik kan zelf niet spreken voor U publiek... Francken. Kwestie van zichzelf wat groter voor te doen dan hij zelf is...
http://www.deredactie.be/permalink/1.998537
Waar blijft de eerste regeringsmedewerker die th...thee...theeooo ooo...ooo...pp d...ddd...de vi...vin...vinggg...vingggeeeerrs tikt?

Laat iedereen wat tijd om zich te bewijzen hé...
Zeveraar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 19:46   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
opmerking gemaakt door theootje... ik kan zelf niet spreken voor U publiek... Francken. Kwestie van zichzelf wat groter voor te doen dan hij zelf is...
Waar blijft de eerste regeringsmedewerker die th...thee...theeooo ooo...ooo...pp d...ddd...de vi...vin...vinggg...vingggeeeerrs tikt?

Zeveraar
De oppositie stelt onbevangen de zwakke plekken van de regering in het licht. Probleem mee ?

Een krant, bevriend vanuit politieke hoek met een regeringspartij, is snoeihard voor een minister/staatssecretaris. Moet de journalist misschien zwijgen ??

(en wilt ge en passant ook eens uitleggen wat ge bedoelt met uw link: aan de kaak stellen dat de Lorre al tweemaal de regering voor schut zette, dat vindt gij misschien 'erover' ???)

Mijn gat ja.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 11 januari 2012 om 19:48.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 19:49   #7
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Ik vind Maggie een sympathieke en een eerlijke als ze zegt dat het geen jobke voor haar is.
Ze had dat jobke echter al van in het begin moeten weigeren. Het is niet mooi van haar partij dat ze haar in een materie die helemaal de hare niets is helemaal opbrandt.
Als je iemand wilt vleugellam maken, doe je zoiets als partijvoorzitter! De Croo is to blame!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 19:52   #8
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zeveraar
...
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 19:52   #9
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

tekst uit de standaard:

Eventjes terzijde : kennelijk heeft de browser in elk land de mogelijkheid om publiciteit te plaatsen in webpagina's. Toeval of niet, maar ik moet toch wel lachen om hetgeen er bij ons bij het volgen van de link als publiciteit op het scherm verschijnt onder de paginabrede foto van mevrouw De Block. Oordeelt u zelf :
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  DB.jpg
Bekeken: 253
Grootte:  85,4 KB
ID: 84400
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 19:53   #10
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De oppositie stelt onbevangen de zwakke plekken van de regering in het licht. Probleem mee ?
De pretentie waarmee men een persoon aanvalt die nog maar 1 maand bezig is met de materie is laag onder de gordel. Hebben de mensen Theo na zijn ondermaatje speeches ook zo aangepakt ik dacht het niet... Er moet toch nog een zeker respect blijven voor de mensen.
Citaat:
Een krant, bevriend vanuit politieke hoek met een regeringspartij, is snoeihard voor een minister/staatssecretaris. Moet de journalist misschien zwijgen ??
De journalist gaat m.i. wat hard inderdaad...
Citaat:
Mijn gat ja.
Wat is er daaraan? Hebben ze U in Uw job vroeger na één maand werken ook incompetentie aangemeten misschien dat je het verantwoord vindt om mensen de grond in te boren zelf vooraleer ze zelf maar iets kunnen bewijzen? Hebben ze U nooit het voordeel van de twijfel gegund?

En laat me duidelijk zijn... als blijkt dat Mevrouw De Bock echt een nul is moet ze daarop afgerekend worden... maar het zou me verwonderen dat tttthh...tttthheee...theeeeooo dat nu al kan weten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 19:54   #11
Bokkenreyder

Standaard

Wij lachen niet met de fysieke toestand van Maggie, Gwylan! Een malfunctie aan de schildklier hebben is al erg genoeg!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 11 januari 2012, 20:10   #12
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Wij lachen niet met de fysieke toestand van Maggie, Gwylan! Een malfunctie aan de schildklier hebben is al erg genoeg!
Ook ik lach niet met (de schildklier van) mevrouw De Block, hoor. Ik moet enkel lachen om het soort publiciteit dat er - al dan niet toevallig - bij mij op het scherm verschijnt als ik de link volg.

U zou toch nooit denken dat vrouwen kunnen lachen om een kilootje te véél bij een andere dame ?
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 20:17   #13
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ook ik lach niet met (de schildklier van) mevrouw De Block, hoor. Ik moet enkel lachen om het soort publiciteit dat er - al dan niet toevallig - bij mij op het scherm verschijnt als ik de link volg.

