Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

Discussietools
Oud 15 juni 2004, 09:27   #1
Airke
Vreemdeling

Standaard

Zouden Hugo Coveliers en Jean-Marie Dedecker indien ze wel degelijk uit de VLD worden gesmeten overstappen naar het Vlaams Blok ?
Ik zie die twee er eerlijk gezegd nog toe in staat, al was het alleen maar uit protest.
Airke is offline  
Oud 15 juni 2004, 09:32   #2
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Dat ze maken dat ze uit de VLD zijn!!! Het Vlaams Blok is de partij die bij hen past. GROTE KUIS IN DE VLD!
Oud 15 juni 2004, 09:34   #3
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

het vlaams blok zou ze wel met open armen ontvangen denk ik.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 15 juni 2004, 09:36   #4
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Alvorens Coveliers naast Morel wilt zitten, zal hij wel eerst even zijn tanden moeten poetsen.
Oud 15 juni 2004, 09:39   #5
Luddo
Minister

Standaard

als het Vlaams Blok zijn verstand gebruikt neemt ze die mannen NIET binnen. Het zijn kweddelaars en ze zijn nuttiger buiten het Vlaams Blok dan er binnen!
Oud 15 juni 2004, 09:39   #6
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Dat ze maken dat ze uit de VLD zijn!!! Het Vlaams Blok is de partij die bij hen past. GROTE KUIS IN DE VLD!
Sinds wanneer ben jij een VLD'er?

BTW: bij jou betekent 'grote kuis' dat ze de vlaamsgezinde politici moeten weren. As alle partijen dat zouden moeten doen, VLD, CD&V en SP.A, dan zal er weinig volk overblijven. Vooral dan bij de jongeren, zeg maar de toekomst.
Oud 15 juni 2004, 09:40   #7
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
als het Vlaams Blok zijn verstand gebruikt neemt ze die mannen NIET binnen. Het zijn kweddelaars en ze zijn nuttiger buiten het Vlaams Blok dan er binnen!
Uiteraard. Een rotte appel is niet voedzaam.
Oud 15 juni 2004, 09:41   #8
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Sinds wanneer ben jij een VLD'er?

BTW: bij jou betekent 'grote kuis' dat ze de vlaamsgezinde politici moeten weren. As alle partijen dat zouden moeten doen, VLD, CD&V en SP.A, dan zal er weinig volk overblijven. Vooral dan bij de jongeren, zeg maar de toekomst.
Ik ben altijd VLD'er geweest, totdat die clowns van een Coveliers, Quicky, Vankrunkelsven, Dedecker... erbij kwamen.
Oud 15 juni 2004, 09:43   #9
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
BTW : Deze keer is Coveliers niet opgekomen bij de verkiezingen. Maar is het jou nooit opgevallen dat een Coveliers op zijn eentje gemiddeld meer stemmen haalt dan heel dat BUB-clubje samen ooit van zou kunnen dromen?
Oud 15 juni 2004, 09:43   #10
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

heel goeie opruiming...
daar horen die onnozelaars thuis....
en daar mogen zij stemmen bij halen....

en de VLD?
beter kleiner maar goed, dan groter en met dat soort blazen...
er zal wel schoonschip gemaakt worden...

bij de afgang van het blok binnen enkele jaren gaan zij dan mee....

gisteren nog een nieuwe blok kiezer ontmoet...
omdat er af en toe een voorbijganger in zijn berm komt pissen...
maar ja, die berm ligt er verwaarloosd bij...
toen ik hem zegde dat hij misschien die struiken wat moest inkorten en zijn berm verzorgen zoals de hele buurt dat doet...
antwoorde hij: "het blok gaat iets aan het sluikstorten doen, hebben ze beloofd..."...
weeral iets bijgeleerd: "bermpissen is sluikstorten"
en het alternatief voor de andere partijen gaat dat verbieden en uit de wereld ruimen....
na ja.... zowel onterechte als misschien sommige terechte misnoegdheden gaan door Dewinter, Annemans en co uitgeroeid worden....
dan is er geen 70- maar 7777-punten programma nodig...

hopelijk leef ik lang genoeg om dat allemaal te zien realiseren...
en dan worden zwarte en pikzwarte zondagen ineens lilla-rose zondagen...
Oud 15 juni 2004, 09:44   #11
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

BTW : Deze keer is Coveliers niet opgekomen bij de verkiezingen. Maar is het jou nooit opgevallen dat een Coveliers op zijn eentje gemiddeld meer stemmen haalt dan heel dat BUB-clubje samen ooit van zou kunnen dromen?
Daarmee dat hij deze keer niet opgekomen is. Hij heeft het te bont gemaakt. Het �*s een rotte appel.
Oud 15 juni 2004, 09:49   #12
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Daarmee dat hij deze keer niet opgekomen is. Hij heeft het te bont gemaakt. Het �*s een rotte appel.
Toch niet. Er zijn veel federale mandatarissen die niet zijn opgekomen voor deze regionale verkiezingen.

Ik denk dat de grote schuldige van dit debacle De Gucht is, en hij is trouwens ook al een stukje op een zijspoor gezet.

De uiteindelijke verantwoordelijkheid ligt uiteraard bij Verhofstadt. Een van de slechtste Eerste-Minister sinds de tweede wereldoorlog.

Hopelijk sturen ze hem naar Europa, dan zijn wij er van af. Spijtig genoeg moeten de Europeanen hem ook niet.
Oud 15 juni 2004, 09:51   #13
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En Yann, nog even dit. Ik heb liever een Coveliers die als parlementslid en VLD'er kritisch zijn mening geeft en aan politiek doet (daar wordt hij uiteindelijk ook voor betaald), dan pakweg een franskiljon als Laurent die 11 miljoen per jaar krijgt om zijn dikke kont niet te moeten doen werken.

