![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() HBVL: 23-02-2012
Bij sommige huisdokters in Brussel kan je op eenvoudig verzoek en tegen betaling van 5 euro een doktersbriefje krijgen, ook al ben je niet ziek. Dat blijkt uit een undercoverreportage van de RTBF. Minister van Volksgezondheid Laurette Onkelinx … http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...or-5-euro.aspx En dan niet weten hoe het komt dat de ziektekosten de pan uitswingen.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe komt het dat het altijd journalisten zijn die dat blootleggen.
Waar houden de inspecteurs van de mutualiteiten zich onledig mee ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle huisdokters schrijven afwezigheidsbriefjes zonder onderzoek. De misdaad van deze dokter is dat hij dat voor slechts vijf Euro deed, en dat is oneerlijke concurrentie.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Neen...de enige manier om dit op te lossen is de werknemers allemaal gelijk voor de wet dezelfde rechten geven als de zelfstandigen...eerste 28 dagen niet betaald...werk beter gedaan...mensen veel gelukkiger...alles opgelost...
![]() |
![]() |
#5 |
Lokaal Raadslid
|
![]() - Dokter dokter!! Ik voel mij depressief!
- 't Is al goed jongen. Hier een voorschrift Prozac, en een maand platte rust. - Dank u dokter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een debiel. Vraag dan op zijn minst een consultprijs.
Ze delen die artsendiploma's tegenwoordig uit...
![]() |
![]() |
#7 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Een arts wordt gewoon het vriendelijk gezicht van de computer, dan krijg je dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is inderdaad zo dat mijn huisdokter, die ik toch al meer dan twintig jaar frequenteer, me helemaal niet onderzoekt als ik ziek ben.
Tja, wat valt er uiteindelijk ook te onderzoeken bij een vaste "klant" die zegt dat-ie grieperig is of maagkrampen heeft? Je schrijft een paar dagen voor hé. Dat is maar normaal vertrouwen. Ik ben nu ook niet de persoon die er om gaat liegen. En dat weet hij. Ik denk niet dat hij zomaar iets zou voorschrijven; maar mocht ik nu zeggen dat ik zwaar depressief ben en wat tijd nodig heb om orde op zaken te stellen, denk ik wel dat hij me zonder al te veel problemen iets zal voorschrijven.
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is geleden van 1993 dat ik nog ziek thuis was (drie dagen).
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik denk dat ca 80% vd toenmalige doktersbriefjes op school uitgeschreven werden door maximaal 3 artsen. doe dezelfde controle op A'pse scholen en de resultaten zullen gelijkaardig zijn (elk schooltje heeft wel z'n vaste dokter) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mannelijker?
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laat ons van het volgende uitgaan: je loopt al een tijdje met een serieuze maagzweer die uiteindelijk resulteert in een maagperforatie. Als je dan bij je huisarts gaat en je komt hem vertellen dat je maagkrampen hebt, zal hij dat dan ook zomaar voor waarheid nemen? Een maagperforatie kan evolueren naar een maagbloeding en een buikvliesontsteking (wat op zich al levensgevaarlijk is!) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik snap eigenlijk niet welk type arts zoiets 'riskeert'. Vroeg of laat komt dat toch uit, wat ben je dan met je 5 euro / briefje?
![]() |
#18 | ||
|
![]() Citaat:
Bewijst wel dat je het systeem nooit helemaal waterproef gaat kunnen maken... er zijn nu eenmaal mensen die zodanig rot zijn dat ze tot alles bereid zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je studeert zo lang om arts te worden, dan wil je toch ook iets doén? Ik zou trouwens nooit naar een arts gaan die "briefkes verkoopt" als ik iets mankeer en medische hulp wil. Dat lijkt me namelijk niet echt een goeie arts. Met een onderzoek en gericht advies valt meer te verdienen dan met "briefkes verkopen", maar ge moet het dan wel kunnen natuurlijk.
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want laat ons wel wezen, het enige dat nodig is om zo'n studie te voltooien is de juiste achtergrond en een redelijk geheugen. En de combinatie van die "kwaliteiten" staat niet noodzakelijk gelijk aan verstandig zijn.
![]() |
![]() |