![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() What's in a date?
Ik zie dat veel mensen enorme dingen verwachten van 2012... Het einde van de jaartelling (wereld?), zoals onder andere is voorspeld via de Maya-cultuur en astrologie... Het is de vraag of zulke extreme zaken zullen gaan gebeuren... Ik geloof daar niet in... Er wordt gesuggereerd dat het jaar 2012 een religieus getinte datum is... Velen hebben de klok horen luiden, maar weten niet waar de klepel hangt, zo luidt het spreekwoord... Voor Christus en na Christus... Het esoterische Christendom denkt het volgende: 13-08-3113 vóór Christus is de datum waarop de Maya's meenden dat Lucifer zou incarneren... En 20-12-2012 is de dag dat Satan zal incarneren... Uiteraard hebben de goden en duivels in de mayacultuur andere namen dan "Lucifer" of "Satan", maar ik wil het niet ingewikkelder maken, dan dat het is... Mensen zijn bang voor demonen, Lucifer, Satan... Het Occultisme en de Alchemie zien Lucifer en Satan als kosmische en astrologische krachten, niet als duivels in de meest banale zin van het woord... Het zijn geen vreemde vervormde entiteiten zoals de meest sensationele verhalen ons willen doen geloven... Feitelijk ziet iedereen demonen als vijanden, maar volgens het Occultisme ziet de mens de wereld op zijn kop... Demonen zijn volgens de esoterie feitelijk engelen die de mens zuiveren van zijn egoïsme, verkeerde gewoonten, destructiviteit en zonden... Zonde betekent feitelijk de verkeerde kant op kijken, niet willen zien wat je leven je biedt maar je eigen begeerten naleven... Vandaar dat de geest van de mens deze engelen aanziet voor demonen, alles staat op zijn kop... Als men door deze demonen gezuiverd is, zal men zien wat ze in werkelijkheid zijn... De Zonnegod en de Zwarte Magiër Het klinkt allemaal misschien zweverig, maar ik zeg alleen wat het esoterisch Christendom hierover zegt... Zoals ik het denk te begrijpen, althans... Zij zien Jezus als het licht, de Zonnegod, net als dat de Maya's een Zonnegod hadden en ook de Egyptenaren... Strenggelovigen zullen het bovenstaande in de ban doen, want die geloven in een god de vader en een satan die daar tegenover staat (het kwaad), het dualisme dus... Jezus was het scheidingspunt in de tijd, toen hij gekruisigd werd, werd tegelijkertijd volgens de cultuur van de Azteken zwarte magiër Huitzilopochtli gekruisigd in Zuid-Amerika... Jezus Christus als Zonnegod zou een groot keerpunt zijn in de geschiedenis, hierna zou alles zich omkeren... Vanuit de oudheid is volgens het Occultisme de geest langzamerhand gematerialiseerd naar de stof, de materie... Sinds Jezus zou dit proces worden omgekeerd, we gaan weer in de richting van de geest... Lucifer en Satan zijn de symbolen voor het extreme materialisme... We leven in een tijd dat alles via materialisme wordt verklaard... De wetenschap, ook al heeft ze ons veel zegeningen gebracht, erkent geen geesteswereld... De wetenschap erkent eigenlijk uitsluitend de materie en wat deze materie doet... Technologie heeft echter zijn keerzijde, het heeft geen godsbeeld en geen esoterie... Het doet de leer van ingewijden teniet door te beweren dat dit allemaal fabels zijn... Een sprookjesboek? Gezien de negatieve invloed van de kerk willen veel mensen niets meer te maken hebben met de dode dogma's... De kerk heeft alles wat esoterisch was aan het Christendom netjes verwijderd via inquisitie en verbod... Maar feitelijk zit de bijbel vol met esoterische boodschappen... Deze worden in deze materialistische eeuwen echter anders verklaard... Op straffe van de dood heeft de kerk eeuwenlang gezegd hoe de bijbel moet worden gelezen, vandaar dat veel mensen dat boek totaal niet begrijpen of het afdoen als een sprookjesboek... 2012 als materialistisch hoogtepunt 2012 zal volgens het esoterische Christendom het jaartal zijn van de reïncarnatie van Satan... Dit betekent geen afdaling uit de hemel van hordes duivels of zo... Nee... Satan zal een charismatisch figuur zijn, een mens... Iemand die hoogstwaarschijnlijk het vernietigende zegel zal plaatsen op alle spiritualiteit en het afdoen als grootst mogelijke onzin... En het ook bewijzen met zogeheten steekhoudende argumenten (weg-verklaren)... Het materialisme is al extreem, maar zal in 2012 zijn hoogtepunt bereiken via Satan... Hoogstwaarschijnlijk zal hij een weldoener schijnen, iemand die zijn charismatische kracht zal inzetten voor de mensheid... Maar pas op... Dat is wat het esoterisch Christendom ongeveer zegt over dit onderwerp... Wie "Boe!" roept... Dus schrik niet te veel van die datum 21-12-2012 als zijnde het "einde van de wereld"... Onzin als je het mij vraagt... Niet dat ik steevast in het Occultisme geloof, ik "geloof" niet... Ik houd echter mijn ogen open... Je bent gewaarschuwd... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben eens nieuwsgierig welke datum men, na het jaar 2012, zal kiezen om de zoveelste Apocalyps te voorspellen.
