Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2012, 09:35   #1
Klarekijk
Banneling

Standaard We hebben geen overheid meer , maar een subsideregelingsbureau.

Onze overheid heeft in de afgelopen jaren een beleid georganiseerd waar het zich in alles en iedereen moet gaan mengen en bemoeien en alles sturen door en met subside . gevolg er is geen landgenoot meer die niet in aanmerking komt voor twee of drie tegemoetkomingen of subside .
Nog even en we hebben hiervoor een administratie nodig die meer volk nodig heeft dan dat er werkende mensen zijn . ge hebt zelf een ambtenaar nodig om de andere ambtenaar zijn complex stelsel van lonen , voordelen aftrekposten en subside te berekenen . En dat noemt men in België economie . ik noem dat chaos .
Afschaffen al die handel en verlaag de belasting op arbeid . minder complex en een grote stimulans .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2012, 09:55   #2
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

U denkt toch zeker niet dat het regime zijn cliëntèle-bolwerken gaat opgeven zeker?
De vakbonden, ziekenkassen, intercommunales, NMBS, DE Post, gemeentehuispersoneel, kabinetten, ministeries, VRT enz enz...die vol zitten met sossen, blauwzuren en tjeven....denkt u nu echt dat die gasten hun peperdure electoraat gaan afschuiven?...

Of nog anders: denkt u dat, mochten er geen politieke benoemingen en cliëtèlebaronniën zijn, de tjeven, blauwzuur en sossen samen nog 5 zetels zouden behalen?
Oud 20 januari 2012, 10:17   #3
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Dat is het gevolg van de vrolijke realiteit dat het politieke, budgettaire en economische beleid al lang hier niet meer uitgetekend worden. De "overheid" kan niet meer doen dan wat proberen te sussen door cadeautjes uit te delen. Maar die cadeautjes dienen uiteraard niet om het plebs te plezieren. Die staan louter ten dienste van de economie en de consumptie. Geen enkele overheid doet iets omdat het goed zou zijn voor het plebs. Het plebs moet zich aanpassen aan politiek en economie. En politiek op haar beurt aan economie. Zo eenvoudig is het.

Dat heeft Habermas ook al ten overvloede beschreven in zijn systeemtheorieën.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2012, 10:42   #4
Klarekijk
Banneling

Standaard

Op mijn huis zit 24 cm isolatie , ik ben 52 , en ik heb nog in mijn hele leven geen Eurocent aan subside gevraagd
Conclusie . of Profiteur of dom ? wel ik wil geen profiteur zijn want profiteren is zeer dom als je op lange termijn denkt . maar als ik alleen mijn best doe zal ik dit landje profiteurs niet overeind houden zeker .
Oud 20 januari 2012, 10:43   #5
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
U denkt toch zeker niet dat het regime zijn cliëntèle-bolwerken gaat opgeven zeker?
De vakbonden, ziekenkassen, intercommunales, NMBS, DE Post, gemeentehuispersoneel, kabinetten, ministeries, VRT enz enz...die vol zitten met sossen, blauwzuren en tjeven....denkt u nu echt dat die gasten hun peperdure electoraat gaan afschuiven?...

Of nog anders: denkt u dat, mochten er geen politieke benoemingen en cliëtèlebaronniën zijn, de tjeven, blauwzuur en sossen samen nog 5 zetels zouden behalen?
Voila , En werkt het , ja met vierkante wielen en profitariaat
Oud 20 januari 2012, 10:54   #6
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Op mijn huis zit 24 cm isolatie , ik ben 52 , en ik heb nog in mijn hele leven geen Eurocent aan subside gevraagd
Conclusie . of Profiteur of dom ? wel ik wil geen profiteur zijn want profiteren is zeer dom als je op lange termijn denkt . maar als ik alleen mijn best doe zal ik dit landje profiteurs niet overeind houden zeker .
Natuurlijk is het dom om geen subsidies te vragen. Als je dergelijk astronomische belastingsbedragen moet betalen is het niet meer dan logisch dat je daar zo nu en dan eens wat van wil recupereren.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2012, 10:57   #7
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dat is het gevolg van de vrolijke realiteit dat het politieke, budgettaire en economische beleid al lang hier niet meer uitgetekend worden. De "overheid" kan niet meer doen dan wat proberen te sussen door cadeautjes uit te delen. Maar die cadeautjes dienen uiteraard niet om het plebs te plezieren. Die staan louter ten dienste van de economie en de consumptie. Geen enkele overheid doet iets omdat het goed zou zijn voor het plebs. Het plebs moet zich aanpassen aan politiek en economie. En politiek op haar beurt aan economie. Zo eenvoudig is het.

