![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedere Vlaming voelt het aan zijn kleine teen.
Of iedere Waal het ook voelt, dat weet ik even niet. Maar klopt het, wat iedereen aanvoelt ? Om zulke dingen te weten te komen, heeft onze cultuur zo van die dingen voortgebracht als universiteiten, vrij onderzoek, openbaarheid van bestuur ... en vul maar aan. Maar soms, heel soms .... is de witte minister bang .... Bang van de waarheid. Stel je zo voor dat iemand bang zou zijn om precies na te gaan welke de familiale banden zijn tussen dader en slachtoffer van pedofilie (vader, grootvader, nonkel, ....) dan zou zoiets wetenschappelijke censuur zijn. Stel je voor dat de toeristische dienst van Vlaanderen geen onderzoek zou mogen doen naar de nationaliteiten van de toeristen die Vlaanderen vereren met een bezoek ... domheid ten top. Schandelijk. En dom ook. Want dit zal haar geregeld aangewreven worden .... meest nog in de verkiezingsshows ... link: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...gistreren.aspx tekst, voor als 't niet marcheert: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Meten is idd weten.
Maar ik begrijp even goed dat men een terughoudendheid heeft mbt deze maatregel. Ikzelf zie er geen graten in. Het is niet omdat zou blijken -iets dat we inmiddels zonder te meten wel weten- dat de allochtonen beter scoren qua criminaliteit dat we ineens een holocaust gaan organiseren. in tegendeel. Als men niets gaat blijven doen aan de allochtoonse criminelen, de beginnende crisis indachtig, zou de autochtone bevolking wel eens spontaan pogroms kunnen gaan houden.
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind toch dat dat mag geweten zijn.
Wie precies zijn de criminelen? Zijn het Marokkanen, Turken, Oost-Europeanen. Dat maakt zeker uit. Met alle gevaar dat stereotyperen inhoudt, we zijn hier wel bezig met het besturen van een land en met volgens mij twee bijzonder belangrijke en zeer basis thema's: de tweespalt criminaliteit - veiligheid. Als je als land de veiligheid van je bloedeigen burgers niet meer kan garanderen, als je ze niet meer kan garanderen dat hun bezittingen en eigendommen of hun persoon zelve of dierbaren niet beschadigd zullen worden, stel ik me toch ernstige vragen. Stel nu dat uit zo'n onderzoek blijkt dat de meest gewelddadige roofovervallen gepleegd worden door Tsjetjenen rond 20-jarige leeftijd. Dan kunnen we op zoek gaan naar waarom deze groep dit doet en preventief gaan optreden. Het lijkt me erg zinvol om een potentieel crimineel beter in het oog te houden en eventuele agressieve uitbarstingen of neigingen tot criminaliteit al erg jong en vroeg in de kiem te smoren, in plaats van langs de kantlijn te wachten tot het volledig escaleert en er slachtoffers vallen. Want dan is het, voor een land met een normaal justitie-beleid, zowel voor het land van "ontvangst" als voor de "nieuwkomer" te laat. Het wordt tijd om te stoppen met al die discriminatie-onzin want we zien waar het vandaag de dag toe geleid heeft: een beleid dat geenszins op maat van de persoon van herkomst is, iedereen over dezelfde kam scheert, en de discriminatie-regel die ons er vooral van behoedt om een deftig werkzaam beleid uit te stippelen voor groepen die nood hebben aan een andere structuur. Als dan uit onderzoek blijkt dat een bepaalde groep crimineler is, kunnen we alvast concluderen dat het geen zin heeft om deze hogere wiskunde bij te brengen van zodra er geen essentiële heu ... maatschappelijke vaardigheden zijn bijgebracht. Het heeft ook geen zin om Polen op explosieven te gaan controleren of te zeggen dat ze geen aanslagen mogen plegen op religieuze gronden en dat de minste verdachtmaking of het minste vermoeden hiervan, zeer streng zal worden opgetreden. Daarnaast zou er een heel streng repressief beleid moeten worden in het leven geroepen, zoals dat vandaag de dag een beetje geldig is in Limburg. Nieuwkomers zouden in plaats van enkel van hun rechten, ook direct op de hoogte gesteld moeten worden van hun plichten en de straffen bij overtreding hiervan. Maar daarvoor moeten er dan eerst straffen zijn... Zie daarvoor regel één van deze alinea... Iets wat ik om ten beginnen al duidelijk zou maken is ervoor zorgen dat ze zo min mogelijk de aandacht op zichzelf vestigen door stoten uit te halen en zichzelf zeker niet moeten verdachtmaken, en de antidiscriminatie- en racismewetgeving geen wapens zijn waar ze zich naar believen mee kunnen amuseren en organiseren tegen de autochtone burger of organisatie. Er is werk aan de winkel, maar als ik zie wat er vandaag de kranten haalde over staatssecretaris De Block, begin ik zodra nog te geloven dat deze regering allicht wel het meeste "scharminkels" gaat procuderen, maar ook dat het misschien de meest slag- en daadkrachtige regering ooit wordt? Al zij het van "niet anders meer kunnen" en door ideeën van de NVA te stelen en te recupereren.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 11 januari 2012 om 19:40. |
![]() |
![]() |