't Was maar een vergelijking om de term rotte appels beter op zijn plaats te zetten.
Oud 15 juni 2004, 10:05   #14
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Toch niet. Er zijn veel federale mandatarissen die niet zijn opgekomen voor deze regionale verkiezingen.

Ik denk dat de grote schuldige van dit debacle De Gucht is, en hij is trouwens ook al een stukje op een zijspoor gezet.

De uiteindelijke verantwoordelijkheid ligt uiteraard bij Verhofstadt. Een van de slechtste Eerste-Minister sinds de tweede wereldoorlog.

Hopelijk sturen ze hem naar Europa, dan zijn wij er van af. Spijtig genoeg moeten de Europeanen hem ook niet.
De Europeanen moeten hem niet??? Hij staat in de top drie!!! En de uiteindelijke verantwoordelijkheid ligt niet bij Verhofstadt, maar bij de partijvoorzitter. En dan heb ik het niet over Sterckx, maar over De Gucht.
Oud 15 juni 2004, 10:06   #15
camaris
Schepen

Standaard

Zouden Coveliers en Dedecker, als ze dan toch willen een statement maken, niet gewoon Beysen achternahuppelen. Mij lijkt dit eerder te gebeuren dan op de kar van het Blok te springen.
Ze verliezen hier wel hun geliefde zeteltjes mee (maar als ze naar het Blok lopen zullen ze ook nog een paar jaar moeten wachten om verkozen te worden), maar ze zouden zo wel hun signaal kunnen geven aan de VLD.

Is het trouwens niet eerder Guy, die een beetje gas moet terugnemen, en andere mensen ook eens mee laten beslissen?
camaris is offline  
Oud 15 juni 2004, 10:09   #16
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En Yann, nog even dit. Ik heb liever een Coveliers die als parlementslid en VLD'er kritisch zijn mening geeft en aan politiek doet (daar wordt hij uiteindelijk ook voor betaald), dan pakweg een franskiljon als Laurent die 11 miljoen per jaar krijgt om zijn dikke kont niet te moeten doen werken.

't Was maar een vergelijking om de term rotte appels beter op zijn plaats te zetten.
Je vergelijkt een politieker met een neutraal persoon. Dat is niet eerlijk. Zolang de Belgen vinden dat er een Koningshuis moet zijn, zal jij er u bij moeten neerleggen.

Royalisme kent trouwens een opgang in Europa. Het republikeinse Frankrijk heeft onlangs het hart van de vermoordde Lodewijk XVI laten onderzoeken door een Leuvense professor, waarna het een eervolle staatsbegrafenis kreeg. De professor had met DNA testen bewezen dat het hart wel degelijk van Louis XVI was. Duizenden mensen verzamelden zich aan de kerk, en riepen: vive le roi!
Oud 15 juni 2004, 10:18   #17
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Matilde staat op nummer 1 van Europa's populairste royals. Zo berichtte het magazine Point De Vue onlangs. Ze laat daarmee Maxima en consoorten ver achter zich.

Hetgeen het koningshuis aan dotaties krijgt is nog niets vergeleken met wat een racistische Vlaamse partij aan overheidsgeld krijgt. Als ik moest kiezen, dan wist ik het wel.

Hetgeen nu in Frankrijk gebeurt toont aan dat monarchiën nog niet zo'n Middelleeuwse instellingen zijn, zoals de Vlaams Nationalisten beweren.

Spijt komt immers altijd te laat.
Oud 15 juni 2004, 10:22   #18
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Je vergelijkt een politieker met een neutraal persoon. Dat is niet eerlijk.
Ah nee? Het gaat wel om een neutraal franskiljon die 11 miljoen van ons geld krijgt, jaarlijks, om niks te kloten. Ik heb wel compassie omwille van het feit dat hij eerder onbekwaam lijkt om ook maar iets te doen. Maar dan moet hij maar met zijn dikke kont gaan aanschuiven bij het ocmw of bij VDAB.

Citaat:
Zolang de Belgen vinden dat er een Koningshuis moet zijn, zal jij er u bij moeten neerleggen.
Ik weet dat de vrije meningsuiting in dit land moeilijker wordt met de dag, maar voorlopig kan ik blijven zeggen dat ik deze franskiljonse klungelinge familie niet moet hebben als koninklijke familie.

Citaat:
Royalisme kent trouwens een opgang in Europa. Het republikeinse Frankrijk heeft onlangs het hart van de vermoordde Lodewijk XVI laten onderzoeken door een Leuvense professor, waarna het een eervolle staatsbegrafenis kreeg. De professor had met DNA testen bewezen dat het hart wel degelijk van Louis XVI was. Duizenden mensen verzamelden zich aan de kerk, en riepen: vive le roi!

Wel grappig, maar even belachelijk.

Afijn, zoals ik eerder schreef maakt de voorlopige populariteit van Albert de Laatste geen verschil uit. De Saks et Cobourgs kunnen nog een tijdje blijven bestaan als folkloristische attactie. En zolang de bevolkingen dat wensen kunnen de onafhankelijke landen Vlaanderen en Wallonië een stukje blijven doorbetalen. Maar ook dat gaat wegebben.
Oud 15 juni 2004, 10:25   #19
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

En wie gaat dat onafhankelijk Vlaanderen voor u regelen?? Cd&v - n-va???

En het stuk over Louis XVI kan voor u grappig lijken, doch het is werkelijkheid.
Oud 15 juni 2004, 10:29   #20
camaris
Schepen

Standaard

Als ze Leopold I opgraven en bewijzen dat zijn hart van hem is, gaat u dan ook aan de kerk "Vive le roi!" staan roepen? (In deze of in een andere van de twee landstalen?)
camaris is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be