![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ik begin, als veganist
Alleseters hebben het meest gevarieerde dieet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Veganisten hebben in de regel een kleinere ecologische voetafdruk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veganisten doen vaak geen vlieg kwaad, zo'n brave mensen zijn het meestal.
maar,
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Omnivoren eten ook niet altijd alles
en carnivoren ook niet altijd vlees |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Als vleeseter denk ik er steeds meer over na om te stoppen met vlees eten.
Met de jaren krijg ik dit gevoel steeds meer, enkel dé grote stap ontbreekt maar ik weet het niet goed. Ik heb nog niet genoeg antwoorden op mijn vragen gehad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Minder vlees eten!
minder! niet stoppen dat gaat niet lukken. jojo vermijden
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 15 januari 2012 om 12:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe motivering opbouwen om veganist te worden? Eerst een ruime tijd vegetarisch gaan... On threadtopic: Alleseters moeten geen B12 supplementen slikken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarom noem je dat supplement? Of laat ik eerst vragen hoe wat je definitie is van supplement. Effe wiki: "A dietary supplement, also known as food supplement or nutritional supplement, is a preparation intended to supplement the diet and provide nutrients, such as vitamins, minerals, fiber, fatty acids, or amino acids, that may be missing or may not be consumed in sufficient quantities in a person's diet." Goed: een biefstukje is een preparation, akkoord? Of moeten we ook nog eens preparation gaan definieren? OK, waarom zou men vlees eten, toch om voedingsstoffen zoals B12 binnen te krijgen? Een dieet zonder vlees zou immers tekorten kunnen opleveren, en daarom gebruikt men vlees dus als supplement. Een vleeseter is iemand met een veganistisch dieet die vlees eet als supplement. Nu kun je zeggen dat een B12 kauwtablet door de mens is gemaakt en vlees niet, maar dat klopt dus niet: die B12 is ook door bacterien gemaakt en vlees ook door de slager. Of je kunt zeggen dat je vlees niet enkel voor B12 eet, maar ook voor de smaak, dus dat de eerste intentie om vlees te eten is om iets lekkers te eten en niet om voedingsstoffen binnen te krijgen. Maar als men dat denkt, dan moet men nu maar gewoon lekkere snoepjes maken met B12 in en het is weer opgelost. Noem je die snoepjes dan nog supplementen?
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ik vraag me dan af wat jullie met dat stukje vlees doen nadat jullie erop gekauwd hebben. Uitspugen?
![]() |
#12 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() iets positiefs zeggen over vleeseters?
Ik kan veel positiefs zeggen over alle vleeseters die ik ken: ze zijn zorgzaam voor hun kindjes, helpen anderen,... Ik kan ook iets positiefs zeggen over Hitler: hij was ook voor stipte treinen ![]() Iemand die iets positiefs weet over Stalin? Of over Mao? Of over mij? ![]()
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Aangezien Deepeco het niet over zijn hart kan krijgen iets goeds te zeggen over vleeseters als vleeseters, zal ik het maar doen
![]() Gezien alleseten de grootste variatie oplevert, is het ook het best uitgebalanceerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben drie jaar lang graag vegetariër geweest.
Het is een eenvoudige voedingswijze die best gedifferentieerd is en om moet gaan met weinig begrip van buitenaf (hoewel ze ook wat irritante proselieten kent).
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Oh ja, en hondenvlees eten: zowel hondeneten als het vlees van golden retriever zou nog een rijke aanvulling zijn. We gaan voor de maximale variatie hé ![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |