![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Een man die dwaze religieuzen met de grond gelijk maakt.
Een meester in logica en gezond verstand. Ik zal zijn vlijmscherpe commentaren en boeken missen. RIP Christopher Hitchens ![]() Laatst gewijzigd door zomdupar : 16 december 2011 om 06:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Een zeer markante schrijver. Zijn 'god is not great' blijft een aanrader, ook voor toekomstige generaties wellicht. The hitch has left the building. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() een waardige mens
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Hij was een uitmuntend spreker en een echte onafhankelijke denker, die zich niet zomaar in een hokje liet zetten. Ik was het niet eens met zijn opinies over godsdienst en ik vond hem vaak nogal brutaal, maar zijn standpunten waren wel de moeite waard om naar te luisteren. Requiescat in pace.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik blijf vooral het "echte onafhankelijke" herinneren. Een voorbeeld waar ik naar streef, maar meer dan waarschijnlijk nooit in ga slagen. Daarom lees ik en schreef hij natuurlijk.
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementslid
|
![]() Ivm godsdienst toch. Over bv de oorlog in Irak toch een stuk minder
![]() |
#7 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Soit, een groot redenaar is ons weggevallen en we kunnen dat enkel maar betreuren. R.I.P. Christopher Hitchens
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je kan het een mens niet kwalijk nemen het bij 1 oorlog te willen houden ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is natuurlijk waar. Het leven gaat door en er zullen er wel anderen zijn die ons tot nadenken kunnen brengen.
Toch zal ik hem missen. Net als toen George Carlin stierf ga ik mijn volgende 62 pinten op zijn "gezondheid" drinken. Al gaf Carlin me met zijn 71 jaren me 9 pinten langer om er over na te denken. Ik zal wat trager drinken ![]()
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat is eigenlijk de overeenkomst tussen scientific discovery en ethics of civilization? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 17 december 2011 om 00:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dit is toch sarcasme hoop ik voor u?
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En de Hitch was altijd zeer kritisch over hoe de VS deze oorlog voerde. Elke dag vind ik het schokkend dat de sossen hun roots zijn vergeten. In den beginne trilden de priesters in hun jurken van angst als de sossen op straat kwamen, nu zijn het de schoothondjes van islam en de kerk, verdedigers van dictators. Een echte sos walgt van religie, monarchie, fascisme (iran), maar niet nu, niet hier ... nu knielen ze voor le rwa en buigen ze voor de islam. Islam, mijn zogenaamde progressieven, is niet uw vriend, u bent voor het homohuwelijk, zij knopen hen op. Rechten van de vrouw ? ... bek dicht, sluier erover en babies maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Ik vond het ook knap dat hij zonder scrupules nog over "goed" en "kwaad" durfde spreken. Hij ging er soms nogal ver in, maar het is duizend keer beter dan het relativisme van vandaag en de selectieve verontwaardiging van de linkerzijde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gezien Hitchens een belichaming van links gedachtengoed inhoudt, begrijp ik niet goed waar uw linkerzijde zich bevind?
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Scientific discovery" gaf ons atoombommen, abortuspillen, lange-afstandsraketten, big-brother systemen, virtueel geld dat alleen in het brein van computers bestond, ...
Waar zit de "ethics" in "scientific discovery"? Het is de ethiek die bepaald wat we met de wetenschappelijke ontdekkingen al dan niet aanvangen, het is niet de wetenschappelijke ontdekking die ons de ethiek geeft. Integendeel. Hoe meer we uitvinden hoe meer we ethiek nodig hebben om te voorkomen dat we met al die wetenschap de menselijke soort uitroeien. Mensen die dat niet begrijpen verdwalen in oneindige cirkelredeneringen, die hoe gesofisticeerd ze ook beschreven worden, niets bijbrengen. Zoals dat met Hitchens het geval was dus.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() "Many Christians will maintain they have a superior foundation for knowing and for choosing to do what is good. They claim to have objective ethical standards for being good, based in a morally good creator god, and that the atheist has no ultimate justification for being moral."
Ethiek is des mensen en komt enkel en alleen uit de mens. Een a-religieuze mens zal op ethische wijze naar de wereld kunnen kijken. Geïdoctrineerden kunnen enkel anderen afbreken om de schijn hoog te houden dat zij de beteren zijn. Zoals hierboven het geval is dus.