![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb een nieuwe bedrijfswagen besteld en vooral economisch geredeneerd ... het wordt een Volvo ... een S60
Tot voor een aantal jaar stond België bekend als één van de grootste autoproducenten ter wereld gerelateerd naar het aantal inwoners Intussen is Renault reeds heel wat jaren de deur uit, loopt bij Opel het verhaal op zijn eind ... doe er iets aan en koop een nieuwe wagen van de modellen/merken die hier nog aanwezig zijn ... maak de economisch voetafdruk zo groot dat er rekening mee gehouden wordt. Stel dat de Belgen/Vlamingen bijvoorbeeld Volvo als 'huismerk' zouden gaan beschouwen waardoor Volvo zich in de top 5 van de verkoopcijfers zou gaan nestelen is de kans dat de Chinezen in een verdere fase Volvo Gent gaan sluiten ten nadele van één of andere fabriek ergens anders in Europa aanzienlijk kleiner Koop daarom een Volvo, Ford of Audi en indien mogelijk één van de modellen die in België worden geproduceerd
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 4 augustus 2010 om 09:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Buy American:
![]() Laatst gewijzigd door Bebob : 4 augustus 2010 om 10:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een beetje chauvinisme kan geen kwaad, onze economie is al open genoeg, en inderdaad naar voetafdruk geredeneerd zal een europese wagen ecologischer zijn dan elke andere keuze.
uiteraard moeten we ons niet blindstaren op het chauvinisme, en hopen dat het navelstaren de beste oplossing is ? Stel dat Volvo alleen maar Hummers produceert, dan kun je toch moeilijk volvo gaan verdedigen dan de beste oplossing. we mogen wel bvb een samenwerkingspakt maken met de drie grote assemblagebedrijven om bvb een 'city wagen' concept uit te werken en te produceren. Zeg maar de drie producenten een 'lead' geven in onze wetgeving... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Ford: S-MAX & Galaxy 2010 Audi: A1 & A3
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn vrouw rijdt rond met een V50 en ik ben daar zo tevreden over dat mijn volgende wagen waarschijnlijk ook een Volvo wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ZIjn er nu nog echt mensen die denken dat 'buy local' op een of andere wijze positief is?
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Afhankelijk van uw preferenties; sure. Maar als het echt 'weten' is, dan zouden we geen mensen moeten hebben die andere mensen 'aanmoedigen' om 'lokaal' te kopen. Dan zou dat gewoon gebeuren.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Anderen kijken naar de lange termijn en zelfs naar ecologische en ethische factoren. Laatst gewijzigd door parcifal : 4 augustus 2010 om 12:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Nee, je moet niet doen alsof buy local een plan is op lange termijn. Buy local is enkel goed als de binnenlandse producten ook beter zijn dan de buitenlandse, maar in dat geval, moet je mensen niet aansporen binnenlandse producten te kopen. Dan doen ze dat vanzelf wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Want ik zou argumenteren dat 'buy local' op ecologische reden dubieus is en op 'ethische' (wat je daar ook mee bedoelt) factoren gewoon verkeerd is.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Ok, niet 'buy local' dan.
Gewoon 'buy Volvo'. Groetjes uit de Gentse Zeehaven !
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een S60 ken iemand die daar heel content van was, (vorige generatie) ik weet ook nog 2 C70 `s rijden en die zijn daar ook heel content van, en zelf rij ik met een XC60 en dat rijd heel goed.
Je gaat van die S60 heel tevreden zijn volgens mij, en ik denk zelf bij Volvo blijven voor latere modellen of ge moet iemand zijn, die graag eens met totaal iets anders rijd af en toe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik heb een S40 en ben daar heel tevreden over, wordt nu 5 jaar, 120000 km en nog geen noemenswaardige problemen gehad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus 'buy local' is zeker interessant voor de werkgelegenheid en voor de consumptie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is zowat het laatste waarmee ik rekening hou
![]() De overheid is trouwens toch al meer de milieubewuste toer opgegaan, nu ze zich volledig richten op de CO² uitstoot voor de fiscale behandeling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een uitleg met haken en ogen me dunkt. Het lijkt mij in ieder geval logischer dat u vrouw met de auto tevreden is. Laatst gewijzigd door Henri1 : 4 augustus 2010 om 16:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Echter je keus laten afhangen van waar die auto geproduceert wordt is dom. Je doet er best aan de auto te kopen die het best aan jouw behoeften, mogelijkheden en wensen voldoet. Door een voorkeur te geven aan "Made in Flanders" doe je mischien wel bepaalde bedrijven een dienst, maar niet de economie van Vlaanderen in het geheel. Je vergeet namelijk iets heel belangrijks: Import wordt met export betaalt. En de export stelt ook mensen tewerk. Als voor jou de beste auto uit Japan komt, koop dan gerust een Japanner. Daar worden de arbeiders van Volvo in Gent inderdaad niet beter van, maar de arbeiders van ergens een ander bedrijf dat nu meer naar Japan zal uitvoeren dan weer wel. Per saldo is het economisch effect voor Vlaanderen en Europa identiek. Dus laat vooral het effect op je eigen leven de doorslag geven bij aankopenn.
![]() |