Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Vindt u de veiligheidsmaatregelen in de West Euopese luchthavens relevant?
Ja 9 47,37%
Neen 10 52,63%
Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2009, 15:28   #1
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard Ridicule veiligheidsmaatregelen in vlieghavens ...

On het mom van de 'war on terror' blijken de matregelen steeds ridiculer te woren.

Ben net terug van een weekje duiken in de Rode Zee en de veiligheidsmaatregelen, vooral het verschil tussen de luchthavens in de verschillende landen is wraak roepend.

Blijkbaar geen enkele burger die zich hier vragen bij stelt.

Zaventem (België):
- in de West-Euopese luchthavens is het reeds geruime tijd verboden om vloeistoffen in een recipient groter dan 100 ml mee te nemen.

- sinds intussen 4 weken (informatie van een betrokken douanier) is het ook verplicht de schoenen uit te trekken wanneer men door de scan loopt (bang voor een nieuwe Richard Reid?)

- wat zal de volgende stap worden om de bevolking angst aan te doen?

Hurghada (Egypte):
- in de Egyptische luchthavens (alvast zeker Luxor, Marsa Alam, Sharm el Sjeikh & Hurghada) is er geen enkel verbod om vloeistoffen in een recipient groter dan 100 ml mee te nemen, we hebben gisteren in Hurghada in totaal 6 flessen van 600 ml verspreid over 3 handbagages op het vliedtuig 'gesmokkeld'.

- in Hurgahada passeert men 3 keer een scan voor zowel bagage als personen, 3 keer toeteren alle toeters en rinkelen alle bellen, maar iedereen mag gewoon doorlopen zonder enige controle, men mag zelfs vrij naar believen terug door diezelfde scanner zoveel men wil. Het enige storende aan de ganse zaak is het continue alarmgeschal.

Dit verschil in maatregelen 'voor de veiligheid' is niet nieuw en is reeds zowat bijna het ganse laatste decenium van toepassing

Stelt geen enkele burger zich de vraag bij de belachelijkheid van de maatregelen in Zaventem en andere West Europese luchthavens?
Is er niemand die de ridiculiteit van de maatregelen inziet waarmee men in West Europa de burger schrik tracht aan te doen terwijl bij de terugkeer totaal geen maatregelen van gelijkaardige aard worden getroffen? Dit terwijl net die terugkeer een grotere bedreiging hoort te zijn?

Laat echt iedereen zich in slaap wiegen?
Oud 21 juni 2009, 15:30   #2
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Ik mocht in Zaventem met mes in vliegtuig. Dit na 9/11.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2009, 15:32   #3
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ik mocht in Zaventem met mes in vliegtuig. Dit na 9/11.
So what?

Heeft eerder te maken met de uitvoering van de veiligheidsegels dan met het bestaan ervan.
Oud 21 juni 2009, 15:40   #4
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Wacht maar als alle mensen die opgeleid zijn in de nationale vliegtuigmaatschappijen op pensioen of ontslagen zijn. De terroristen zullen de veiligheid niet in gevaar brengen maar de private vliegtuigmaatschappijen zelf.
Dan mag nog iedereen poedelnaakt het vliegtuig in kruipen. Als het onderhoud aan de wensen overlaat, als de piloten foute gegevens krijgen, als de goederen en bagage slecht geladen worden,... zullen er wel meer en meer vliegtuigen naar beneden komen ...
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2009, 18:43   #5
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Wacht maar als alle mensen die opgeleid zijn in de nationale vliegtuigmaatschappijen op pensioen of ontslagen zijn. De terroristen zullen de veiligheid niet in gevaar brengen maar de private vliegtuigmaatschappijen zelf.
Dan mag nog iedereen poedelnaakt het vliegtuig in kruipen. Als het onderhoud aan de wensen overlaat, als de piloten foute gegevens krijgen, als de goederen en bagage slecht geladen worden,... zullen er wel meer en meer vliegtuigen naar beneden komen ...
Uw punt zijnde?
Oud 21 juni 2009, 21:41   #6
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Uw punt zijnde?
Big Evil Corporations vermoorden graag mensen, dat is tenslotte de goedkoopste optie. Goedkoper dan downloaden in ieder geval.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 21 juni 2009 om 21:42.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 19:39   #7
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Reminder
Oud 23 juni 2009, 19:55   #8
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
On het mom van de 'war on terror' blijken de matregelen steeds ridiculer te woren.

