![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() 1 woord: ZIEK!!
![]() Een 27-jarige vrouw uit Naaldwijk heeft abortus gepleegd nadat een foto van haar echo een tegenvallend aantal likes opleverde op Facebook. Bij het zien van de twintig-weken-echo klikten slechts drie vrienden op ‘vind ik leuk’. Karine Voorthuizen zou in februari voor de tweede keer moeder worden. Het tegenvallende enthousiasme op de sociale netwerksite gooide roet in het eten: “Je wilt dat een kind geliefd ter wereld komt. Als er zo’n duidelijk signaal wordt afgegeven dat dit niet haalbaar is, dan moet je daar conclusies aan verbinden. Hoe pijnlijk en ingrijpend dat ook is voor de drie mensen die wel geliket hebben.” “Het is zeker geen overhaaste beslissing geweest,” aldus Voorthuizen. “De twijfels begonnen al toen ik vier maanden geleden twitterde dat ik zwanger was. Na een week was dat bericht niet meer dan vijf keer geretweet. Bij mijn eerste zwangerschap was dat nog het dubbele. Mijn huisarts bleef zeggen dat het normaal was, maar voor mij was het een eerste indicatie dat er iets niet goed zat.” Sociale media-expert Kasper Verstege vindt dat mensen zorgvuldiger moeten omgaan met het plaatsen van persoonlijke informatie op Facebook. “Met een twintig-weken-echo laat je vaak ook iets van jezelf zien. Het gevaar is dat mensen zich gekwetst voelen als de waardering tegenvalt. Voor sommige vrouwen is het beter om eerst de geboorte af te wachten.” Voorthuizen heeft geen spijt van haar beslissing: “Door de nieuwe timeline van Facebook zouden zijn latere klasgenoten kunnen ontdekken dat hij al voor de geboorte een sociale achterstand had. Moet je een kind opzadelen met dat stigma van prenatale impopulariteit? Ik vind dat je daar verantwoordelijk mee om moet gaan.” De statusupdate over de abortus van Voorthuizen is inmiddels enkele keren gedeeld. “Het is bijzonder om te zien dat het leed geshared wordt: dat is het mooie van sociale media.” Bron: http://www.speld.nl/2012/10/25/abort...kes-voor-echo/ Laatst gewijzigd door Stef007 : 25 oktober 2012 om 12:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Pijnlijk realistisch, die satire.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Hoe onnozel kan je zijn zeg ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bah, walgelijk gewoon!!! Waar gaan we toch naartoe zeg? Sluit die zottin op aub.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() is die vrouw lid van de BUB?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Kalmeer toch wat, het is satire.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoek af, zelfs meer dan 1...
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen, De Speld is een site met onzinnieuws.
Zo hbebn ze nu nog een kop kop! http://www.speld.nl/2012/10/19/posit...rlijker-maken/
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sst, Koenraad, ge moet de mensen eerst wat laten razen....
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van mijn part mag jij een eindje gaan grazen, lieverd.
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ein weites Feld
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Heerlijke satire.
Blijkbaar te hoog gegrepen voor sommigen. Zelfs zonder de bron te kennen leek me dit vrij duidelijk ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze mevrouw heeft gedaan wat ze moest doen. Als je zo iets op facebook zet, en je krijgt zo weinig positieve reacties, dan is het kind naar alle waarschijnlijkheid niet gewenst door zijn omgeving.
Reacties/likes op facebook laten namelijk een perfect beeld van de realiteit zien. |
![]() |
![]() |