![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() “Nu schrijf ik naar ’t Laatste Nieuws”. Arlette was plots vastbesloten. Het was vaderdag, en we stonden voor het graf van Jozef De Waele, haar vader, mijn schoonvader.
Jozef heeft 19 maand na zijn overlijden nog geen echt graf. De stad Brussel gunt hem enkel een scheefgezakt houten kruis met zijn naam op, en wat aangestampte grond boven de kist, deels weggespoeld door een recente regenbui, her en der doorprikt door magere grassprietjes en wat verspreid onkruid. ![]() De grafconcessie kostte 3.000 euro. De stad eiste het geld binnen de week na het overlijden. Mijn schoonmoeder betaalde. Er werd een grafmonument gekozen: een granieten blad, een vaas die we steeds met verse bloemen gingen gevuld houden. Een plek onder een hazelaar waar Jozef rust, echtgenoot, vader, schoonvader en grootvader. Brussel dacht er anders over. De stad ging nog een pad aanleggen, en wat funderingen plaatsen. Dat ging meteen gebeuren. Ondanks telefoontjes en brieven gebeurde er niets. 19 maand lang was de enige herinnering aan Jozef een houten kruis. Mijn schoonmoeder gaat er niet meer heen: ze meent dat ze haar man geen fatsoenlijk graf kan geven. Arlette schreef inderdaad naar “het Laatste Nieuws”. De volgende dag stond het in de krant. De schepen van openbare werken beloofde plots dat de werken in september klaar zouden zijn. Dat betekent dus een afgewerkt graf voor 1 november. Dat betekent al heelwat voor ons. De dag erop maakte TV-Brussel een reportage. Vlak voor de komst van de camera harkten de stadsdiensten snel het graf schoon. De schepen van de groendienst stond nu de pers te woord. Zij was veel vager over de termijn voor de werken. Op het archief van TV-Brussel staat de reportage nog enkel dagen. Ik had die electronische reportage graag op mijn PC opgeslagen, doch ik weet niet hoe. Kan iemand daarbij helpen? Een tip, (of de reportage van minuut 8 tot minuut 10 doormailen?). TV Brussel nieuws 17/06/2004 (minuur 8 tot 10: http://www.tv-brussel.irisnet.be/tvb...mp;jtYear=2004 Als Jozef niet spoedig een graf krijgt, dan gaan we pas lawaai maken. En dan helpt die reportage. ![]() Onze bloemen voor vaderdag liggen op het graf, dat vlak voor de komst van de camera werd schoongeharkt. ![]() Er liggen nog een vijftal graven van iets recentere datum in de buurt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() wie is Jozef De Waele?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |