![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Zijn er hier mensen die zoiets leuk vinden?
Er is een serie van 29 afleveringen met de naam Eureka! Dit gaat dus terug naar Archimedes, hoewel er in die serie niet echt wordt gerefereerd aan die beroemde badkuip destijds. Aangezien ik belangstelling had om meer van zulke onderwerpen te begrijpen maakte ik via een website een lijstje van die serie, om dat evt desgewenst per aflevering aan te kunnen klikken. Zodoende dat ik oa meer geïnteresseerd raakte in katrollen, die bijzonder handig kunnen zijn om gewichten te verplaatsen ... Eureka! Episode 15 The Pulley ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Kennis is inzicht dus alles wat je meer inzicht geeft in de wereld is goed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() M'n belangstelling voor Archimedes
komt ook wel voort om bezig te kunnen zijn met interessante tekeningen. Op volgende tekening is er ook een katrol te zien, met een gewicht er aan, en ik ben van plan wat meer te gaan zoeken wat dit betreft. De audio bij die afbeelding is volgens mij ook wel interessant: ![]() Archimedes Part 1 |
![]() |
![]() |