Voor wat betreft die fameuze Maya-kalender: ik zou er zeker niet teveel aandacht aan schenken. De Maya-kalender is een bijzonder ingewikkeld systeem, dat nog een stuk complexer gemaakt werd door de vele New Age adepten die er zowel het Einde der Tijden als een Nieuw Spiritueel Ontwaken bijsleurden, en ook nog een vleugje Yin en Yang en wat numerologische nonsens. Je kunt gerust plannen maken voor 2013, de Aarde zal nog steeds draaien zonder een Apocalyps achter de rug te hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan zal zijn boodschap je wel duidelijker voorkomen.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Zijn we weer aan het vergaan?
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Maar gelooft ú, Hellspawn, dat er na 2012 iets drastisch zal veranderen, hetzij in positieve dan wel in negatieve zin?
Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 21 september 2008 om 22:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Svennies heeft gelijk, ik schrijf met de bedoeling dat er dieper over wordt nagedacht... Of men dat doet, moet men zelf weten... De Maya's en de Azteken worden genoemd in mijn startpost, maar vergis je niet... De bijbel is niet alleen doorspekt van esoterische symbolen, zoals ik al aangaf, maar is ook veel meer gebaseerd op de Egyptische Hermetische kennis en zelfs de astrologie... Ook de chakra's (energiecentra) worden genoemd in bedekte termen... Lees de Openbaring van Johannes er maar eens op na... Het openen der zegels staat voor... het openen van die chakra's... Dit klinkt Theosofisch, maar ik denk dat het wel klopt... Of die Openbaring van Johannes een komende Apocalyps voorspelt, dat is zeer de vraag... Want het openen van de chakra's leveren zeer specifieke visioenen op... En voorspelt een visioen de toekomst? Goede vraag... ![]() Laatst gewijzigd door Hellspawn NL : 22 september 2008 om 18:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() 1212...weer een fan
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Liefst niet, ik kan pas in 2013 met pensioen !
![]()
![]() |
#9 |
Lokaal Raadslid
|
![]() heb zeven weken geleden, vier overbruggingen gekregen. De artsen hebben mij beloofd dat ik minstens 20 jaar gewonnen heb. Dus 2012, dat zal niet zijn hé. Of mag ik mijn arts niet geloven?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() De polen zouden draaien beweren sommige : http://www.howtosurvive2012.com/ .
Andere zeggen dat we ons mer ka bah zullen vinden : http://home.wanadoo.nl/mufooz/BFRecensie/Geometry.htm http://www.mystics.nl/forums/index.php?showtopic=3225 sowieso heeft nasa ernstige zonneativiteit voorspeld in 2011 en 2012 moge ieder geloven wat ze zelf willen enne mensen van SKEPP uw commentaar hoeft niet - die kennen we al - het is ter informatie he ![]() Laatst gewijzigd door shaddy : 26 september 2008 om 15:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Vreemdeling
|
![]() die hevige zonneactiviteit gebeurt elke 26 jaar...
en dat is egt waar. velen weten het niet maar het is doodnormaal |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Stop met speculeren en check de officiële website: http://www.december212012.com/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Weer? Dat is al 6000 jaar aan de gang.
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Volgens de Maya kalender eindigt de wereld niet in 2012, maar gaat de zon gewoon in een nieuwe stand gaan staan. Natuurlijk willen die domme reli-freaks daar weer voor op hun kop gaan staan. Dat ze maar al die boekjes kopen en angstig met de staart tussen de benen zitten trillen.Ook dat is een business.
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Over de Maya kalender, het blijft wel een kalender gebasseerd op cycli, cycli in ons stelsel. Het is dus zeer aannemelijk af te vragen waarom die lange telling eindigt. Er komt een nieuwe cyclus.... Back to back!
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Yep, nieuwe cyclus. De oude beschavingen waren best vergevorderd. En pole shifts hebben al plaatsgenomen. Feit is en bizar dat die oude beschavingen best wel veel wisten, ook van andere planeten die ze niet konden zien zien wegens geen tools ervoor. Ze waren wel ver weg van materialsme en meer 1 met de natuur. Of zulke pole shift dan zal plaatsvinden, weet ik niet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() yep, sarah palin, weet ik niet. Obama is de antichrist en zal zen troon in israel bestijgen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() Wat die nieuwe cyclus betreft. Bestaan er tegenwoordig geen goede medicijnen om problemen met de cyclus op te vangen?
|
![]() |
![]() |