![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Europees Commissaris
|
![]() ilip de Winter, vandaag in De Standaard:
Citaat:
![]() |
![]() |
#2 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Een hoofddoek is een symbool van religie... Als dit moet verboden worden, wat dan van een nonnekeskappeke?
|
![]() |
![]() |
#4 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou toch denken dat niemand met zo'n uitspraak van de winter een probleem zou hebben?
Stel je voor dat hij had gezegd: Voor moslima's is de hoofddoek VERPLICHT te dragen op straat en zeker op de pasfoto! En moslimmannen moeten wijde broeken dragen en een baard die minstens een vuist lang is, zodat ze allemaal herkenbaar zijn. Het kot zou te klein geweest zijn!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Wie in godsnaam is ilip De Winter ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#7 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Wil dat zeggen dat de aanhangers ervan ook allemaal naakt over straat mogen lopen? Zouden anderen (bvb. moslims) hier dan ook maar mee akkoord moeten gaan? |
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
je kan ze bv wel verbieden in openbare diensten; en moslima's helpen emanciperen... Maar de kledij die mensen in een privé-situatie dragen verbieden is gewoon ongrondwettelijk, tenzij er sprake is van zedenschennis. quid non ![]() |
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() "vijr meningsuiting" krijgt dus toch weeral een vreemd bijsmaakje, onder de Winter wordt het blijkbaar helemaal verboden om ook amar ergens een hoofddoek te dragen. dat De Winter nergens nuanceert, of onderscheid maakt tussen gedwongenen en meisjes die dat vrijwillig dragen trekt niemand zich blijkbaar iets van aan?
![]() |
![]() |
#10 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
oal zie ik ook liever allochtone vrouwen zonder hoofddoek. maar jullie bestrijden op erg oppervlakkige wijze louter een symbool. |
||
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Laat ons proberen overeen te komen.
als ge nen hoofddoek wilt dragen is oke maar dan moet ge daaronder naakt zijn.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als je zo verder gaat redeneren zou je nog bijna gaan zeggen zeker dat de negers die zwarte verf maar eens van hun hoofd moeten vegen zeker? Allez, hoe dom gaan we nog door???? Dat is de rollen omdraaien, Circe. Het gaat hem om het feit dat de heer De Winter denkt te menen iemand te kunnen vertellen wat wel en niet gedragen mag worden. Iets wat voor ehn een gewoonte is gelijk als voor osn een badkap bij het zwemmen of een handschoen als het koud is. Nee, hij meen te zeggen dat het niet nodig is, dat het gevaar met zich meebrengt. Ooit al eens iemand doodgevallen bij het zien van een hoofddoek op een foto? Al eens een kogel uit een Djelabba zien schieten? Of er een iemand uitzichzelf zien wurgen? Hou toch op! Bekrompe mensen, HOU TOCH OP! |
|
![]() |
![]() |
#13 |
Partijlid
|
![]() Niemand kan dit toch goedkeuren ? (maar uit de vorige reacties blijkt dus weeral van wel).
Arabische opschriften op winkels is toch ook geen probleem ? Je kunt ze bv. wel verplichten om dezelfde booschap in het Nederlands erbij te zetten.
#14 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#15 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Voor sommige mensen kan de overdreven symbolische uiting van een religie even storend overkomen, als het naakt rondlopen voor anderen is. |
||
![]() |
![]() |
#16 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Waarom zou je dat verplichten? Denk je nu echt dat een Vlaams Blokker zijn boodschappen gaat doen bij de Turk om de hoek? Ben je gek, die gaat naar de Delhaize en koopt al waar hij de ingredienten zelf kan kweken. Waarom? Dan zou je ook alle Chinese gerechten en alle Indonesische gerechten moeten voorzien van een een Nederlandse sticker erop. We weten toch zo ook wel wat Babi-Pangang is? Moet het er echt ook nog op in het Nederlands? |
|
![]() |
![]() |
#18 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
reporter: Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |