![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er zijn drie goei concerten in Brussel en Leuven deze zomer : Tamara Mielnik & Klezmer Trio!
Zie voor de middagconcerten : www.midis-minimes.be en www.leuven.be: Zomer-van-Sint-Pieter. Fantastische zangeres, topmuzikanten. Er is ook een exclusief concert te Brussel heb ik gehoord, op 26 juli. Google: Tamara Mielnik (België). |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Sorry, wat is Klezmer muziek?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() www.google.com daar zijn ongeveer 30.000 pagina's aan gewijd. Ik weet zeker dat er een verstaanbare uitleg voor je tussenzit!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Ik
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Staatssecretaris
|
![]() zoek tussen die 30.000 dan maar eens een voorbeeldfragment. Een link naar een audiobestand zou niet misplaatst zijn.
Dank bij voorbaat. ![]()
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Ik speel ze liever dan dat ik er naar luister.
![]() |
#7 |
|
![]() Zo we hebben dus een echte liefhebber én een klezmermuzikant alhier?
Tamara Mielnik & Klezmer Trio nemen dit jaar deel aan het Midis-Minimes Festival in Brussel en het Zomer-van-Sint-Pieter Festival te Leuven, en geven een exclusief concert op 26 juli om 20:00! TAMARA MIELNIK & KLEZMER TRIO EXCLUSIEF concert op buitengewone locatie (de vroegere drukkerij van Sint-Job, Ukkel) De in Brussel geboren Tamara maakte haar debuut op 12 jarige leeftijd. Sinds 1971 leeft ze in Jeruzalem. Ze is er actief in de jiddisje wereld, en treedt sinds 1981 op in Amerika en Europa. Haar creaties werden geïnspireerd door de jiddisje dichters: Itzik Manger, Mordkhe Gebirtig, Avrum Reizen... Vandaag waait er een nieuwe wind: samen met drie topmusici uit Parijs geeft ze een exclusief concert te Brussel, een moment van feest, vreugde en poësie in een taal die eenieder verstaat! Wanneer: Maandag 26 juli 2004 om 20:00 Waar: L'IMPRIMERIE: Sint-Jobsesteenweg 666, 1180 Ukkel (Brussel) Inkom: 5/7 € Reserveren: +32.475/24.1771 [email protected] Reservatie gewenst ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Samengevat is Klezmer een soort typische Joodse muziek uit Oost-Europa.
Een paar stukjes kun je horen door op de volgende links te klikken: Mazel Tov Klezmer Medley Di Zilberne Chassene |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Kusturicafilmsoundtrackmuziek?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Bestaat er trouwens ni zo ne best off van ofzo? Ik denk dat mijn pa deze muziek geweldig gaat vinden, dus al hij nog eens jarig is....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En anders kun je cd's kopen, bijvoorbeeld Klezmer Oy!, waarvan je een stukje van elk liedje on line kunt beluisteren.of nog Live in Prag. Als je meer keuze wilt, dan kies je op diezelfde site in de zoekopdracht "trefwoord" en dan "Klezmer". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() *zet nirvana veel luider en loopt lachend weg*
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Pas de mal, heu!! niet slecht zou ik zeggen. 8)
Om er iets bij te voegen, het is toch wel iets vrolijker muziek dan die vervelende rappers, made USA. ![]() Verdomt wat een gezever is dat, geef me dan maar van die vrolijke joodse muziek ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Kusturica muziek is ook prachtig, maar niet echt Klezmer. Eerder Oosteuropees met zigeunerinvloeden, en dat heeft die muziek wel gemeen met Klezmermuziek (de typische accordeon, clarinet en contrabastonen).
Oorspronkelijk is de K muziek bedoeld om bij te dragen tot 'religieuze' trance bij grote feesten. Tegenwoordig spelen de Klezmatics en David Krakauer zeer moderne - New Yorkse - vormen van klezmer. De oude garde noemt dat niet klezmer (David heeft zelfs een soort van heavy metal gitariste in zijn band, en een sampler dj!), maar ik vind van wel, omdat de muziek de typische complexiteit behouden heeft en in staat is om een hedendaagse vorm van trance te bereiken. Men gaat heftig uit de bol op die concerten! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Tamara Mielnik & Klezmer Trio, driemaal in concert in België
Houdt u van Klezmer muziek? De vrolijke vaak feestelijke muziek op tonen van clarinet, contrabas, accordeon, met af en toe die typische nostalgische ondertoon? Klezmermuziek, die oorspronkelijk bijdroeg aan de mystieke trance van de Oost-Europese joden, is steeds meer 'in' aan het worden, in allerlei herziene, moderne en zelfs fusion-versies. Tamara Mielnik, in Brussel geboren en opgeleid door de grootste jiddisje leraars, komt deze zomer samen met drie topmuzikanten uit Parijs: Philippe Briegh (viool, clarinet), Yashko Ramic (accordéon) en Stephan Darot (contrabas). Ze brengen zowel een klassiek jiddisj repertoire als folklore nummers. De in Brussel geboren Tamara maakte haar debuut op 12 jarige leeftijd. Sinds 1971 leeft ze in Jeruzalem. Ze is er actief in joods-Europese taal, en treedt sinds 1981 op in Amerika en Europa. Haar creaties werden geïnspireerd door de jiddisje dichters: Itzik Manger, Mordkhe Gebirtig, Avrum Reizen... Vandaag waait er een nieuwe wind: samen met drie topmusici uit Parijs geeft ze een exclusief concert te Brussel, een moment van feest, vreugde en poësie in een taal die eenieder begrijpt! Concerten: - Maandag 26 juli 2004 om 12h15 : Festival Midis-Minimes te Brussel, Minimenkerk (zie ook www.midis-minimes.be). Inkom: 3 € - Maandag 26 juli 2004 om 20h00: Exclusief concert in L'Imprimerie: Sint Jobsesteenweg 666 te 1180 Ukkel - Brussel (www.limprimerie.be). Info en reservatie: [email protected]. Inkom: 7/5 € - Dinsdag 27 juli 2004 om 12h15: Zomer van Sint Pieter Festival, Sint Pieterskerk, Leuven (www.zomer-van-sint-pieter.be). Inkom: 3 € |
![]() |
![]() |