![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Er wordt een vermogenskadaster opgericht.
Hoewel de politici dat in alle talen ontkennen, werd alles in het werk gesteld om de roerende en onroerende bezittingen van de Belgen in kaart te brengen. Nieuw is ook dat de bankensector de nummers van bankrekeningen en de namen van de rekeninghouders aan de Nationale Bank zal bezorgen. De Nationale Bank zal die gegevens centraliseren in het kader van de opheffing van het bankgeheim in geval van "vermoeden" van fiscale fraude. U vraagt zich nu wellicht af of dat wel goed nieuws is. Wel, hopelijk wordt fraude daardoor ontmoedigd volgens John Crombez, de nieuwe staatssecretaris voor Fraudebestrijding die hoopt dit jaar liefst 1 miljard euro binnen te halen. Dat is 1 miljard dat niet uit de zak van de belastingbetaler moet komen. En er is nog groeipotentieel. Geschat wordt dat in België jaarlijks voor 7 tot 10 miljard euro gefraudeerd wordt.(zwartwerk door de gemiddelde burger) M.a.w. --> ER ZAL WAARSCHIJUNLIJK EEN VERMOGENSBELSATING KOMEN VANAF JE 1* € Laatst gewijzigd door De Informant : 2 januari 2012 om 22:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Het vermogenkadaster zien en sterven....
![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 2 januari 2012 om 23:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De partij die het meest aan fraude doet, de fraude laten bestrijden ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=De Informant;5903636]Er wordt een vermogenskadaster opgericht.
Hoewel de politici dat in alle talen ontkennen, werd alles in het werk gesteld om de roerende en onroerende bezittingen van de Belgen in kaart te brengen.[quote] ... Een achterpoortje: een (groot) deel van je €'s beleggen in gouden munten. Die zijn het laatste jaar in waarde gestegen met +/- 25 %. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Ge moet ook maar zo dom zijn om uw zwart geld op een bankrekening te zetten
![]() Daarbij ik kan niet in het zwart werken, maar als ik het zou kunnen zou ik gewoon niet geïnteresseerd in bepaalde jobs of werk...Hoe zou dat toch komen. Dat ze ne keer de grond van het probleem aanpakken : de te hoge belastingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stingske
ik ben tegen vermogenskadasters: wat doe je met iemand die 1miljoen euro parkeert in een pensioenfonds in zijn vennootschap en op zijn rekening netjes beneden de 400K blijft ? De gemiddellde burger heeft een huis van 300K + een pensioenfonds van 100K en hopsla duikt boven het vermogen van 400K.... Dank u wel Elio voor de normale werkende burger te klasseren bij de vermogende burger. Het enige dat ik kan doen om mijn vermogen te halveren is scheiden van mijn vrouw. Zelfs in duitsland vorte Elio doen ze dat niet het vermogen van getrouwde mensen samengooien... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() in de praktijk zal het op neer komen dat iedereen die iet of wat geld heeft (roerend of onroerend) en niet afhankelijk is van di rupo via zijn uitkeringsnetwerk, zal mogen afdokken. Vroeg of laat zal het van dattem zijn.
Ik ga mijn geld in wijn en whisky beginnen steken. Dat hij dan maar eens controleert hoeveel ik er heb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Grootste slachtoffer wordt de gewone burger die voldoende geld gespaard of geërfd heeft en vandaag nog wat "zware fraude" kon plegen door zijn geld over verschillende banken te spreiden. Nu, je kan nog steeds je geld blijven "verstoppen" door 25% roerende voorheffing op al je interesten te dokken en dit best vanaf dag 1, anders zit je in de databank. De staat wint dus altijd. Ofwel de voorheffing, ofwel later de vermogensbelasting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() nee hoor. Het zal nog altijd mogelijk zijn om in pensioen te gaan aan den dop, het zal voor de horden statutairen nog altijd mogelijk zijn om een veelvoud pensioen te trekken en zeer vroeg in pensioen te gaan, etc etc
Er wordt aan de uitgavenkant amper iets gedaan |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Heel goed nieuws. Dood aan alle vermogenden.
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Eerlijk gezegd ken ik er genoeg die in het zwart werken. En zij zagen nog het hardst van al.
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je valt sneller op minimumuitkering Anciënniteitsvoordelen verminderd brugpensioen zwaar aangetast en nog zo een paar van die dingetjes die me nu ontsnappen. Waarom zou het niet mogelijk zijn op pensioen te gaan in de dop, als je weet te ontsnappen aan de activering (100000 per jaar schrappingen) en als leeftijdgenoten in betere bedrijfstakken en bedrijven brugpensioen krijgen? Maar troost je . De uitkeringen zijn ook niet op de armoedegrens gebracht. Dus voor elk wat wils ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Je kan natuurlijk niet verwachten dat kalkoen voor Kerst stemt
|
![]() |
![]() |
![]() |