![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Duitsland is dus begonnen met de deuren van de hel open te zetten en de langdurige werklozen naar de chain-gang te drijven: gedwongen tewerkstelling
aan supplementaire vergoedingen van een symbolische euro per uur. Hier glijdt de staat af op de slippery slope naar Big Brother. Het zal je maar overkomen met de sociaal-democraten en met de groenen aan het roer. Dat is roepen om een geactualiseerde versie van de Rote Armee Fraction. Of minstens om een periode van hevige sociale onrust. Het is niet goed dat dergelijke sociale afbraak door progressieven uitgevoerd wordt. Ze kunnen zelfs beter een oppositie-kuur opgelegd krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Langdurige werklozen doen werken voor hun vergoeding vind ik een goed initiatief. Zo blijven ze actief en is het gemakkelijker om terug gewoon te worden aan het werkende leven als ze terug moeten gaan werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Parlementslid
|
![]() Eno2 schreef :
Citaat:
Je spreekt van : Citaat:
het vervangen van de Sociale hangmat door een Sociaal vagnet. Beste Groeten !
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We kunnen het ons niet meer permitteren (hier ook niet) om honderdduizenden mensen gewoon een maandelijkse vergoeding te betalen zonder tegenprestatie. Wanneer die mensen worden verplicht om ervoor te werken, dan noem ik dat gewoon gezond verstand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Ge komt er beter vanaf door in de misdaad te stappen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Die linkse Duitsers... Hoe durven ze!
Nu moet men daar al zijn eigen pamper gaan betalen! ![]() "Het is spijtig dat ook aan de Kerstmisfeesten een einde komt!" In feite is dat toch onrechtvaardig! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Werkloos zijn, ik kan het me niet goed voorstellen. Maar tja, ik heb ervaring in een reeks knelpuntberoepen.
Maar indien ik mag kiezen tussen stempelen, of stempelen en 20-22 eu per maand extra, door wat te gaan straatvegen, dan kies ik voor het straatvegen. Thuis liggen rotten is niet mijn stijl. Kost meer en is slecht voor mijn zelfbeeld. Och ja; zwartwerken is ook niet mijn stijl, met mijn geluk word ik gecontroleerd in het eerste uur nadat ik start, en word ik voor 5 jaar beboet ofzo.
![]() |
#8 |
|
![]() Ik vind dat men de mensenmoet laten kiezen : als ze willen dan mogen ze dus werken en wordt hunnen dop verhoogd met enkele euro's.. voor hen die niet willen en dus kiezen om niet te werken.... zou ik zeggen : geef ze veel minder...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als ik werkloos word, zou ik iedere job willen aannemen (als ik die tenminste lichamelijk aankan). Wel jammer dan als al die plaatsjes ingenomen worden door de 'dwangarbeiders', omdat die aan de werkgever natuurlijk veel minder kosten dan de werkwillige arbeider die gewoon centjes wil voor het geleverde werk. ![]()
![]() |
![]() |
#11 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze wel willen werken, maar er is gewoon geen job te vinden, dan behouden ze gewoon hun dop. Wie langdurig niet wil werken, krijgt gewoon na verloop van tijd minder en minder tot er niets meer overschiet. Probleem met dat laatste is dat sommige mensen die niet kunnen werken, niet als dusdanig erkend worden. Niet alle gevallen van CVS, fibromyalgie,... worden als dusdanig erkend door de overheid en dat is best schrijnend. Ook hangt het er nogal eens vanaf welke adviseur je over de vloer krijgt of je als werkonbekwaam wordt verklaard of niet. Mijn moeder is invaliede, en kan niet gaan werken, en dat wordt ook erkend, maar ik ken mensen die meer gehandicapt zijn dan m'n moeder en toch niet aan die erkenning geraken omdat ze met een verzuurde adviseur te maken hebben die ergens z'n menselijk begrip is verloren....
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat je eventueel zou kunnen doen is die mensen bijvoorbeeld verplichten een hoop aarde te verplaatsen van plaats A naar plaats B en weer terug. Wat daar het maatschappelijk nut van is, zou ik begot niet weten. Wat je ermee wil bereiken, weet ik ook niet. En ik betwijfel of dat ook maar één oorzaak van werkonwilligheid gaat aanpakken. Integendeel.
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je gaat er toch het zwartwerk en de profiteurs mee aanpakken.
Als je dan toch een inspanning moet leveren, kan je beter meer verdienen dan een dop + een beetje.Ergo, exit echte profiteurs . En zwartwerkers die overdag al iets doen , die kunnen wat moeilijker zwartwerken. Weerom een win win situatie. En zo'n werkloze iets laten doen, ik wil gerust iemand in dienst nemen om te helpen in het huishouden of de verbouwingen die ik plan. Alleen kan ik het nu niet betalen. Als ik de staat een handje kan toesteken door een klein deel van de werklozenlast uit de sociale zekerheid te trekken, zal ik het niet laten( [size=1]zoiets als de dienstencheques dus[/size]). Maar tja, zulke regelingen, als ze er al zijn, zijn zo'n bureaucratische gezeik, dat het geen optie is.
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() [quote=Antoon]Is het tewerkstellen van werklozen voor jou de deuren van de hel openzetten?
____ Gedwongen. Je vergeet het cruciale woordje 'gedwongen'. Werklozen zijn, net zoals werkers, geen vee (ik bedoel dit niet in verband met vetmesten, maar ivm stokslagen naar de slachtbank van de professionele vrijheid). De staat heeft inderdaad een opdracht, niet alleen om een gunstig ondernemingsklimaat te scheppen, maar ook om zelf werkloosheidspieken op te vangen. Dat laatste wordt door geen enkele (Europese) staat ernstig genomen. Ze kiezen dus voor een catastrofale oplossing: dwang. Dwang is onderdrukking en onderdrukking roept (terechte) revolte op. Onverstandige politiek. Laatst gewijzigd door eno2 : 4 januari 2005 om 17:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
't Is niet wat jij denkt. Ik ga mijn gang zonder in de misdaad te stappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ben jij dat, leukerd? Tijd om van kakbroek te wisselen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Vreest U dat U kortelings gedwongen wordt om te gaan werken? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Vreemdeling
|
![]() ze kunnen misschien gesloten werkkampen oprichten voor de werklozen.
nu nog een goede slogan om het idee aan het volk te verkopen. wat dacht je van 'arbeit macht frei'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nee, geruchten verspreiden zich te snel onder slavendrijvers. |
|
![]() |
![]() |