Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2004, 21:50   #1
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Een journalist bij Journal du Mardi is donderdag in de vooravond neergestoken nabij het Brusselse Zuidstation. Hij kreeg verschillende messteken en verkeert nog in levensgevaar. De dader is ter beschikking gesteld van het gerecht. Het slachtoffer was op weg naar het station om met de trein huiswaarts te keren. Een Somaliër die hem kruiste, haalde plots een mes boven en stak hem neer. De dader borg daarna zijn mes rustig op en wandelde verder richting centrum. Een getuige volgde hem en verwittigde de politie die even verder het verkeer stond te regelen. De 27-jarige Somaliër verzette zich niet tegen zijn arrestatie. Op het commissariaat vertelde hij dat hij zijn slachtoffer toevallig had uitgekozen en de misdaad had gepleegd om zo vlug mogelijk naar zijn land terug te keren, omdat hij "genoeg had van België".

Bron: De Morgen
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 23:07   #2
justme
Burgemeester

Standaard

't is eens wat anders dan een Amerikaan die zijn stadje platrijdt met een Bulldozer omdat hij het beu is hé
justme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2004, 23:14   #3
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Waarom is weer een Belg het slachtoffer?
Oud 6 juni 2004, 23:19   #4
justme
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Waarom is weer een Belg het slachtoffer?

Awel é, als ge in ons land een willekeurig mens uitkiest op straat é, awel... kweetnie hoe dat dat komt hé, ge moet maar ne keer proberen, maar om één of andere reden is dat precies bijna altijd ne Belg !! Straf hé...
Oud 6 juni 2004, 23:42   #5
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Euh, ik weet niet hoeveel jaren het geleden is dat jij nog in Brussel bent geweest maar 's avonds ziet het er nu niet meteen echt Belgisch uit.
Oud 7 juni 2004, 01:11   #6
justme
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Euh, ik weet niet hoeveel jaren het geleden is dat jij nog in Brussel bent geweest maar 's avonds ziet het er nu niet meteen echt Belgisch uit.
Toch wel?

Trouwens, viel mij op bij laatste stemmingen ergens in een brusselse gemeente (waar was het weer dat er zo'n honderden meter wachtrijen stonden ?): hoofddoeken, tulbanden, sluiers, negers....
Het zag er gelijk echt niet belgisch uit neen, 100% gelijk.

Maar ... Hei !! Wacht eens... stemmen... een jaar geleden, en bovendien federaal ... tiens, dat moeten mensen met belgische nationaliteit geweest zijn dan...
Oud 7 juni 2004, 12:03   #7
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door justme
Citaat:
Toch wel?

Trouwens, viel mij op bij laatste stemmingen ergens in een brusselse gemeente (waar was het weer dat er zo'n honderden meter wachtrijen stonden ?): hoofddoeken, tulbanden, sluiers, negers....

Maar ... Hei !! Wacht eens... stemmen... een jaar geleden, en bovendien federaal ... tiens, dat moeten mensen met belgische nationaliteit geweest zijn dan...
Dat waren dus papieren Belgen, geen etnische Belgen.
Slachtoffers van Marokkaans straatgeweld zijn altijd etnische Belgen. Is dat dan ook geen racisme?
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2004, 14:05   #8
justme
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
Citaat:

Toch wel?

Slachtoffers van Marokkaans straatgeweld zijn altijd etnische Belgen. Is dat dan ook geen racisme?
tuurlijk, maar da's toch logisch dat het etnische belgen zijn...
ten eerste, er lopen er meer
ten tweede, ge gaat eerder iemand die voor u vreemd is aanvallen, dan een van u eigen soort, toch ?
Oud 7 juni 2004, 14:25   #9
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

tuurlijk, maar da's toch logisch dat het etnische belgen zijn...
ten eerste, er lopen er meer
ten tweede, ge gaat eerder iemand die voor u vreemd is aanvallen, dan een van u eigen soort, toch ?
Ge zit er weer eens naast. In mijn buurt lopen 's avonds zo goed als geen etnische Belgen meer rond (hoe zou dat komen? ). Toch worden zo goed als alle overvallen dan (meestal door Marokkaans crapuul)gepleegd op autochtone Belgen. Dit terwijl de straten dan vol allochtonen lopen...
En ten tweede, ik heb niet de gewoonte om iemand te overvallen, noch vreemden, noch iemand van 'mijn eigen soort'. U daarentegen vindt dat allemaal erg 'logisch'...
Oud 7 juni 2004, 14:32   #10
dronyon
Lokaal Raadslid

dronyon's schermafbeelding

Standaard

Hoeveel topics gaan hier nu nog over worden opgestart?
dronyon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2004, 15:08   #11
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Racisme dus.
Akkersloot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 13:45   #12
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Pim Fortuyn zei het al:

Heb je ooit een Marokkaan een Marrokaan weten bestelen?

Juist daarom is die misdadigheid etnisch gerelateerd!
Oud 8 juni 2004, 15:10   #13
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer
Pim Fortuyn zei het al:

Omdat Pim Fortuyn dat zegt is dat niet noodzakelijk een feit.
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2004, 15:15   #14
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Pim Fortuyn zei het al:

Ik denk dat we beter spreken van 'cultureel gerelateerd'; Marokkaanse allochtonen die zich in België of Nederland gevestigd hebben, hebben volgens mij een heel andere mentaliteit dan de Marokkanen in het 'moederland'. Dat hangt natuurlijk samen met het feit van de migratie zelf, maar ook met de onwaarschijnlijke lakse houding van het politieke regime hier.

Oud 10 juni 2004, 15:11   #15
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Pim Fortuyn zei het al:

Ik denk dat we beter spreken van 'cultureel gerelateerd'; Marokkaanse allochtonen die zich in België of Nederland gevestigd hebben, hebben volgens mij een heel andere mentaliteit dan de Marokkanen in het 'moederland'. Dat hangt natuurlijk samen met het feit van de migratie zelf, maar ook met de onwaarschijnlijke lakse houding van het politieke regime hier.

Die 'andere' agressievere ingesteldheid heeft alles te maken met de aanwezigheid van een gemeenschappelijke (minderwaardige of 'decadente') vijand, ons met name!
Oud 10 juni 2004, 15:37   #16
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Toch vraag ik mij af of we het verschil in mentaliteit wel volledig onderkennen.
Een voorbeeld.
Dank zij een milde schenkster hadden we vorig jaar de mogelijkheid in onze basis in Antwerpen-Noord een bedeling van kleding te doen. Er werd o.m. een grote partij mannenhemden gratis uitgedeeld.

Een jonge Turk, die ik vrij goed ken, die werk heeft, een rustig leven leidt en zeker geen profiteur is, biedt zich aan.
Als ik hem erop wijs dat deze hemden bedoeld zijn voor mensen die het met héél weinig geld moeten doen en dat hij toch genoeg verdient om zelf zijn kleding te kopen kreeg ik een spontaan antwoord.
Ja, maar hier is het gratis, waarom zou ik dan kopen?

Het antwoord was volkomen eerlijk en zonder bijgedachte.
Het heeft mij aan het denken gezet over de mentaliteit van deze man. Hij ziet de dingen gewoon anders. Hij beseft helemaal niet, dat wij zijn houding als profitariaat bestempelen. Voor hem is het dat niet.

Dat deel van de integratie zal zeker het moeilijkste zijn.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 18:18   #17
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Toch wel?

Tja, spijtig genoeg wel...
Allemaal op ziekenkas, of dop of ocmw, maar wel mee beslissen wat er met ons belastingsgeld moet gebeuren...

om te schreeuwen is het.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 18:51   #18
Astenblieft mensen
Minister

Astenblieft mensen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Toch vraag ik mij af of we het verschil in mentaliteit wel volledig onderkennen.
Een voorbeeld.
Dank zij een milde schenkster hadden we vorig jaar de mogelijkheid in onze basis in Antwerpen-Noord een bedeling van kleding te doen. Er werd o.m. een grote partij mannenhemden gratis uitgedeeld.

Een jonge Turk, die ik vrij goed ken, die werk heeft, een rustig leven leidt en zeker geen profiteur is, biedt zich aan.
Als ik hem erop wijs dat deze hemden bedoeld zijn voor mensen die het met héél weinig geld moeten doen en dat hij toch genoeg verdient om zelf zijn kleding te kopen kreeg ik een spontaan antwoord.
Ja, maar hier is het gratis, waarom zou ik dan kopen?

Het antwoord was volkomen eerlijk en zonder bijgedachte.
Het heeft mij aan het denken gezet over de mentaliteit van deze man. Hij ziet de dingen gewoon anders. Hij beseft helemaal niet, dat wij zijn houding als profitariaat bestempelen. Voor hem is het dat niet.

Dat deel van de integratie zal zeker het moeilijkste zijn.

Maar kijk, daar heeft u gelijk in. Laten we daar dan wat aan doen. Aan het integratiebeleid. In plaats van steeds maar te roepen dat de vreemdelingen de schuld zijn alles. Dat alle vreemdelingen in staat zijn mensen zomaar neer te steken. Men zou iets constructiefs moeten verzinnen om het integreren soepeler te laten gaan. Oplossing is dan denk ik niet ze gelijk de schuld te geven. Daarvan zou ik ook begin te briesen.
Astenblieft mensen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 20:41   #19
Anonymous
Partijlid

Standaard

*KNIP*

Geen spam.
Geen racisme.

Peter Johan
Anonymous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 12:24   #20
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Pim Fortuyn zei het al:

Omdat Pim Fortuyn dat zegt is dat niet noodzakelijk een feit.
Heb jij het ooit weten gebeuren dan?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be