Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2012, 16:06   #1
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard Knokke: geen hondenplasjes op het strand

Citaat:
De badgasten van Knokke moeten niet enkel de uitwerpselen van de honden opruimen, het gemeentebestuur wil nu dat ze ook de plas van hun viervoeters op het strand verwijderen.
Burgemeester Lippens heeft daarvoor zijn inspiratie gehaald in de Verenigde Staten: “Daar moet men met een schop het natte zand wegscheppen en meenemen. Ik vind het maar logisch: mensen mogen ook niet urineren op de openbare weg,” zo zegt hij in Het Laatste Nieuws.

Vanavond stemt de gemeenteraad over de nieuwe aanpassing die honden op het strand toelaat tijdens het hoogseizoen.
http://www.krantennieuws.be/binnenla...-opruimen.html

In eerste instantie klinkt zoiets raar, maar wie wil uiteindelijk met zijn blote voeten in de plas van een hond trappen?

hoe moet ik me het dan voorstellen? met schopje nat zand terug naar zee brengen zodat het zeewater de urine kan wegspoelen? Of zouden ze een berg "urinezand" voorzien?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2012, 16:16   #2
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
hoe moet ik me het dan voorstellen? met schopje nat zand terug naar zee brengen zodat het zeewater de urine kan wegspoelen? Of zouden ze een berg "urinezand" voorzien?
mèneer le baron zal et eens voortoon voor u: http://www.deredactie.be/permalink/1.1221964

Dit is gewoon Lippens die nog eens in het nieuws wil komen. als ik me niet vergis is hij ook begonnen met het rapen van de hondendrollen (en werd dit later overal overgenomen) een goede maatregel en wil hij daar nog eens de nadruk op leggen. Misschien vinden de oude mensen in knokke dat belangrijk?

Nu snap ik het niet echt; die man heeft toch niet te vrezen? Zijn partij steekt er sinds jaar en dag met voorsprong bovenuit in knokke... campagne voeren is daar helemaal niet nodig. Iemand enig idee wat hier aan de hand is? Is er eens een echte tegenkandidaat opgedoken?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2012, 16:25   #3
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

ha nee, dan hebben ze op den duur geen strand meer! ik zou pleiten voor een urinezandhoop die ze dan tijdens de winter in zee kieperen.
Beetje ecologisch zijn en recycleren hé.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2012, 16:28   #4
largo_w

Standaard

Citaat:
ha nee, dan hebben ze op den duur geen strand meer! ik zou pleiten voor een urinezandhoop die ze dan tijdens de winter in zee kieperen.
Beetje ecologisch zijn en recycleren hé.
Ecologisch redeneren betekent alles laten zitten zoals het is. Wat een zeveraar...

edit: kijk hoe hij het schopje gewoon bij "de hondenpis" smijt in zijn zak. Lachèèèn als hij het er weer moet uitnemen.
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.

Laatst gewijzigd door largo_w : 20 februari 2012 om 16:29.
Oud 20 februari 2012, 16:38   #5
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Dit is een uitstekende maatregel. Het strand is geen openbaar toilet.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2012, 16:49   #6
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Dit is een uitstekende maatregel. Het strand is geen openbaar toilet.
Het strand is ook geen beauty-salon... Je weet toch wel dat de zee vol shit en pis zit hé? En dat vissen daarin neuken? Om nog maar te zwijgen over wat er allemaal tussen de zandkorreltjes op het strand zelf ligt...
Die stront daar kon ik nog inkomen (en dan nog... als je naar het zwin toe gaat lopen daar zelf paarden) maar dit is gewoon mensenkloterij... er moet toch nog ruimte zijn om te ademen; ook voor onze dieren.
Citaat:
Oud 20 februari 2012, 17:18   #7
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Het strand is ook geen beauty-salon... Je weet toch wel dat de zee vol shit en pis zit hé? En dat vissen daarin neuken? Om nog maar te zwijgen over wat er allemaal tussen de zandkorreltjes op het strand zelf ligt...
Die stront daar kon ik nog inkomen (en dan nog... als je naar het zwin toe gaat lopen daar zelf paarden) maar dit is gewoon mensenkloterij... er moet toch nog ruimte zijn om te ademen; ook voor onze dieren.
Een volledig "rein" strand is uiteraard een illusie, maar dat neemt niet weg dat iedereen zijn steentje kan bijdragen volgens het principe "de vervuiler ruimt op".

We zijn - helaas - een volk van hondenbezitters. Iedere dag sproeien deze wanbeesten hectoliters urine op onze stranden. Die rommel opruimen is de prijs die hun baasjes betalen voor het mogen uitlaten van hun honden op het strand. Lippens voorstel is dus erg hondvriendelijk. Persoonlijk zou ik geen honden toelaten op een strand. In mijn droomwereld zijn honden verboden. In een kooi in de zoo, ja, of om op te jagen met een tweeloop in een met prikkeldraad afgeschermd terrein. Doch ik droom even weg...

Ik zie overigens niet in hoe het ruimen van hondenplasjes een rem vormt voor die honden?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2012, 17:29   #8
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bijhouden in hun koelbox mag ook al niet zeker ?
Citaat:
In eerste instantie klinkt zoiets raar, maar wie wil uiteindelijk met zijn blote voeten in de plas van een hond trappen?
Honden zijn alleen in de wintermaanden toegelaten op het strand.
Weinig kans dat dan iemand met zijn blote voeten op het strand loopt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2012, 17:30   #9
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Een volledig "rein" strand is uiteraard een illusie, maar dat neemt niet weg dat iedereen zijn steentje kan bijdragen volgens het principe "de vervuiler ruimt op".
Die filosofie is zeer mooi maar de vraag die zich opdringt is of dit wel "vervuiling" is natuurlijk. Een strand is een plek waar de zee de stront (en andere... wist je dat walvissen tot 20 liter sperma per keer produceren?) van 100den duizenden mensen, vissen en andere dieren kan dumpen op aarde. Dus als een urineplek een vervuiling zou betekenen dan zou ik toch rap een muur plaatsen zodat de zee haar rommel niet langer kan komen dumpen op die zeer propere stranden hoor...
Citaat:
We zijn - helaas - een volk van hondenbezitters. Iedere dag sproeien deze wanbeesten hectoliters urine op onze stranden. Die rommel opruimen is de prijs die hun baasjes betalen voor het mogen uitlaten van hun honden op het strand. Lippens voorstel is dus erg hondvriendelijk. Persoonlijk zou ik geen honden toelaten op een strand. In mijn droomwereld zijn honden verboden. In een kooi in de zoo, ja, of om op te jagen met een tweeloop in een met prikkeldraad afgeschermd terrein. Doch ik droom even weg...

Die honden kunnen dan samen met die vuile vissen samen hun dagen doorbrengen in de zoo... lijkt me inderdaad een goeie "oplossing".
Citaat:
Ik zie overigens niet in hoe het ruimen van hondenplasjes een rem vormt voor die honden?
Het lijkt me vanzelfsprekend dat men door een rem te zetten op de mogelijkheden om uw hond uit te laten in de hand speelt dat die honden doodbraaf weken aan een stuk in appartementen en gesloten huizen zullen moeten doorbrengen.
Citaat:
Oud 20 februari 2012, 17:34   #10
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

-Wie wil er nu een hond?
Wie wil er nu naar Knokke?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2012, 17:34   #11
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
-Wie wil er nu een hond?
ik
Citaat:
Wie wil er nu naar Knokke?
ik
Citaat:
Oud 20 februari 2012, 21:59   #12
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Dat hondendrollen worden opgekuist vind ik meer dan normaal: ik haat hondendrollen! Maar de plasjes opkuisen is wat minder evident.
Hoewel: als men steeds het zakje en schepje mee heeft voor de drollen kan men het evenwel gebruiken voor de plassen, dit vergt geen enkele moeite, daar heeft Monsieur le Comte gelijk in. De vraag of het nodig is om de stranden urine-vrij te houden: stel u dan even voor dat elke dag honderden honden hun gevoeg doen, dan kan dergelijke maatregelen wel nodig zijn.
Ik vind urine op straat nog veel viezer, want dit zorgt voor vuile plekken en onaangename geuren. Een honden-eigenaar zou bij het wandelen met zijn hond steeds een tube water bij zich moeten hebben om het terstonds weg te spoelen. Voor de hardleerse personen die er hun broek willen aan vegen: 250 euro boete.
Oud 20 februari 2012, 22:05   #13
bartelx
Parlementslid

bartelx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

"Honden-uitloop"strandzones voorzien, naast hondenvrije stranden en stranden met honden aan de leiband , bij politiereglement geregeld, zoals in Nederland.
Diegene die niet wenst gekonfronteerd te worden met hondenurine kiest voor een hondenvrij strand.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2012, 22:10   #14
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Dat hondendrollen worden opgekuist vind ik meer dan normaal: ik haat hondendrollen! Maar de plasjes opkuisen is wat minder evident.
Hoewel: als men steeds het zakje en schepje mee heeft voor de drollen kan men het evenwel gebruiken voor de plassen, dit vergt geen enkele moeite, daar heeft Monsieur le Comte gelijk in. De vraag of het nodig is om de stranden urine-vrij te houden: stel u dan even voor dat elke dag honderden honden hun gevoeg doen, dan kan dergelijke maatregelen wel nodig zijn.
Ik vind urine op straat nog veel viezer, want dit zorgt voor vuile plekken en onaangename geuren. Een honden-eigenaar zou bij het wandelen met zijn hond steeds een tube water bij zich moeten hebben om het terstonds weg te spoelen. Voor de hardleerse personen die er hun broek willen aan vegen: 250 euro boete.
Enig idee hoeveel plasjes een reu op een wandeling doet ?
Oud 21 februari 2012, 07:30   #15
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

en kwallen op strand , trapdaaar eens in !!
gatver !!!!

kom stampy

vrdraagzaaamheid & mensen ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 08:31   #16
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
en kwallen op strand , trapdaaar eens in !!
gatver !!!!

kom stampy

vrdraagzaaamheid & mensen ??
Volgens mij zouden er al veel problemen opgelost geraken als je eens naar een bekwame oogarts zou gaan.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 08:55   #17
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Van mij mogen ze mensen met honden op het strand tout court een boete geven. Het gros laat die uitwerpselen daar toch maar rondslingeren. Ik vind het goed dat er zulke maatregelen worden getroffen om mensen te ontmoedigen om hun hond mee te nemen naar het strand.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 08:59   #18
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Van mij mogen ze mensen met honden op het strand tout court een boete geven. Het gros laat die uitwerpselen daar toch maar rondslingeren. Ik vind het goed dat er zulke maatregelen worden getroffen om mensen te ontmoedigen om hun hond mee te nemen naar het strand.
jij lijkt me te snappen waar de klepel hangt... Raar van een man zoals Lippens wiens vader toch wel de natuurliefhebber bij uitstek is. Een voorbeeld voor allen... Is diens zoon zodanig verdronken in zijn faam, champagne en golftoernooien dat hij zelf het gewoon genot van het hebben van viervoeters inziet? Of is dit verkiezingspraat en in welk kader plaatsen we dit?
Citaat:
Het lijkt me vanzelfsprekend dat men door een rem te zetten op de mogelijkheden om uw hond uit te laten in de hand speelt dat die honden doodbraaf weken aan een stuk in appartementen en gesloten huizen zullen moeten doorbrengen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
"Honden-uitloop"strandzones voorzien, naast hondenvrije stranden en stranden met honden aan de leiband , bij politiereglement geregeld, zoals in Nederland.
Diegene die niet wenst gekonfronteerd te worden met hondenurine kiest voor een hondenvrij strand.
Dit lijkt me dan toch een beter voorstel.
Citaat:
Oud 21 februari 2012, 09:07   #19
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Enig idee hoeveel plasjes een reu op een wandeling doet ?
Hoog tijd dat we daar een universitaire studie naar voeren... gevolgd door een doctoraatstitel voor de schrijver ervan.
Daarna kunnen we eens bekijken hoeveel urine een konijn in duinen produceert gevolgd door een algemene "schoonmaakactie". De meeuwen komen daarna...
Citaat:
Oud 21 februari 2012, 09:15   #20
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoog tijd dat we daar een universitaire studie naar voeren... gevolgd door een doctoraatstitel voor de schrijver ervan.
Daarna kunnen we eens bekijken hoeveel urine een konijn in duinen produceert gevolgd door een algemene "schoonmaakactie". De meeuwen komen daarna...
De kinderen niet vergeten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be