Dat heeft Habermas ook al ten overvloede beschreven in zijn systeemtheorieën.
Dat is de neoliberale / corporatistische realiteit: de staat als regulerende arm ten dienste van de corporaties. <-> vrije markt
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2012, 11:10   #8
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Dat is de neoliberale / corporatistische realiteit: de staat als regulerende arm ten dienste van de corporaties. <-> vrije markt
jep
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2012, 12:50   #9
Klarekijk
Banneling

Standaard

Ik weet dat het niet echt meer kan omdat de verwevenheid te groot is geworden , maar ze zouden er beter met hun poten afblijven . als je kijkt door de aftrek voor een hyptheek lening op een woning, zet met zich vast voor 30 jaar aan een verplichting , geen wonder dat de overheid niet meer kan bijsturen .
Veel mensen zeggen dat een basisinkomen door de overheid niet mogelijk is , ik denk als men al die ingewikkelde subside , aftrekposten en dergelijke afschaft dat men ruimschoots budget heeft voor een basisinkomen voor iedereen . Een stuk minder stress , complexiteit en minder administrative rompslomp en minder ambtenaren .
Oud 20 januari 2012, 13:13   #10
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Sorry dat ik je moet beledigen maar dit is inderdaad dom.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2012, 13:14   #11
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Heb je daar iets op tegen of ken jij een beter systeem?
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2012, 14:09   #12
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Als het regulerend is , is het vals te stellen dat men vrije markt economie ondersteund .
Een vrij markt economie onderschrijft vrije handel en zelf regulering . regulering door de overheid is manipulatie en profitariaat .
Oud 20 januari 2012, 22:13   #13
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:

Jep jep, hoewel bijna 40 % van de Vlamingen Vlaams nationalistisch stemt werkt daarvan niemand bij uw 'cliëntèle-bolwerken'.
Ik moet zeggen dat ik dat tot voor kort anders ervaren heb.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 20 januari 2012 om 22:15.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 01:26   #14
Klarekijk
Banneling

Standaard

De waarheid en de realiteit wordt genegeerd , waarom ? omdat men anders zijn kutbaantje achter de pc zou moeten opgeven en een echte baan zoeken waar moet gewerkt worden . Beste luie landgenoten , het zal ons nog duur te staan komen .
Oud 31 januari 2012, 21:45   #15
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Jep jep, hoewel bijna 40 % van de Vlamingen Vlaams nationalistisch stemt werkt daarvan niemand bij uw 'cliëntèle-bolwerken'.
Ik moet zeggen dat ik dat tot voor kort anders ervaren heb.
uw punt zijnde?
Oud 1 februari 2012, 02:24   #16
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet dat het niet echt meer kan omdat de verwevenheid te groot is geworden , maar ze zouden er beter met hun poten afblijven . als je kijkt door de aftrek voor een hyptheek lening op een woning, zet met zich vast voor 30 jaar aan een verplichting , geen wonder dat de overheid niet meer kan bijsturen .
Veel mensen zeggen dat een basisinkomen door de overheid niet mogelijk is , ik denk als men al die ingewikkelde subside , aftrekposten en dergelijke afschaft dat men ruimschoots budget heeft voor een basisinkomen voor iedereen . Een stuk minder stress , complexiteit en minder administrative rompslomp en minder ambtenaren .
Je hebt ergens gelijk
En als de mensen hoop en vooruitzicht hadden op een vaste job?
De paniek en de stress zit er volop in.
Duidelijk te merken als het over de staking gaat.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2012, 10:18   #17
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Citaat:
Als het regulerend is , is het vals te stellen dat men vrije markt economie ondersteund .
Een vrij markt economie onderschrijft vrije handel en zelf regulering . regulering door de overheid is manipulatie en profitariaat .
idd, klarekijk
Niet alleen is het oneerlijk te spreken over de vrije markt als motor van het systeem (wat niet echt klopt, subsidies en voortrekken geeft ook plotse scheve exponentiële groei), maar ook als het faalt (bankencrisis, eurocrisis) is het oneerlijk te stellen dat het dan maar ligt aan vrije markt.

Beide fenomenen ( steile groei, steile val) zijn gevolg van manipulatie, staatsinmenging en profitariaat.
Het beroven van de belastingbetaler ten dienste van de banken als vrije markt gaan voorstellen is de grootste leugen van onze generatie. Het staat zelfs op de grens van kapitalisme, omdat dat beroven in feite een inbreuk is op recht op beheer privé-kapitaal.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 1 februari 2012 om 10:21.
Oud 1 februari 2012, 17:01   #18
Fieseler

Standaard

Citaat:
idd, klarekijk
Niet alleen is het oneerlijk te spreken over de vrije markt als motor van het systeem (wat niet echt klopt, subsidies en voortrekken geeft ook plotse scheve exponentiële groei), maar ook als het faalt (bankencrisis, eurocrisis) is het oneerlijk te stellen dat het dan maar ligt aan vrije markt.

Beide fenomenen ( steile groei, steile val) zijn gevolg van manipulatie, staatsinmenging en profitariaat.
Het beroven van de belastingbetaler ten dienste van de banken als vrije markt gaan voorstellen is de grootste leugen van onze generatie. Het staat zelfs op de grens van kapitalisme, omdat dat beroven in feite een inbreuk is op recht op beheer privé-kapitaal.
Je MOET kijken naar "Inside Job" (Charles Fergusson)....heeft op mij een nogal revelatoire indruk gemaakt...
Oud 1 februari 2012, 17:20   #19
Steben

Standaard

Citaat:
Je MOET kijken naar "Inside Job" (Charles Fergusson)....heeft op mij een nogal revelatoire indruk gemaakt...
inhoud ken ik wel al
en van weinig verschoten
leve de manmanman club
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be