Ben net terug van een weekje duiken in de Rode Zee en de veiligheidsmaatregelen, vooral het verschil tussen de luchthavens in de verschillende landen is wraak roepend.

Zaventem (België):
- in de West-Euopese luchthavens is het reeds geruime tijd verboden om vloeistoffen in een recipient groter dan 100 ml mee te nemen.

- sinds intussen 4 weken (informatie van een betrokken douanier) is het ook verplicht de schoenen uit te trekken wanneer men door de scan loopt (bang voor een nieuwe Richard Reid?)

Denk je dat de Belgen daar eigenbreinig opgekomen zijn? Dat is gewoon de VS nadoen, waarschijnlijk zelfs op 'uitnodiging'.

In bolivia trouwns mag ik zelfs geen nagelknipper of podloodslijper meenemen op het vliegtuig...daar zit namelijk een 'mes' in. Dat is ook sinds 9/11 ingevoerd, ook op 'uitnodiging'. Toen was bolivia blij supergehoorzaam te kunnen zijn.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 juni 2009 om 19:57.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 19:58   #9
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als ik de oorspronkelijke post goed begrijp,dan zit men buiten Europa met defecte alarm-installaties en/of onbekwaam personeel....

Dat laat niet toe te stellen dat "veiligheidsmaatregelen in Europa" belachelijk zouden zijn....

Laatst gewijzigd door kelt : 23 juni 2009 om 20:01.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 21:36   #10
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Als ik de oorspronkelijke post goed begrijp,dan zit men buiten Europa met defecte alarm-installaties en/of onbekwaam personeel....
Inderdaad

+ geen richtlijnen zoals in West-Europa

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dat laat niet toe te stellen dat "veiligheidsmaatregelen in Europa" belachelijk zouden zijn....
Toch wel ... door de maatregelen op zich én door de relatie met voorgaande

Laatst gewijzigd door Gun : 23 juni 2009 om 21:37.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 21:38   #11
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Denk je dat de Belgen daar eigenbreinig opgekomen zijn? Dat is gewoon de VS nadoen, waarschijnlijk zelfs op 'uitnodiging'.

In bolivia trouwns mag ik zelfs geen nagelknipper of podloodslijper meenemen op het vliegtuig...daar zit namelijk een 'mes' in. Dat is ook sinds 9/11 ingevoerd, ook op 'uitnodiging'. Toen was bolivia blij supergehoorzaam te kunnen zijn.
Ik heb het over West Europa, niet over Zaventem op zich

Niet nagedaan, wel opgelegd
Oud 24 juni 2009, 15:04   #12
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Op Schiphol moest ik mijn laptop uit de zak halen en aan de doeaniers tonen. Op Aziatische luchthavens heb ik dat nog nooit moeten doen.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 15:14   #13
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

In El Al -meest veilige maatschappij-mag men liquide middelen meebrengen.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 16:03   #14
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zaventem (België):

Hurghada (Egypte):
- in de Egyptische luchthavens (alvast zeker Luxor, Marsa Alam, Sharm el Sjeikh & Hurghada) is er geen enkel verbod om vloeistoffen in een recipient groter dan 100 ml mee te nemen, we hebben gisteren in Hurghada in totaal 6 flessen van 600 ml verspreid over 3 handbagages op het vliedtuig 'gesmokkeld'.

- in Hurgahada passeert men 3 keer een scan voor zowel bagage als personen, 3 keer toeteren alle toeters en rinkelen alle bellen, maar iedereen mag gewoon doorlopen zonder enige controle, men mag zelfs vrij naar believen terug door diezelfde scanner zoveel men wil. Het enige storende aan de ganse zaak is het continue alarmgeschal.

Dit verschil in maatregelen 'voor de veiligheid' is niet nieuw en is reeds zowat bijna het ganse laatste decenium van toepassing

Stelt geen enkele burger zich de vraag bij de belachelijkheid van de maatregelen in Zaventem en andere West Europese luchthavens?
Is er niemand die de ridiculiteit van de maatregelen inziet waarmee men in West Europa de burger schrik tracht aan te doen terwijl bij de terugkeer totaal geen maatregelen van gelijkaardige aard worden getroffen? Dit terwijl net die terugkeer een grotere bedreiging hoort te zijn?

