Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2011, 11:12   #1
bisschop roger
Vreemdeling

bisschop roger's schermafbeelding

Standaard HEKSENJACHT op pedofielen in de kerk

Vinden jullie ook dat er een ware hetze ontstaan is tegen (vermeende) pedofielen in de kerk?
Het is stilaan uit de hand gelopen, we moeten daar niet te veel meer op terugkomen.

Het mag nu eens afgelopen zijn met die heksenjacht.
Oud 22 december 2011, 11:24   #2
eno2
Banneling

Standaard

Als gladstrijker van pedofilie ravages stel ik voor dat je met je voeten vooruit het Forum uitgedragen wordt.

Laatst gewijzigd door eno2 : 22 december 2011 om 11:27.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 14:43   #3
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bisschop roger Bekijk bericht
Vinden jullie ook dat er een ware hetze ontstaan is tegen (vermeende) pedofielen in de kerk?
Het is stilaan uit de hand gelopen, we moeten daar niet te veel meer op terugkomen.

Dat zouden we kunnen doen, als de kerk zelf eens mee zou gaan werken aan het uitbannen van deze praktijken, maar nee, ze blijven "wir haben es nicht gewusst"-en terwijl ze er allemaal verdomde goed van op de hoogte waren. De katholieke kerk houdt nog altijd de hand boven het hoofd van de daders, verzwijgt de meest gruwelijke misdaden en is daarom als criminele (of gezien ze door ideologie bewogen worden misschien eerder terroristische) organisatie medeplichtig of eerder nog medeschuldig aan deze enorme hoeveelheid zedezaken.

Persoonlijk vind ik het belachelijk dat het hofnarretje nog steeds door dezelfde mensen gerund wordt en nog steeds haar zaakjes niet op orde heeft, maar dat is een zaak die nu enkele jaren speelt, en niet al minstens enkele decennia.

Het verschil tussen een heksenjacht en een echte jacht is dat waar je bij een heksenjacht achteraan zit niet of nauwelijks bestaat en je daarom maar weerloze onschuldigen oppakt omdat ze zich verdacht gedragen. De daders binnen de kerk zijn al lange tijd bekend bij hun superieuren maar worden beschermd. Zij zijn precies het tegenovergestelde van onschuldige, weerloze burgers, zij zijn goed verschanste daders. En iedereen die vindt dat deze niet vervolgt mogen worden kan de pot op.
Oud 22 december 2011, 16:09   #4
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:

U geeft enerzijds toe dat het uit de hand is gelopen maar dan zegt u er meteen bij dat het een heksenjacht is.

Laat de kerk eerst eens grote kuis houden, missichien zelfs het celibaat in vraag stellen vooraleer er als snel zedig moet gezwegen worden. Wie verdient er meer respect volgens u, de slachtoffers of de kerk?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 16:14   #5
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Indien de kerk de pedofielen onmiddelijk aan de deur zou gezet hebben, zou het pedofilieschandal niet binnen maar buiten de kerk hebben plaatsgevonden.
Het is doordat ze de pedofielen angstvallig binnen de kerk trachtten te verstoppen
dat het uiteindelijk een intra-kerkelijk drama geworden is.

Misschien hadden "ze" wel goede bedoelingen om "die mensen" onder controle te houden ; maar het draaide alleszins verkeerd uit.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 16:16   #6
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Laat de kerk eerst eens grote kuis houden, missichien zelfs het celibaat in vraag stellen vooraleer er als snel zedig moet gezwegen worden. Wie verdient er meer respect volgens u, de slachtoffers of de kerk?
net alsof pedofielen geen pedofielen meer zijn omdat ze een volwassen vrouw ter beschikking hebben?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 16:21   #7
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
net alsof pedofielen geen pedofielen meer zijn omdat ze een volwassen vrouw ter beschikking hebben?
Er zullen altijd wel verstokte pedofielen overblijven maar het is mijn hoop dat als die geestelijken toch ietwat een uitlaatklep hebben dat ze hun neigingen wat beter onder controle kunnen houden.

Baat het niet dan schaadt het niet.
Oud 22 december 2011, 16:38   #8
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pedofielen zijn pas dan geen pedofielen als ze hun pedofieligheid niet (meer) in de praktijk brengen... naar het schijnt is dat voor een pedofiel héél moeilijk

(maar moeilijk kan ook)

Een amokmakende massamoordenaar stopt er ook mee een amokmakende massamoordenaar te zijn als hij zichzelf een kogel door zijn kop jaagt...

Maar ja : dat is een wetenschap waar niemand iets aan heeft...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 16:54   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt, op dat gebied zal een vrouw niet meer helpen.

De vraag is echter, als we naar de toekomst kijken, kunnen we dan pedofiele dramas vermijden door het celibaat af te schaffen?

Naar mijn gedacht wel - alleszins op de schaal zoals we dit dan gezien hebben de laatste jaren, omdat volgens mij bij veel van de (strikte) beoefenaars van het celibaat de sexuele drift verdrongen wordt naar het onbewuste, met alle nu gekende gevolgen vandien.

Maar, zelfs bij afschaffing van het celibaat zullen we nog te maken krijgen met gevallen van pedofillie, omdat er nu eenmaal mensen geboren worden ook als pedofiel, ze worden dus niet allemaal tot pedofiel gemaakt door de verdringen van de sexuele drift naar het onbewuste.
Oud 22 december 2011, 19:22   #10
bisschop roger
Vreemdeling

bisschop roger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U geeft enerzijds toe dat het uit de hand is gelopen maar dan zegt u er meteen bij dat het een heksenjacht is.

Kerk is met een hoofdletter (voor u toch)
Oud 22 december 2011, 19:48   #11
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Euhm pardon?

Ik vind het al erg genoeg voor de slachtoffers dat ze geen poot meer hebben om op te staan, gewoon omdat het te lang geleden is.
Voor mijn part mag er eens grote kuis gehouden worden.
En dan nog. Ik hoorde woordvoerders van de Kerk in NL bezig over hoe ze hun verantwoordelijkheid aan het opnemen waren. Yeah.... 30 jaar te laat ja!!!!
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 19:59   #12
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Kerk is met een hoofdletter (voor u toch)
Voor mij toch? Wat staat u hier te bazelen zeg? Als dat het enige is wat u onthoudt bent u volgens mij toch maar verdacht veel aan het trollen.

Citaat:
U geeft alvast ook niet het goede voorbeeld he Rogeeke?

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 22 december 2011 om 20:12.
Oud 22 december 2011, 20:41   #13
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Kerk & celibaaat => PRIMA !!!! Houdne zo !!!!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 00:33   #14
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:

Heksen bestaan niet, pedofielen wel.
Oud 23 december 2011, 00:59   #15
Pastafarian
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

Het mag inderdaad stoppen... nadat iedere pedofiel gecastreerd is met een botte, verroeste kniptang!
Pastafarian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 07:50   #16
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat komt misschien door al die pedofielen in de kerk.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 08:58   #17
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
volgens mij toch maar verdacht veel aan het trollen.
Oud 23 december 2011, 11:34   #18
eno2
Banneling

Standaard

Een van de ranzigste draadjes ooit op Forum
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 12:25   #19
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat klopt, op dat gebied zal een vrouw niet meer helpen.

De vraag is echter, als we naar de toekomst kijken, kunnen we dan pedofiele dramas vermijden door het celibaat af te schaffen?

Naar mijn gedacht wel - alleszins op de schaal zoals we dit dan gezien hebben de laatste jaren, omdat volgens mij bij veel van de (strikte) beoefenaars van het celibaat de sexuele drift verdrongen wordt naar het onbewuste, met alle nu gekende gevolgen vandien.

Maar, zelfs bij afschaffing van het celibaat zullen we nog te maken krijgen met gevallen van pedofillie, omdat er nu eenmaal mensen geboren worden ook als pedofiel, ze worden dus niet allemaal tot pedofiel gemaakt door de verdringen van de sexuele drift naar het onbewuste.
Ik denk eerder dat er zo'n wildgroei aan misbruik kon ontstaan omdat men wist dat het oogluikend werd toegelaten zonder bestraffende maatregelen.
Ik heb twee interview gezien met zo'n pedofiele pastoor: Van Gheluwe (naar la douce France "verbannen") en een Amerikaanse pastoor die dan naar het lieftallige Ierland werd "verbannen": beiden vertoonden een arrogantie van hier tot in Tokio en beiden vonden dat ze totaal niks verkeerd hadden gedaan!

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 23 december 2011 om 12:28.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 13:05   #20
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

De heksenjacht op pedofiele bedienaren van de RKK is een zaak van immanente gerechtigheid (om het in Mgr. Leonards woorden te zeggen) of een zaak van 'karma' (om het voor de New-Age freakjes te vertalen)
Het is paybacktime voor de heksenjachten die de RKK in de middeleeuwen beging.
Ik stel dus voor dat we nog even doorgaan, tot alle misdienaars die droog in de kakker gepakt werden, zo niet moreel maar dan toch financiëel gerevancheerd zijn, en het Roomskatholieke clubje van kinderpietentrekkers wezenloos en gepluimd achterblijft.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be