![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Mijn lief woont in Nederland, ik werk in Duitsland. Vrijwel dagelijks krijg ik de vraag waarom België zoveel politieke problemen kent. Ik ga steeds vaker de discussie uit de weg omdat ons model onbegrijpbaar is, het is noch democratisch, noch sociaal, noch economisch of politiek stabiel. Een westerling uit eender welk ander land kan vanuit zijn perspectief niet begrijpen wat er mis is. De beste manier om iemand duidelijk te maken waarom alles hier in het honderd loopt is ze te dwingen een belgisch compromis aan te gaan.
Wanneer iemand interesse heeft getoond in de belgische politiek, ga ik dus in eerste instantie weigeren in debat te gaan. Later zullen ze onvermijdelijk iets van mij vragen, al was het maar het licht aandoen. Dit zal ik weigeren, en een discussie uitlokken die resulteert in een belgisch compromis. Dit compromis blijkt overduidelijk zowel voor mij als voor hem/haar compleet nutteloos. Daarop kan ik replikeren dat dit is hoe het belgisch systeem (niet) werkt. Op deze manier kan de discussie met het juiste perspectief gestart worden. Uiteraard negeer ik dat compromis en doe gewoon wat gevraagd was, maar ik gebruik dit gegeven enkel om een buitenlander ons apeland te laten begrijpen. Een eenvoudige manier om dit compromis uit te lokken is zeggen dat je het wel wil doen als je ondertussen naar nyan.cat mag luisteren. Of andersom, nyan.cat opzetten en als compromis zet je het pas af wanneer de buitenlander iets voor je doet. Of je vraagt 1000 euro te geven en als compromis vraag je "maar" 500 euro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Je zou die buitenlander het tel.nr van Systeem/het Oosten kunnen opgeven.
Die krijgt dat probleemloos uitgelegd. |
![]() |
![]() |