![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Redactie
|
![]() Het treinverkeer werd vanochtend ontregeld door een wilde staking van een deel van het treinpersoneel. Reizigersvereniging TreinTramBus reageert woedend: de staking komt amper twee dagen na een 24-urenstaking.
De werkonderbreking van vanochtend komt totaal onverwacht en kan daarom absoluut niet. . Anders dan bij de 24-urenstaking van afgelopen dinsdag konden de reizigers niet naar alternatieven zoeken. De staking is een gevolg van een discussie over de arbeidsorganisatie. “We krijgen sterk de indruk dat enkele spoormannen en –vrouwen bij zowat elk meningsverschil naar het stakingswapen grijpen, zegt Jan Vanseveren, woordvoerder van TreinTramBus. De reiziger is hiervan de dupe, terwijl hij geen partij is in dit conflict.” Wilde stakingen zijn totaal onaanvaardbaar. TreinTramBus hekelt ook de frequentie van de stakingen. Op iets meer dan een maand tijd zijn er maar liefst vijf stakingsdagen geweest: twee aangekondigde stakingen en drie wilde acties. De trein krijgt zo stilaan het imago van een erg onbetrouwbaar vervoermiddel. “Wij respecteren het stakingsrecht, maar vragen dat dit aan bepaalde regels wordt onderworpen. Zo moet eerst het overleg alle kansen krijgen, en moet een staking op voorhand worden aangekondigd”, stelt Vanseveren. Bron: politics.be
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() De logica zelve... Kan er eindelijk iemand bij de vakbonden duidelijk maken dat preventief staken zo efficiënt is als die andere pre-emptive strike?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Het is van den bok zijn kloten! Al die vakbonden.
Laatst gewijzigd door giserke : 1 februari 2012 om 16:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Sommigen voelen zich inderdaad onpakbaar, dat is duidelijk. En de vakbonden lopen als schoothondjes achter hen aan, want ze hebben hen nodig als het er eens om spant voor hen. Ik mag immers hopen dat ze niet op voorhand op de hoogte waren, en deze actie toch hebben laten doorgaan...
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dokters, vluchtleiders, rivierloodsen, dokloodsen, sluiswachters, "non-profit" : als het "moet (?) staken ze allemaal...
zou het misschien een idee zijn om te staken tegen de stakingen ? Ik dacht dat ik droomde toen ik hoorde dat "Touring" de mogelijkheid overweegt om de automobilisten op te roepen de wegen te versperren, indien de regering het zou aandurven de taksen op "belastingsmelkkoe" auto nog te verhogen. Vraag aan stakers en vakbonden : welke stakingen hinderen u van tijd ? Nu zijn stakingen wel een voorbeeld bij uitstek van "passief verzet", maar ondien ze gaan over voorrechten van zeer kleine groepen in de maatschappij heb ik zo mijn bedenkingen...
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Ik was eigenlijk wel voor die staking van Touring. Eindelijk eens geen auto's op de weg.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |