![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=QC3KG298
In dit artikel geeft men aan dat in de VS ,waar het concept uitgevonden werd,het verschijnsel shopping-center in moeilijkheden begint te raken....en niet alleen door de crisis.... Als we dan,hier in Belgie,bemerken dat het hypermarkt-concept al zwak draait.....(kijk maar naar de Carrefour),en de bestaande shopping-centers eigenlijk goed draaien,maar dan vooral in de koopjesperioide....ja...dan vraagt men zich af waar de klandizie van de 3 nieuwe shopping-centra vandaan gaat moeten komen daar in en bij Brussel? IK vond de opmerking in het artikel goed dat momenteel de historische steden met hun winkelplaatsen op maximaal een dag WANDELEN van elkaar liggen.....men vraagt zich dan, ook af waarom er nog meet shoppingplaatsen bij moeten komen? (theorie van kelt : er zijn geen andere investeringsmogelijkheden meer in onze "oude" economie dan nieuw vastgoed,en gezien er hier nog geen vastgoed-crash geweest is maakt men er eentje) Maar goed,zoals ook in de VS gedemonstreerd bijna kun je met zo een reusachtige overdekte plaats ook iets anders proberen te doen.... Laatst gewijzigd door kelt : 8 januari 2012 om 09:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De malls in Amerika zijn inderdaad heel onpersoonlijk en quasi identiek (je kan er wel leuke koopjes doen
![]() Als de schoonfamilie uit Amerika overkomt willen ze dan ook altijd graag gezellig hier gaan winkelen in de winkelstraten in de stad, tussen de oude gebouwen, kerken ed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die 3 nieuwe shoppingcentra azen allemaal op hetzelfde publiek. Die komende van de A12/E19. Dat betekent, als ze er alle 3 komen, dat ze elkaar zullen doodconcurreren. Zitten we daar uiteindelijk met 2, en waarschijnlijk zelfs alle 3, dode winkelcentra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze hebben alledrie het recht om te proberen.
In tegenstelling tot sommige andere ondernemingen, gaan ze bij failliet wellicht geen beroep kunnen doen op belastingscenten (om na het cashen dan nog bonussen uit te delen ...) 't Leven draait verder. Kleine bioscopen zijn failliet gegaan, behalve diegene die een speciale neus hadden voor de markt. Laat ze maar doen. dank u
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zouden dan,mits enige modificaties, "lokale detentiecentra" kunnen worden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Staatssecretaris
|
![]() Hoop daar maar niet op. Zèlfs al zou de regering dat doen, zo lang ze de criminaliteit niet op een serieuze manier aanpakken , zitten ook die centra binnen de kortste keren overvol.
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
't Schijnt dat er nog een afrit gaat bijkomen op de Brusselse ring in Vilvoorde. Er zijn daar nu al te veel afritten. Ik vind dat plan van die afrit schandalig. Ik snap niet dat zoiets kan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() Uiteraard is dit een van de vele dinosaurussen eigen aan onze maatschappij.
Het is volop crisis overal maar toch wil men ook hier het amerikaanse systeem van illusie overnemen; keep on shopping, there is nothing wrong, all is well. En het intrieste gaat nog zijn dat er -zeker in het begin- massaal naar toegegaan zal worden om de shop verslaving te bevredigen. Ik zal er in ieder geval nooit een voet binnenzetten of een cent uitgeven. Ik koop goedkoop online of bij de kleine zelfstandige wat ik nodig heb.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met de huidige kost voor transport is er eigenlijk niet veel keus meer. Of je gaat "kopen" bij een groepering van winkels waar je de spullen kan vinden. Waar je dan de overweging moet maken tussen aankoop-prijs, transportprijs en tijds-kost.
Of je koopt lokaal, maar dan zit je waarschijnlijk met een hogere direkte kost qua aankoop, en het is ook zo onhandig 12 bussen melk, een bak bier en 5 kg aardappelen met de hand mee te sleuren. Of, en da's een optie die ik meer en meer gebruik, internet aankopen. De "misschien" extra kost die je betaald voor het transport krijg je dubbel en dik terug doordat je geen uren op de baan bent (20 km op de Brusselse ring kan je 2 uur kosten) en het comfort van te bestellen vanuit je luie stoel, en het aan de deur te ontvangen.
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik veronderstel dat dit gelijklopend is met wanneer men een nieuw voetbalstadion bouwt; voetbalstadion dat eigenlijk maar dient om een stuk of 20 man een preeke te bezorgen van een miljoen € per maand .... Voor de rest vind ik je redenering of je vraagstelling een beetje pervers !! Liggen de autostrades naar de Vlaamse kust waar ze nu liggen om de zelfstandigen aan de kust te verrijken, of liggen ze daar om de simpele strandbezoekers te kunnen laten gaan naar waar ze willen gaan ? Moeten wij wegen leggen waar de mensen niet naartoe willen gaan, misschien ? Of moet de overheid, via de wegen, bepalen naar waar wij graag willen gaan ? En nog even terug in de tijd: wat stelde het terrein op die plaats van dat shopping-centrum voor, voor de bouwvergunning ? Wie had de tijd, de centen en de goesting om er iets beter mee te doen ? dank u
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik ga shoppen (2 keer per jaar als ik wat nieuwe kleren ga halen in de solden) dan doe ik dat altijd in hetzelfde shoppingcentrum. Het is gemakkelijk om parking te vinden, je hebt er alle grote kleerwinkel ketens en het is er zowieso droog. Ik vind het de meest efficiente manier van shoppen. Het ideaal dus voor iemand die shoppen haat en niet snapt dat dit voor sommige mensen een hobby is.
Soit, als er natuurlijk 3 op een boogscheut van elkaar komen dan zitten ze natuurlijk serieus in elkaars vaarwater, maar goed, dat moeten ze zelf maar weten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |