![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Een journalist bij Journal du Mardi is donderdag in de vooravond neergestoken nabij het Brusselse Zuidstation. Hij kreeg verschillende messteken en verkeert nog in levensgevaar. De dader is ter beschikking gesteld van het gerecht. Het slachtoffer was op weg naar het station om met de trein huiswaarts te keren. Een Somaliër die hem kruiste, haalde plots een mes boven en stak hem neer. De dader borg daarna zijn mes rustig op en wandelde verder richting centrum. Een getuige volgde hem en verwittigde de politie die even verder het verkeer stond te regelen. De 27-jarige Somaliër verzette zich niet tegen zijn arrestatie. Op het commissariaat vertelde hij dat hij zijn slachtoffer toevallig had uitgekozen en de misdaad had gepleegd om zo vlug mogelijk naar zijn land terug te keren, omdat hij "genoeg had van België".
Bron: De Morgen
![]() |
#2 |
Burgemeester
|
![]() 't is eens wat anders dan een Amerikaan die zijn stadje platrijdt met een Bulldozer omdat hij het beu is hé
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Waarom is weer een Belg het slachtoffer?
![]() |
#4 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Awel é, als ge in ons land een willekeurig mens uitkiest op straat é, awel... kweetnie hoe dat dat komt hé, ge moet maar ne keer proberen, maar om één of andere reden is dat precies bijna altijd ne Belg !! Straf hé... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Euh, ik weet niet hoeveel jaren het geleden is dat jij nog in Brussel bent geweest maar 's avonds ziet het er nu niet meteen echt Belgisch uit.
![]()
![]() |
#6 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Trouwens, viel mij op bij laatste stemmingen ergens in een brusselse gemeente (waar was het weer dat er zo'n honderden meter wachtrijen stonden ?): hoofddoeken, tulbanden, sluiers, negers.... Het zag er gelijk echt niet belgisch uit neen, 100% gelijk. Maar ... Hei !! Wacht eens... stemmen... een jaar geleden, en bovendien federaal ... tiens, dat moeten mensen met belgische nationaliteit geweest zijn dan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Slachtoffers van Marokkaans straatgeweld zijn altijd etnische Belgen. Is dat dan ook geen racisme? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
ten eerste, er lopen er meer ten tweede, ge gaat eerder iemand die voor u vreemd is aanvallen, dan een van u eigen soort, toch ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() En ten tweede, ik heb niet de gewoonte om iemand te overvallen, noch vreemden, noch iemand van 'mijn eigen soort'. U daarentegen vindt dat allemaal erg 'logisch'... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Hoeveel topics gaan hier nu nog over worden opgestart?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Pim Fortuyn zei het al:
Heb je ooit een Marokkaan een Marrokaan weten bestelen? Juist daarom is die misdadigheid etnisch gerelateerd!
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Toch vraag ik mij af of we het verschil in mentaliteit wel volledig onderkennen.
Een voorbeeld. Dank zij een milde schenkster hadden we vorig jaar de mogelijkheid in onze basis in Antwerpen-Noord een bedeling van kleding te doen. Er werd o.m. een grote partij mannenhemden gratis uitgedeeld. Een jonge Turk, die ik vrij goed ken, die werk heeft, een rustig leven leidt en zeker geen profiteur is, biedt zich aan. Als ik hem erop wijs dat deze hemden bedoeld zijn voor mensen die het met héél weinig geld moeten doen en dat hij toch genoeg verdient om zelf zijn kleding te kopen kreeg ik een spontaan antwoord. Ja, maar hier is het gratis, waarom zou ik dan kopen? Het antwoord was volkomen eerlijk en zonder bijgedachte. Het heeft mij aan het denken gezet over de mentaliteit van deze man. Hij ziet de dingen gewoon anders. Hij beseft helemaal niet, dat wij zijn houding als profitariaat bestempelen. Voor hem is het dat niet. Dat deel van de integratie zal zeker het moeilijkste zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Tja, spijtig genoeg wel... Allemaal op ziekenkas, of dop of ocmw, maar wel mee beslissen wat er met ons belastingsgeld moet gebeuren... om te schreeuwen is het.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar kijk, daar heeft u gelijk in. Laten we daar dan wat aan doen. Aan het integratiebeleid. In plaats van steeds maar te roepen dat de vreemdelingen de schuld zijn alles. Dat alle vreemdelingen in staat zijn mensen zomaar neer te steken. Men zou iets constructiefs moeten verzinnen om het integreren soepeler te laten gaan. Oplossing is dan denk ik niet ze gelijk de schuld te geven. Daarvan zou ik ook begin te briesen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Partijlid
|
![]() *KNIP*
Geen spam. Geen racisme. Peter Johan |
![]() |
![]() |
![]() |