![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Traditiegetrouw noemen ze het...De zuipfeestjes op nieuwjaar, waar alle de ambtenaren, uiteraard betaalt, naartoe mogen gaan om een gelukkig nieuwjaar te vieren.
Zelfs verdedigd door de nieuwe staatsecretaris ambtenarenzaken. Het is en blijft een kloof tussen de"prive" waar alles rond besparen en efficienter werken draait en de staat waar het nog steeds geen crisis is. Efficient werken aan de staat is en blijft nog één grote grap, waar elke jaar zuurder en zuurder kan om gelachen worden. Al geloven de ambtenaren blijkbaar zelf het sprookje dat ze echt werk"hard" moeten werken. Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/det...20103_00105367 Ziehier het schoolvoorbeeld hoe hard ze moeten werken... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als we maar kunnen zagen, he.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Er zijn verschillende privébedrijven die ook een jaarlijks personeelsfeestje houden
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het kostenplaatje van zo'n feestje wordt ook stilgehouden, wat natuurlijk tot wenkbrauwgefrons kan leiden als bij de jaarlijkse opslagronde blijkt dat er weer niets is ![]() Nieuwjaarsrecepties op bescheidenere schaal - maar tijdens de werkuren - zijn er ook in een aantal privé-bedrijven |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb nooit meegedaan met die feestjes; ik was daar tegen.
Maar kan je ze het verwijten, als ze "mogen" van de bevoegde staatssecretaris ? Wij kunnen daarover zagen, maar denk je niet dat hetzelfde gebeurt met alle mensen, van alle partijen, die op de zetel van de partij werken ? Welke partij zou het voortouw durven nemen ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Vreemdeling
|
![]() 't Goh...
Ook in de privé-sector worden nog Nieuwjaarsdrinks, of zelfs ontbijtvoormiddagen georganiseerd. Ik weet dat, omdat vrienden van mij in zulke bedrijven werken. Dus overal gebeuren wel van die zaken. Bij mij is dat niet het geval en ik vind het ook niet nodig. Maar moest er wel zoiets worden georganiseerd, zou ik er natuurlijk wel aan meedoen. Je zou moeten dom zijn om het niet te doen he... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door pegasus6869 : 3 januari 2012 om 17:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de privé zal je niet een dag moeten afwezig zijn om te feesten te zuipen en platte aanhouderij te plegen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Kritiek op het initiatief kan ik probleemloos plaatsen, aangezien ik ook wel bedenkingen heb over dergelijke bals. Maar viseer dan de organiserende krachten, niet het handvol ambtenaren van de Vlaamse overheid die eens één namiddag eens uit de bol gaan omdat hun hiërarchie hen hiertoe de mogelijkheid geeft. Laatst gewijzigd door kiko : 3 januari 2012 om 18:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 3 januari 2012 om 18:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() En dan? Waarom zou dat nu eens niet mogen met alle collega's?
Als dit positief bijdraagt aan de collegialiteit en team spirit, is dit een goeie investering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En de houding , je gaat toch niet beweren dat ambtenaren de meest efficiente en vriendelijkste dienstverlers zijn hé . Potjes pis die hun laksheid verschuilen achter hun collega's die de regeltjes maken om zichzelf te beschermen en allen in het zelfde bedje ziek zijn . EN als dat niet zo is dan wil ik de echt gemotiveerde eens zien staken tegen hun eigen oversten om het wat efficienter te maken . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 3 januari 2012 om 18:38. |
|
![]() |
![]() |