Laat echt iedereen zich in slaap wiegen?
Stel dat het zo is...ijver je nu voor de totale afschaffing van alle maatregels omdat men het toch niet overal doet of ijver je voor meer maatregelen op alle andere luchthavens?

Mijn mening is alvast niet dat de gewone burger meer schrik krijgt door deze maatregelen. Dat het soms vervelend is kan ik nog inkomen. Schrik? Waarom? Waarom moet de burger schrik krijgen van maatregelen die tegen verboden wapens getroffen zijn? Degene met slechte bedoelingen krijgen misschien schrik ja.
In het verkeer zijn er ontelbare maatregelen...moet ik daar dan schrik van krijgen? Ik snap de link niet.

Voor de rest is mijn mening dat het misschien belachelijke maatregelen zijn in jou ogen...maar dat is in Belgie meestal het geval tot op het punt dat er eens iets mis loopt waarna iedereen roept "waarom had men er niet eerder tegen ingegrepen"!
Stel dat terroristen ooit nog eens iets met vliegtuigen willen uitproberen...ik ben ervan overtuigd dat ze slim genoeg zijn om dit in luchthavens te proberen met het minste veiligheidsmaatregels. Waar men de doden maakt is voor hun nm van geen belang...hoe meer hoe liever.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 17:12   #15
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Ik ben alvast blij dat die beveiliging er is. Er moest maar een Iraanse Terrorist, onder het mom van democratie, een vliegtuig willen opblazen. Zeker nu ze uit Iran zijn verdreven ... wie weet tot wat ze in staat zijn
Oud 24 juni 2009, 20:39   #16
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ach....nog niet zo heel lang geleden moest ik op Lille-Lesquin ook mijn schoenen uitdoen.....eigenlijk vond ik het enigszins hilarisch......Aan de andere kant van het scanlijntje zag je dan mensen die wat te corpulent waren,of gewoon niet goed ter been,weer proberen vlotjes hun schoenen aan te doen.....

aha...juist....dat bedoelt men dus met "belachelijk"..er is HUMOR te beleven op luchthavens

Laatst gewijzigd door kelt : 24 juni 2009 om 20:39.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 21:06   #17
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Ik ben alvast blij dat die beveiliging er is. Er moest maar een Iraanse Terrorist, onder het mom van democratie, een vliegtuig willen opblazen. Zeker nu ze uit Iran zijn verdreven ... wie weet tot wat ze in staat zijn
Gewoon in een niet West Europees of niet Amerikaans land het vliegtuig opstappen volstaat.
Oud 24 juni 2009, 22:17   #18
Valentine Julien
Burgemeester

Stuur een bericht via Skype™ naar Valentine Julien
Standaard

idioot
Gefotografeerd 2 jaar geleden op zaventem..
WARNING en allemaal flyertjes van gevaren zoals potjes zalf en flessen wijn.
De kleur paars is ook een van angst zeker?

Dit soort propaganda helpt natuurlijk op geen enkele manier de veiligheid
Dit is in het kader van de permanente psy opps die bezig is om mensen angst aan te jagen.

Lees ook Global War on Liberty van Jean Claude Paye.

http://www.telospress.com/main/index...roducts_id=314
Bijgevoegde afbeelding(e)

Laatst gewijzigd door Valentine Julien : 24 juni 2009 om 22:19.
Valentine Julien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2012, 23:28   #19
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Op Schiphol moest ik mijn laptop uit de zak halen en aan de doeaniers tonen. Op Aziatische luchthavens heb ik dat nog nooit moeten doen.
Juist ... en twee weken geleden in Frankfurt vraagt een douanier me 'IST DAS EIN RECHNER?' ... terwijl een reguliere DELL Latitude in het bakje voor hem passeert ...
Oud 30 januari 2012, 01:22   #20
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

"Security Theater"; keer op keer wordt er bewijs geleverd dat deze zaken simpelweg niet werken en toch geloven sommigen daar nog in. Onbegrijpbaar.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be