![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Vindt u de veiligheidsmaatregelen in de West Euopese luchthavens relevant? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
9 | 47,37% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
10 | 52,63% |
Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() On het mom van de 'war on terror' blijken de matregelen steeds ridiculer te woren.
Ben net terug van een weekje duiken in de Rode Zee en de veiligheidsmaatregelen, vooral het verschil tussen de luchthavens in de verschillende landen is wraak roepend. Blijkbaar geen enkele burger die zich hier vragen bij stelt. Zaventem (België): - in de West-Euopese luchthavens is het reeds geruime tijd verboden om vloeistoffen in een recipient groter dan 100 ml mee te nemen. - sinds intussen 4 weken (informatie van een betrokken douanier) is het ook verplicht de schoenen uit te trekken wanneer men door de scan loopt (bang voor een nieuwe Richard Reid?) - wat zal de volgende stap worden om de bevolking angst aan te doen? Hurghada (Egypte): - in de Egyptische luchthavens (alvast zeker Luxor, Marsa Alam, Sharm el Sjeikh & Hurghada) is er geen enkel verbod om vloeistoffen in een recipient groter dan 100 ml mee te nemen, we hebben gisteren in Hurghada in totaal 6 flessen van 600 ml verspreid over 3 handbagages op het vliedtuig 'gesmokkeld'. - in Hurgahada passeert men 3 keer een scan voor zowel bagage als personen, 3 keer toeteren alle toeters en rinkelen alle bellen, maar iedereen mag gewoon doorlopen zonder enige controle, men mag zelfs vrij naar believen terug door diezelfde scanner zoveel men wil. Het enige storende aan de ganse zaak is het continue alarmgeschal. Dit verschil in maatregelen 'voor de veiligheid' is niet nieuw en is reeds zowat bijna het ganse laatste decenium van toepassing Stelt geen enkele burger zich de vraag bij de belachelijkheid van de maatregelen in Zaventem en andere West Europese luchthavens? Is er niemand die de ridiculiteit van de maatregelen inziet waarmee men in West Europa de burger schrik tracht aan te doen terwijl bij de terugkeer totaal geen maatregelen van gelijkaardige aard worden getroffen? Dit terwijl net die terugkeer een grotere bedreiging hoort te zijn? Laat echt iedereen zich in slaap wiegen?
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Ik mocht in Zaventem met mes in vliegtuig. Dit na 9/11.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
Heeft eerder te maken met de uitvoering van de veiligheidsegels dan met het bestaan ervan.
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Wacht maar als alle mensen die opgeleid zijn in de nationale vliegtuigmaatschappijen op pensioen of ontslagen zijn. De terroristen zullen de veiligheid niet in gevaar brengen maar de private vliegtuigmaatschappijen zelf.
Dan mag nog iedereen poedelnaakt het vliegtuig in kruipen. Als het onderhoud aan de wensen overlaat, als de piloten foute gegevens krijgen, als de goederen en bagage slecht geladen worden,... zullen er wel meer en meer vliegtuigen naar beneden komen ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Big Evil Corporations vermoorden graag mensen, dat is tenslotte de goedkoopste optie. Goedkoper dan downloaden in ieder geval.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 21 juni 2009 om 21:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In bolivia trouwns mag ik zelfs geen nagelknipper of podloodslijper meenemen op het vliegtuig...daar zit namelijk een 'mes' in. Dat is ook sinds 9/11 ingevoerd, ook op 'uitnodiging'. Toen was bolivia blij supergehoorzaam te kunnen zijn. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 juni 2009 om 19:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik de oorspronkelijke post goed begrijp,dan zit men buiten Europa met defecte alarm-installaties en/of onbekwaam personeel....
Dat laat niet toe te stellen dat "veiligheidsmaatregelen in Europa" belachelijk zouden zijn.... Laatst gewijzigd door kelt : 23 juni 2009 om 20:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
+ geen richtlijnen zoals in West-Europa Toch wel ... door de maatregelen op zich én door de relatie met voorgaande
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 23 juni 2009 om 21:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
![]() Niet nagedaan, wel opgelegd
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() Op Schiphol moest ik mijn laptop uit de zak halen en aan de doeaniers tonen. Op Aziatische luchthavens heb ik dat nog nooit moeten doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() In El Al -meest veilige maatschappij-mag men liquide middelen meebrengen.
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn mening is alvast niet dat de gewone burger meer schrik krijgt door deze maatregelen. Dat het soms vervelend is kan ik nog inkomen. Schrik? Waarom? Waarom moet de burger schrik krijgen van maatregelen die tegen verboden wapens getroffen zijn? Degene met slechte bedoelingen krijgen misschien schrik ja. In het verkeer zijn er ontelbare maatregelen...moet ik daar dan schrik van krijgen? Ik snap de link niet. Voor de rest is mijn mening dat het misschien belachelijke maatregelen zijn in jou ogen...maar dat is in Belgie meestal het geval tot op het punt dat er eens iets mis loopt waarna iedereen roept "waarom had men er niet eerder tegen ingegrepen"! Stel dat terroristen ooit nog eens iets met vliegtuigen willen uitproberen...ik ben ervan overtuigd dat ze slim genoeg zijn om dit in luchthavens te proberen met het minste veiligheidsmaatregels. Waar men de doden maakt is voor hun nm van geen belang...hoe meer hoe liever.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Ik ben alvast blij dat die beveiliging er is. Er moest maar een Iraanse Terrorist, onder het mom van democratie, een vliegtuig willen opblazen. Zeker nu ze uit Iran zijn verdreven ... wie weet tot wat ze in staat zijn
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach....nog niet zo heel lang geleden moest ik op Lille-Lesquin ook mijn schoenen uitdoen.....eigenlijk vond ik het enigszins hilarisch......Aan de andere kant van het scanlijntje zag je dan mensen die wat te corpulent waren,of gewoon niet goed ter been,weer proberen vlotjes hun schoenen aan te doen.....
![]() ![]() ![]() aha...juist....dat bedoelt men dus met "belachelijk"..er is HUMOR te beleven op luchthavens ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 24 juni 2009 om 20:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Gewoon in een niet West Europees of niet Amerikaans land het vliegtuig opstappen volstaat.
![]() |
#18 |
Burgemeester
|
![]() idioot
![]() Gefotografeerd 2 jaar geleden op zaventem.. WARNING en allemaal flyertjes van gevaren zoals potjes zalf en flessen wijn. De kleur paars is ook een van angst zeker? Dit soort propaganda helpt natuurlijk op geen enkele manier de veiligheid Dit is in het kader van de permanente psy opps die bezig is om mensen angst aan te jagen. Lees ook Global War on Liberty van Jean Claude Paye. http://www.telospress.com/main/index...roducts_id=314 Laatst gewijzigd door Valentine Julien : 24 juni 2009 om 22:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Juist ... en twee weken geleden in Frankfurt vraagt een douanier me 'IST DAS EIN RECHNER?' ... terwijl een reguliere DELL Latitude in het bakje voor hem passeert ...
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Security Theater"; keer op keer wordt er bewijs geleverd dat deze zaken simpelweg niet werken en toch geloven sommigen daar nog in. Onbegrijpbaar.
![]() |
![]() |