![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik schrijf hier een manifest van een burger.
Ik leef in een land waar aanslagen gebeuren met spijkerbommen, op plaatsen waar mijn geliefden passeren. Met die angst moeten we allemaal leven, iemand kan er ineens door terreur niet meer zijn. In die wereld leeft al een groot gedeelte van de wereld en nu zijn wij er bij.Het dringt niet echt door maar is wel realiteit. Ik kijk, net zoals zo velen, naar de media, naar de vele woordvoerders, van meest uiteenlopende pluimage, die hun deskundigeheid los laten op de onderwerpen, terrorisme, aanslagen, islam en moslims binnen onze samenleving. En het liefst zou ik ze zowat allemaal met hun hoofden tegen mekaar willen slaan. Toch ben ik over het algemeen genomen een positief mens. Maar het schouwspel van de laatste dagen van woordvoerders in de media is misschien nog meer beangstigend dan de aanslagen zelf. Van deze mensen zou het licht moeten komen, nou ik denk van niet.Behalve van Mia Dornaert dan, de enige vrouw met verstand, zo lijkt het even. Tegen de woordvoerders van moslims, want hun aanwezigheid is niet meer uit de weg te gaan gezien de herkomst van daders en groepering die de aanslagen opeist, wil ik een aantal zaken duidelijk stellen. Niemand kan nog voorbij gaan aan wat islam aan ruimte biedt wat interpretatie betreft, dat weerspiegelt de Islamitische wereld zelf met verschillen in interpretatie, dus heeft niemand nood aan een moslim die het nog komt uitleggen, wat volgens hem dan islam wel zou zijn. Want daarnaast staan de miljoenen volgelingen van Allah die er net even iets anders, tot totaal anders over denken. Dat is de realiteit voor ons allemaal, moslim of niet. En waarom moeten wij, niet moslims daar ons in verdiepen? Moeten we dit voor de Jehovagetuigen, Afrikaanse kerken, of eender welke groep van gelovigen ook gaan doen? Nee en dus hoeft de media niet geteisterd te worden door allelei Islamitische woordvoerders, niet om zich te verontschuldigen voor wat broeders uitspoken, en niet langer om toe te lichten waar hun religie dan wel over gaat. Ik heb daar als burger gewoon geen enkele boodschap meer aan. Waarom moet ik daar in vredesnaam nog naar luisteren? Stop met moslim zijn als uitgangspunt voor identiteit te nemen en wees burger samen met alle anderen. Ik heb dus geen enkele boodschap meer aan de zoveelste les over islam, wel aan een ander gegeven, vanaf nu staat voor iedere burger, ongeacht tot welke groep hij zichzelf wil rekenen, de principes van dit land centraal. Omdat dit onze geschiedenis en cultuur is en ik wil niet dat dit nu nog in vraag wordt gesteld. Niet door grote groepen die toegang kregen tot dit land,en de gebreken van mijn culturele geschiedenis gaan aftoetsen aan hun levensovertuiging. Maar ondertussen net zoals andere burgers, hun voordeel hadden en hebben aan de cultuur van dit land. Dat erkennen zou ons al op weg helpen. Vanaf nu zijn we allemaal burgers,ongeacht je achtergrond, dat moet omdat de kinderen, familie, moeders van iedereen kunnen worden opgeblazen. En bijgevolg iedereen die zijn levensovertuiging boven de principes van deze samenleving zet een gevaar is, ook voor iedereen. Dat geldt ook voor degenen die roepen dat iedere moslim het land uitmoet, of ontkent dat moslims deel uitmaken van deze samenleving, dat doen zij en we moeten samen verder. Ook dat is één van onze principes. Verantwoordelijkheden nemen. Wie er is zal en mag blijven. Dat kan enkel goed gaan wanneer we nu de principes van de samenleving centraal zetten, ongeacht levensovertuiging. Scheiding kerk en staat. Gelijkheid man en vrouw. Holebirechten. De verworvenheden van arbeiders en vrouwen emancipatie. Mensenrechten. Daar moet het politieke beleid los van alle gekibbel en zorgen om electorale winst nu voor zorgen. Dat is mijn verwachting als burger naar beleid en moslims toe, naar iedere andere persoon die de samenleving met me deelt. Doen we dit omdat die principes superieur zijn aan anderen? Nee, maar omdat het onze geschiedenis en cultuur is die we in eigen land beleven. Dat is ons recht. Ik mag daar fier op zijn, en dit als onaantastbaar beschouwen en nee, dat hoef ik niet te verdedigen of nog in vraag laten stellen.. Veel nieuwe burgers met levensovertuiging die anders voorschrijft kan niet betekenen dat ik mijn geschiedenis opnieuw moet doen. Ik wil iedereen zoveel mogelijk vrijheid blijven geven. Maar vrijheid van levensovertuiging houdt niet langer in dat je de principes van dit land daar aan onderschikt kunt maken. En dat is wel jarenlang gebeurt omdat wij die vrijheid boden. Dat kan niet langer en al zeker niet op gedeelde domeinen, en daar hoort bijvoorbeeld opvoeding, vrouwenemancipatie en deelname aan de arbeidsmarkt zeker bij. Hoe we dit gaan regelen, onderwijs, arbeidsmarkt als instumenten tot betere welvaartverdeling onder groepen burgers moeten we samen oplossen. En daarbij is de oplossing vooral in actieve participatie waarbij de samenleving niet enkel voor nog meer moet zorgen. We doen en deden genoeg voor iedereen. En bijkbaar is die zorgzaamheid voor mekaar internationaal gedachtengoed gezien de nieuwe stroom mensen die vooral graag onze kant opkomen. Het