U zou toch nooit denken dat vrouwen kunnen lachen om een kilootje te véél bij een andere dame ?
Negeer dergelijke reclame gewoon. Je moet niet dergelijke sluikse reclamepraktijken nog verdere eer aandoen door ze rond te strooien op fora.

Het spreekt voor zich dat er van Maggie De Block uit geen toestemming is gegeven voor dergelijke reclamepraktijken.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 20:18   #14
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht

Citaat:
Oud 11 januari 2012, 20:19   #15
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat ik niet goed snap is dat vanuit N-VA het verwijt komt dat Maggie De Block geen prioriteit maakt van opvang.

Wat wil de N-VA ? Willen ze beter gestructureerde opvang om nog meer asielzoekers aan te trekken ?

Asiel en migratie is een vuile portefeuille om het te beheren maar iemand moet het doen.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 11 januari 2012, 20:26   #16
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
De pretentie waarmee men een persoon aanvalt die nog maar 1 maand bezig is met de materie is laag onder de gordel. Hebben de mensen Theo na zijn ondermaatje speeches ook zo aangepakt ik dacht het niet... Er moet toch nog een zeker respect blijven voor de mensen.

De journalist gaat m.i. wat hard inderdaad...

Wat is er daaraan? Hebben ze U in Uw job vroeger na één maand werken ook incompetentie aangemeten misschien dat je het verantwoord vindt om mensen de grond in te boren zelf vooraleer ze zelf maar iets kunnen bewijzen? Hebben ze U nooit het voordeel van de twijfel gegund?

En laat me duidelijk zijn... als blijkt dat Mevrouw De Bock echt een nul is moet ze daarop afgerekend worden... maar het zou me verwonderen dat tttthh...tttthheee...theeeeooo dat nu al kan weten.
Theo Francken kent anders wel zijn dossiers en is daarvoor gekend. Een maand is lang als je rekening houdt dat deze regering sowieso een korte looptijd heeft. De speeltijd is voorbij, en je hebt geen maand nodig om een visie te hebben. In feite is het ook verkeerd om iemand minister te maken over iets waar die persoon niets van kent.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 20:26   #17
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat ik niet goed snap is dat vanuit N-VA het verwijt komt dat Maggie De Block geen prioriteit maakt van opvang.

Wat wil de N-VA ? Willen ze beter gestructureerde opvang om nog meer asielzoekers aan te trekken ?

Asiel en migratie is een vuile portefeuille om het te beheren maar iemand moet het doen.
De Ø-VLD is zo dom geweest zich met drie vergiftigde geschenken te laten opzadelen: Migratie, Justitie en Pensioenen. Op geen van de drie domeinen zal ze in staat blijken wat dan ook te realizeren. Maar als ge op migratie dan ook nog een totaal onervaren onbekwame nieuwkomer zet moet ge niet komen klagen dat ze door vriend en vijand afgemaakt wordt. Het enige dat hiermee bewezen wordt is dat niet-zo-snugger Sandertje zich heeft laten rollen toen de postjes werden verdeeld, en de absolute bloedarmoede van de Ø-VLD als het er om gaat geschikt personeel te vinden.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 20:27   #18
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Het verwijt was dacht ik dat er geen budget was. Of vergis ik mij ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 20:31   #19
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De Ø-VLD is zo dom geweest zich met drie vergiftigde geschenken te laten opzadelen: Migratie, Justitie en Pensioenen. Op geen van de drie domeinen zal ze in staat blijken wat dan ook te realizeren. Maar als ge op migratie dan ook nog een totaal onervaren onbekwame nieuwkomer zet moet ge niet komen klagen dat ze door vriend en vijand afgemaakt wordt. Het enige dat hiermee bewezen wordt is dat niet-zo-snugger Sandertje zich heeft laten rollen toen de postjes werden verdeeld, en de absolute bloedarmoede van de Ø-VLD als het er om gaat geschikt personeel te vinden.
Het is wel een beetje te verwachten dat je met de portefeuille asiel en migratie door De Morgen op de pijnbank wordt gelegd als je geen prioriteit stelt in de opvang.

Ik weet niet wat juist het probleem is dat ze door "vriend en vijand" wordt afgemaakt. Voor zover ik begrijp zijn haar contacten met fedasil en de instellingen die met de praktijk worden geconfronteerd niet verzuurd. Dat ze door linkse media wordt neergesabeld daar zal ze wel een olifantenvel voor hebben. Zonder olifantenvel moet je geen federale post in de politiek ambiëren.

Oud 11 januari 2012, 20:34   #20
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een streng maar rechtvaardig beleid.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be