![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Hebt U zich ook al eens vragen gesteld over de kwaliteit van Uw aardgas .
Ik heb er in ieder geval een bedenking bij . Ik heb een gasgeiser , en raak niet aan de instelling ( heter kouder ) Wanneer ik in de zomer mijn bad laat vollopen , dan kan ik er niet gaan inzitten , Zo heet , dus laat ik het half vol lopen en dan koud er bij . Wanneer ik Nu , buiten - 5 ° C , mijn bad laat vollopen en enkel de heet water kraan open ( geen thermostatische kraan !!! ) dan kan ik daar zonder probleem gaan inzitten , het is eerder amper juist gepast . Ik heb dus aan de instelling van de Geiser niet geraakt , en ik heb de zelfde kraan geopend , met andere woorden het aantal liters per minuut dat ik aftap inclus de snelheid of waterdruk is gelijk . Ik vermoed dat het gasverbuik ,aantal M³ gas / per minuut tijdens ik water aftap eveneens gelijk is . als de themperatuur van het water dus niet gelijk is de zomer dan in de winter dan is er een verschil in Kwalitiet van de Gas in de winter tegenover in de zomer . Met andere woorden denk ik dat de verbrandingswarmte van het gas lager is in de winter waardoor je meer M³ zal verbruiken in de winter . Mogelijk neemt bij een hoog verbruik , omdat iedereen de verwarming heeft aanstaan , de gasdruk af , en voerd men de druk op door er lucht bij te pompen waardoor de verbrandingswarmte of het rendement per m³ verbruikt gas veel lager ligt . Dus denk ik dat het gas dat U binnen krijgt in de winter van veel lager kwaliteit is , net als iedereen een hoog verbruik heeft . De themperatuur van het binnenkoment leidingwater kan wel wat kouder zijn , maar dat dat zo'n groot verschil geeft geloof ik niet . Wat denkt U van deze stelling |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik neem aan dat het wel een paar graden kan schelen , maar niet veel , het water stoomd in leidingen 80 cm onder de grond daar is niet zo'n groot temperatuurverschil .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() In de zomer is het leidingwater gewoon warm, in de winter koud dus zal het wel een pak meer graden verschil zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ...
Hoe we als een soort zolang overleefd hebben.....
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() tot hiertoe was het idiootste en meest triviale dat ik ooit zag in de media zonder twijfel de allereerste uitzending van het VTM nieuws, toen Jan Schodts de prijs van de tomaten op de veiling van Roeselare onder onze aandacht bracht. Deze bijdrage is net ietsje minder sterk, niet veel echter. En ze verdient echt haar plaats op een politiek forum.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Het water ineen geiser wordt opgewarmt tijdens de doorstroming , ongeveer tijdens een stroomafstand van 80 cm , van de watertoren tot bij mij thuis 5 km , dan zal het water wel de grondtemperatuur hebben aangenomen , en het water in de zomer warm ? waar woont U ?
water uit een spaakbekken ? durft U daar van drinken ? als je ziet hoe een waterzuiveringstation werkt en dan naar de watertoren en dan naar hetverbruikspunt of onshuis . dat is een lange weg hoor . |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, op mijn planeet scheelt de winter/zomertemperatuur toch 40 graden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Staatssecretaris
|
![]() @Klarekijk ik stel voor dat je in de politiek ga...
-best bij de SP-a als eerst keuze -als die je niet willen bij Open vld. -en als die je ook niet willen bij CD&V of groen -willen die ook niet loop dat 10 x rond de kerktoren en ga in het klooster. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Hangt af van waar ge woont. Hier is het leidingwater op dit moment, na fors doorstromen....16 graden celcius. Stedelijke omgeving. Ongeveer hetzelfde als in de zomer....
Ik kan me wel inbeelden dat woonplaats een issue is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laat het koude water eens lopen ...normaal de kraan met het blauwe teken op. laat het water in het potje lopen en steek er de thermometer bij in het water en lees de temperatuur af....doe hetzelfde volgende zomer. Denk nu iets van een 18°C verschil ( nu kouder ) t.o.v. in volle zomer. De gas in de zomer zal een meer energie geven (meer warmte voor zelfde hoeveelheid gas). In de winter kunnen ze er lucht bij steken dus minder warmte voor zelfde hoeveelheid , gasmeterke doet evenveel evenveel toeren maar men heeft minderwarmteontwikkeling voor die hoeveelheid gas . Is juist zoals de lpg voor auto's ...met die van belgie kan men de 6% hellingen niet op in Duitsland ....met de Duitse lpg kan men vlot op lpg over die 6% hellingen. De samenstelling van het gas is steeds variabel en tijdsgebonden ...en van vraag en aanbod. Laatst gewijzigd door chris k : 3 februari 2012 om 21:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er wordt hier weer heel graag heen en weer "zacht gevloekt".
![]() Dat het leidingwater zo veel kouder zou zijn in de winter dan in de zomer om 20 graden verschil te hebben is wel echt dikke zever. tenzij je letterlijk naast een toren woont. Het kan immers niet aan -5 stromen he zeg ![]() Grond heeft op 80cm diepte in B een temperatuur van 6 a 8 graden in de winter tot 10 a 12 in de zomer.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 3 februari 2012 om 21:20. |
![]() |
![]() |