is de taak van politici naar ons te luisteren en niet omgekeerd. En nee, dan kun je niet langer vertrekken van iets anders dan de principes van onze samenleving en wie dit niet als uitgangspunt accepteert is geen gesprekspartner of burger die bijdraagt tot veiligheid van dit land. Geeft een burgermanifest alle antwoorden? Nee, ik ben dan ook een burger en geen God. Maar ik ben hier van overtuigd, zolang het beleid niet nu op alle domeinen schouder aan schouder de principes van deze samenleving centraal zetten en "woordvoerders" niet zien dat we klaar zijn met eender welke toelichting over welke levensovertuiging dan ook, blijven wij een samenleving in gevaar, in slaap gesust door het idee dat we zo nog verder kunnen. Niet dus en daarom dit manifest, voel je vrij te reageren! Wij moeten allemaal verantwoordelijkheid gaan delen. je mag dit manifest wanneer je wilt verspreiden,Ik hoop dat velen zich achter dit burgermanifest willen scharen en we zo weeerstand kunnen bieden aan de lawine die ons dreigt mee te sleuren.Wij hebben de sleutel in handen en niet levensovertuiging of politici. Samen. Hier bepalen burgers de wet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() In Amerika verspreiden sheriffs video's waarin ze de bevolking aansporen om de wapens op te nemen en zichzelf te verdedigen.
Zo iemand was Brevard County, Florida Sheriff Wayne Ivey: "The only thing that stops a bad guy with a gun is a good guy with a gun." Dat is me liever dan een burgermanifest. Het klinkt mooi, en wellicht werkt het therapeutisch, het haalt alleen niets uit.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat doet de sheriff tegen een bad guy die zichzelf laat ontploffen in een treinwagon ?
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Burgermanifesten horen in hetzelfde rijtje thuis als krijttekeningen, bloempjes en kaarsen. Dat irriteerde me. Het gaat over de dagelijkse terreur waar de Amerikanen, en ook Europeanen, mee te maken hebben. Bomaanslagen zijn maar het topje van de ijsberg.
Ex Gladio Libertas Laatst gewijzigd door Gamla : 26 maart 2016 om 17:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar meer dan dit ook niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De islam gaat eraan geloven met hun terreur net zoals de katholieke kerk met hun kindermisbruik. We moeten gewoon blijven hameren en doorzetten. Vooral blijven hameren dat er een link is tussen terreur en islam net zoals er een link was van kindermisbruik en katholieke kerk. Blijven hameren.....
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Feministisch gezwets ga ik echt niet lezen, al zeker niet als het over de islam gaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik sluit me aan bij het standpunt van Alice-wel graag een minder Verhofstadtiaanse titel.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de link islam en terreur er is, kan onmogelijk nog een discussiepunt zijn, het was niet het vliegend spagettimonster in Zaventem en metrostation met fanclub maar wel aanhangers van een zelf verklaarde Islamitische staat. Daar moeten we niet op hameren op die link, wel op de principes die de basis vormen van deze samenleving, en het recht om dit te behouden, ongeacht levensvisie van andere burgers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na 't lezen van dat burgermanifest gaan alle mosllims 't er mee eens zijn, zich meteen aanpassen aan onze waarden, normen, rechten & vrijheden.
Ze komen plots tot inkeer, geen criminele feiten meer plegen, geen gevangenissen meer vullen, gaan ineens met hun fikken van vrouwen (& kindjes) kunnen afblijven, gaan geen aanslagen meer plegen...worden modelburgers... En we leefden nog lang & gelukkig samen. Dat niemand eerder op dat idee van 'n burgermanifest gekomen is, zoveel ellende & onheil had decennia kunnen vermeden worden. Ik geloof er niet in, aan ons zal 't niet liggen of gelegen hebben. Ik denk dat onze maatschappij(en) meer dan genoeg gedaan hebben, kansen gegeven etc... Er wordt wederkerigheid verwacht, die er nooit zal komen. We kennen allemaal 't doel van islam (of zouden dat toch onderhand moeten kennen), dat bewijst elk land waar 't percentage aan moslims steeds hoger wordt tot ze in de meerderheid zijn. Onze democratie heeft daartegen geen bescherming.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als ex-Gladio behoor jij uiteraard tot die 'good guys'?
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zo fatalistisch? Er zijn weldegelijk opties om die angst grotendeels weg te nemen, nl. door diegenen die de angst veroorzaken uit onze samenleving te verwijderen. Of hanteer je te softe normen om radicale oplossingen te propageren? Dan kies je inderdaad zelf voor een angst-samenleving.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kansen blijven we geven aan wie ze wil, niet aan wie ze eigenlijk niet gebruikt. Laatst gewijzigd door alice : 27 maart 2016 om 12:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien heb je nog steeds geen medestanders in de politiek die dat "andere oorden opzoeken" steunen. Nuja, 1tje wel, maar dat zijn de racisten en die zitten in 'n cordon.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |