Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 januari 2012, 17:41   #1
revoleto
Banneling

Standaard Mozes en Aäron, vrede zij met hen*********1

In de laatste keer dat hij woonde in Egypte, King Jabbar tiran, bekend als Farao, tot slaaf gemaakt zijn volk en overschaduwde hen, en een deel van zijn onderdanen in verschillende secties, Astdaf range van hen, en nemen in hun onderdrukking en hun gebruik in de verachtelijke eer en prestige, en dit zijn de zonen van Israël die hun afstamming terug te keren naar de profeet Jacob - vrede zij met hem - heeft gesloten Egypte toen Jozef was een profeet - vrede zij met hem - en door de minister.

Het gebeurde dat de farao sliep, zag hij in een droom, alsof het vuur gaat naar het huis van de Bijbel, afbranden Egypte, allemaal maar huizen van de kinderen van Israël, en toen hij wakker werd, hij angsten en paniek van deze visie, verzamelde hij de priesters en tovenaars en vroeg hen over die visie hem vertelde dat de jongen geboren zal worden in de kinderen van Israël, de reden het verlies van het volk van Egypte, Farao geblazen visie van deze prachtige en beval het doden van ieder mannelijk kind geboren in de kinderen van Israël, uit angst dat deze jongen is geboren.

De jaren gingen voorbij, en zag de mensen van Egypte dat de kinderen van Israël zijn gedaald als gevolg van het doden van mannelijke kinderen, en ze waren bang om te sterven voor volwassenen met de moord van jonge kinderen niet vinden, die werkzaam zijn in hun land, ze gingen naar de farao en vertelde hem dat zo is, overwegen Farao, en liet dan het doden van mannelijke jaren, en ze voor nog een jaar te verlaten.

Fuld Aaron in het jaar dat niet doodt de kinderen. En Mozes werd geboren in moord, Fajavc moeder hem, verbaasd te denken waar plaats je het weg uit de ogen van de soldaten van de farao, die wachten op de geboorte van de kinderen van Israël om hem te doden, geopenbaard aan God te worden gevoed en het in een doos, en dan is ontworpen dit fonds in de Nijl als het kwam soldaten, de Almachtige heeft gezegd: (7]
En Wij openbaarden aan de moeder van Mozes: "Zoog hem; en indien je voor hem vreest, werp hem dan in de rivier en vrees noch treur; want Wij zullen hem aan u teruggeven en zullen hem tot een boodschapper maken.") [verhalen: 7].

Fjhzat een kleine doos, en borstvoeding haar zoon, en vervolgens geplaatst in het fonds, en gooide het in de Nijl toen de Farao's soldaten kwamen en gaf zijn zus opgevolgd, en naast hem op het vasteland om het te controleren lopen, en erkennen de plaats waar hij zich van het Fonds.

UNFPA is drijvend op het gezicht van de rivier, een wuivende links en rechts, golven van de ene kant naar de andere, en vervolgens gestabiliseerd door deze golven op het paleis van de Farao's op de Nijl, en toen ze zag dat zijn zus liep naar haar moeder om haar te vertellen wat er is gebeurd. En mevrouw Azië vrouw van de farao wandeling in de tuin van het paleis zoals gewoonlijk, en gaan van links Jawaraha, zag aan de oever van de rivier in termen van het paleis, beval Jawaraha te komen, en vervolgens Fathnh voor hen, als Azië aan het fonds, en hij haar ogen getekend op een jong kind, gooide God in haar hart hou van deze kleine jongen.

De Asia steriel en kan geen geboorte geven, nam ik hem en als bijlage bij haar borst en vervolgens aanvaard, en besloot hem te beschermen tegen het doden en slachten, en ging door haar echtgenoot en vertelde hem in tederheid en barmhartigheid: ((9) And the wife of Pharaoh said, "[He will be] a comfort of the eye for me and for you. Do not kill him; perhaps he may benefit us, or we may adopt him as a son." And they perceived not) [verhalen : 9] Toen Farao zag, dat het kind zijn vrouw houdt, en kwam overeen dat de aanvraag niet om hem te doden, en geadopteerde kinderen..

