![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() In het VTM journaal zegde Leterme dat hij een uitnodiging ging sturen naar de politieke partijen.
De Journalist vroeg expliciet: Ook naar het Vlaams Blok.! leterme antwoordde:Ik heb niets toe tevoegen aan mijn antwoord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() maandagmiddag op een debat vermeldde van hecke dat hij een fax gestuurd had naar leterme om hem uit te nodigen voor een gesprek.
leterme zei dat hij er op zou antwoorden. na even afwachtende stilte van bracke, een madam dak nie ken, sterck, stevaert, dua en van hecke, wachtend op een antwoord... zei leterme "ik zal een fax terugsturen" zalig was dat! ben nu nie zo vo leterme ma twas meesterlijk
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Het kan natuurlijk ook zijn dat het één of andere 'truk' is.
Nu Groen "njet" heeft gezegd, hebben VLD en SPa veel 'macht'. Ze zijn "zogezegd" onmisbaar. Om de federale regering te sparen, kunnen ze de lat samen hoog leggen. Leterme staat dan voor een nog moeilijkere keuze. Ofwel bindt hij zelf in- om zen minister presindentschap- ofwel geeft hij die (begeerde post) terug aan de VLD, om hetzelf maar op telossen. In ieder geval, door te zeggen dat hij het blok niet meteen uitsluit, heeft hij een stok achter de deur, om de andere mogelijk te dimmen. Een ruime keuze die voor elke interpretatie vatbaar is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar is het volgens mij al allemaal te laat voor.
Leterme heeft al meteen laten blijken dat een coalitie met het Blok uitgesloten is. Groen! heeft laten weten dat ze niet meeregeren. Met andere woorden : die tripartite (aangevuld door de kartelaanangsels spirit en nv-a) komt er. |
![]() |
![]() |