En een paar uur en de vrouw van de farao voorbij met het kind de vreugde van blij dat het, combineren dat met haar en aanvaard door, en opeens riep Mozes sterk, realiseerde ik me mevrouw Azië is het tijd om borstvoeding veroordeeld tot voedster te brengen om borstvoeding te geven hem, en is geïnteresseerd in zijn bevel, kwam naar het paleis van de vele moeders die borstvoeding geven, maar het kind is gedaald tot zogen ze, waardoor mensen maken zich zorgen over het paleis dit, en dit is bekend onder de mensen, dus ik zijn zus kende, dus ging ik naar het paleis, en een ontmoeting met mevrouw Asiya echtgenote van de farao, en vertelde haar dat het goed is om te weten verpleegkundige een kind. Verheugde zich de vrouw van Farao, en vroeg hen om te versnellen, komen aan die verpleegster, dus ik ging naar haar moeder vond het triest voor haar zoon een grote rouw, vertelde haar wat er was gebeurd tussen hen en de vrouw van Farao, Mozes Fahadot dezelfde moeder en de rest van de geest.

Ik ging de moeder van Mozes met haar dochter naar het paleis van de farao, en toen hij Otoha baby ingevoerd, en een keer bood hem haar borsten, ik hem accepteer het kind, drinken en verzadigen, en nam de moeder van haar zoon naar zijn huis waar hij geboren werd, leefde Mozes periode van borstvoeding met zijn vader en zijn moeder en zijn broers, en toen keerde hij terug naar het paleis van de Farao waren geïnteresseerd in zijn opvoeding goed onderwijs, broers groeide en groeide op als zonen van koningen en prinsen sterke vet opgeleid. Voor de rest van het interview

[28:2]
Dit zijn de verzen van het duidelijke Boek.
[28:3]
Wij dragen u het verhaal van Mozes en de farao voor, in waarheid, ten bate van een volk dat wil geloven.
[28:4]
Waarlijk, de farao handelde aanmatigend in het land en deed het volk er van in partijen scheiden; van een groep die hij als zwak beschouwde doodde hij de zonen en spaarde de vrouwen. Zeker, hij behoorde tot de onheilstichters.
[28:5]
En Wij wensten hun die op aarde als zwak beschouwd werden een gunst te bewijzen door hen tot erfgenamen en leiders te maken.
[28:6]
En hen te vestigen op aarde; om de farao en Hamaan en hun scharen datgene te tonen waarvoor zij vreesden.
[28:7]
En Wij openbaarden aan de moeder van Mozes: "Zoog hem; en indien je voor hem vreest, werp hem dan in de rivier en vrees noch treur; want Wij zullen hem aan u teruggeven en zullen hem tot een boodschapper maken."
[28:8]
En de farao’s familie nam hem op zodat hij voor hen een vijand en een smart zou worden; want de farao en Hamaan en hun scharen waren boosdoeners.
[28:9]
En de farao’s vrouw zeide: "(Dit kind is) een troost voor de ogen voor u en voor mij. Dood hem niet. Hij kan nuttig voor ons zijn of wij kunnen hem als zoon opnemen." Maar zij doorzagen het niet.
[28:10]
En het hart der moeder van Mozes werd vrij (van angst). Zij had het bijna onthuld als Wij haar hart niet gesterkt hadden om tot de gelovigen te behoren.
[28:11]
En zij zeide tot zijn zuster: "Ga hem achterna." Zij sloeg hem van verre gade en de anderen bemerkten het niet.
[28:12]
En Wij hadden hem de minnen voordien verboden. Daarom zeide zij (zijn zuster): "Zal ik u een familie noemen die hem voor u zal grootbrengen en die voor hem welwillend zal zijn?"
[28:13]
Zo gaven Wij hem aan zijn moeder terug opdat haar oog getroost mocht worden en opdat zij niet behoefde te treuren en opdat zij mocht weten dat de belofte van God waar is. Maar de meeste mensen kennen (de Waarheid) niet.
revoleto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 19:46   #2
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Still not making sense I see.
Oud 2 januari 2012, 19:47   #3
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door revoleto Bekijk bericht
nam ik hem en als bijlage bij haar borst
Ik wil ook bijlage zijn bij haar borst
Oud 2 januari 2012, 21:04   #4
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik wil ook bijlage zijn bij haar borst
Maar eerst moet je "hem" nemen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 21:23   #5
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door revoleto
En een paar uur en de vrouw van de farao voorbij met het kind de vreugde van blij dat het, combineren dat met haar en aanvaard door, en opeens riep Mozes sterk, realiseerde ik me mevrouw Azië is het tijd om borstvoeding veroordeeld tot voedster te brengen om borstvoeding te geven hem, en is geïnteresseerd in zijn bevel, kwam naar het paleis van de vele moeders die borstvoeding geven, maar het kind is gedaald tot zogen ze, waardoor mensen maken zich zorgen over het paleis dit, en dit is bekend onder de mensen, dus ik zijn zus kende, dus ging ik naar het paleis, en een ontmoeting met mevrouw Asiya echtgenote van de farao, en vertelde haar dat het goed is om te weten verpleegkundige een kind. Verheugde zich de vrouw van Farao, en vroeg hen om te versnellen, komen aan die verpleegster, dus ik ging naar haar moeder vond het triest voor haar zoon een grote rouw, vertelde haar wat er was gebeurd tussen hen en de vrouw van Farao, Mozes Fahadot dezelfde moeder en de rest van de geest.
Ik zou best wel geloven dat jij daar bij was, aan je manier van denken.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 21:26   #6
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Ik zou best wel geloven dat jij daar bij was, aan je manier van denken.
Als hij daar was, zou hij het ons misschien in hiëroglyfen kunnen uitleggen. Dat zou pas duidelijk zijn.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 21:27   #7
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Als hij daar was, zou hij het ons misschien in hiëroglyfen kunnen uitleggen. Dat zou pas duidelijk zijn.
Spijkerschrift telt ook!
Oud 3 januari 2012, 15:14   #8
revoleto
Banneling

Standaard

De profeet Mozes in de Heilige Koran (136) keer
Oud 3 januari 2012, 15:22   #9
Albrecht
Banneling

Standaard

لا أحد يفهم الترجمة.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 17:24   #10
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Hmmm. Ik dacht dat ik veel van Egypte kende, maar ik heb nog nooit van mijn leven van een farao gehoord die "Jabar" heette. Het klinkt zelfs niet eens oud-Egyptisch.

"Fjhzat een kleine doos, en borstvoeding haar zoon, en vervolgens geplaatst in het fonds, en gooide het in de Nijl toen de Farao's soldaten kwamen en gaf zijn zus opgevolgd, en naast hem op het vasteland om het te controleren lopen, en erkennen de plaats waar hij zich van het Fonds."

Bestonden er dan al hulpfondsen voor zogende moeders in het oude Egypte?
Oud 3 januari 2012, 17:33   #11
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door revoleto Bekijk bericht
De profeet Mozes in de Heilige Koran (136) keer
Tel nog eens een keertje
Oud 3 januari 2012, 17:44   #12
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Die meneer Aäron, die is de eerste uit het rijtje van opdrachtgevers tot genocide.
Je zou haast hopen dat er een hiernamaals bestond, om hem de eeuwige O N V R E D E die hij verdient te kunnen geven.
Oud 3 januari 2012, 21:24   #13
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Mozes is allang dood en waarschijnlijk heeft ie nooit bestaan en ten derde zijn zijn wetten allang uit de mode, oud en achterhaald en uiterst primitief.

Nieuwe wetten zijn nodig:

1 - Gij zult de microwezentjes eren.

2 - Gij zult harriechristus gedenken bij dag en bij nacht.

3 - Gij zult het kapitalisme afschaffen dat een gevaar is voor de wereldvrede en het behoud van de aarde.

4 - Hoed U voor de Islam, een slechte religie van dictatuur en vrouwenonderdrukking.

5 - Hou ook de Paus in de gaten, de schijnheilige flikker.

6 - doe een ander niet wat je zelf ook niet wilt.

7 - recht op arbeid.

8 - pacifisme en ontwapening

9 - afremmen van de bevolkingsexplosie

10 - goede zorg voor natuur en milieu.

Amen.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 21:27   #14
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Mozes is allang dood en waarschijnlijk heeft ie nooit bestaan en ten derde zijn zijn wetten allang uit de mode, oud en achterhaald en uiterst primitief.

3 - Gij zult het kapitalisme afschaffen dat een gevaar is voor de wereldvrede en het behoud van de aarde.

4 - Hoed U voor de Islam, een slechte religie van dictatuur en vrouwenonderdrukking.

7 - recht op arbeid.

Amen.
Oud 3 januari 2012, 23:22   #15
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Maar eerst moet je "hem" nemen.
Pas ...
Oud 3 januari 2012, 23:27   #16
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
لا أحد يفهم الترجمة.
Ya think?
Oud 3 januari 2012, 23:36   #17
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht

7 - recht op arbeid.

Amen.
Zie er wel leuk uit, maar niet haalbaar..
Vooral punt 1 en 2 is discutabel...
Bij punt 6 zou ik zeggen: behandel een ander zoals die ander zelf behandelt wil worden (sluit ook beter aan bij de algemene communicatietleer)
Maar ja, de tijd zal het leren...
En je weet nooit.
Het symbool voor Jezus was ofwel een kruis ofwel een vis.
Maar wat is jouw symbool Harry??

Laatst gewijzigd door edwin2 : 3 januari 2012 om 23:36.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 23:44   #18
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ya think?
Nah, I was kidding.
Oud 3 januari 2012, 23:58   #19
revoleto
Banneling

Standaard

Bestonden er dan al hulpfondsen voor zogende moeders in het oude Egypte?

Yes, my dear brother

The use of which Ms. breastfeed children in ancient Egypt and many other societies in captivity is very common

- Talk about the stories of the prophets is very important for several reasons:

1 - The objective of descent through the revelation in the Holy Qur'an
Installation of the Prophet Muhammad peace be upon him for the invitation to Islam
And cheer him because of the physical and moral Alkavaru of the polytheists in Mecca
God says, continued to resist, O Muhammad
Look what happened to the prophets befor you
Should just be patient and resist
You will find a fantastic result in the end

2 - correct misconceptions when the owners of other religions on the life of the prophets and their stories

3 - everyone will have to talk about respect for the prophets

God guided you to Islam

نعم اخى العزيز

استخدام السيدة التى ترضع الاطفال قديما فى مصر والعديد من المجتمعات الاخرى لدى الاسر امر شائع جدا

-التحدث عن قصص الانبياء امر مهم جدا لعدة اسباب:

1- الهدف من نزولها عن طريق الوحى فى القرءان الكريم
تثبيت النبى محمد صلى الله عليه وسلم للدعوة الى الاسلام
والتسرية عنه بسبب الاذى المادى والمعنوى من الكفارو المشركين فى مكة
الله يقول استمر وقاوم يا محمد
انظر ماذا حدث للانبياء من قبلك
يجب ان تقاوم وتصبر مثلهم
وسوف تجد النتيجة الرائعة فى النهاية

2-تصحيح المفاهيم الخاطئة عند اصحاب الديانات الاخرى عن حياة الانبياء وقصصهم

3- يجب على كل شخص التحدث عن الانبياء باحترام

هداك الله للاسلام
Oud 4 januari 2012, 00:03   #20
Albrecht
Banneling

Standaard

Revoleto:

لا أحد يفهم الترجمة.

انها مضيعة للوقت

Laatst gewijzigd door Albrecht : 4 januari 2012 om 00:04.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be