![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men zou op bepaalde momenten in Europa de ontvangst van het signaal van het Iraanse Press TV verstoren en zelfs internetstreams onderbreken.
Press TV signals jammed in Europe: Report |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weeral een kaakslag voor de Europese burger. Hopelijk wordt opgehelderd wie hier achter zit en wordt dat openbaar gemaakt.
Censuur heeft trouwens dikwijls een tegenovergesteld effect in een samenleving (cfr. Oost Duitsland). Maar toch kunnen ze het niet laten de censors. Ze beledigen de burger door hun gedrag maar onderschatten de kracht van de waarheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De censuur begint bij Google en daarna de ISP' s die op hun beurt weer door de diverse instanties worden achterna gezeten.
Internet afkoppelen van de VS en een eigen internet systeem opbouwen. Voor zover dat er al niet is. Een overheid die een vrije berichtgeving wil voorkomen dan wel controleren is geen overheid maar SD-Gestapo. Hard aanpakken en geen vriendelijke woorden gebruiken.
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dikke, monumentale zever, over de ganse lijn. Jij hebt geen benul hoe censuur gebeurt. En wat je over Google zegt is ook helemaal zever. Google beheerst zoekresultaten volledig. Bovendien, ook JIJ kan google vragen bepaalde zaken uit de zoekresultaten te weren. En als dat niet werkt, dan dreig je met juridische actie: . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Ik sluit me aan bij Straddle en AsGardSGO.
De feitelijkheid is dat ik dank zij de psycho' s aan de andere kant zware financiele verliezen heb moeten incasseren en niets maar dan ook niets zal nalaten om deze kranko' s in het volle licht te zetten.
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dit soort mededelingen krijg je alsmaar meer bij Googlesearches. No more... Google! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() *** BELANGRIJK ***
Citaat:
Lees nu meer : http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=109 en http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=110 Uit de draad: Internetwars : De Grote IT-oorlog *** ACTIE *** ![]() ![]() Laatst gewijzigd door zonbron : 23 februari 2012 om 06:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een actie van anonymous 'Black March'
Zij stellen het volgende voor : Koop gedurende maart geen entertainment, media, films, muziek etc... Laatst gewijzigd door zonbron : 23 februari 2012 om 06:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
![]() Citaat:
Ik weet dat bijvoorbeeld DNS blocks, en content firewalls niet werken. Ken jij dan een manier om het web te censureren die wel werkt? Citaat:
Als ik Google vraag om bepaalde inhouden van mijn websites niet in de zoekindex op te nemen is dat geen censuur. Het gebrek aan benul zit hier toch wel bij jou... Censuur is wanneer google op vraag van een derde partij links naar mijn website zou verwijderen. Google is daar _zeer_ terughoudend in. Om dat voor elkaar te krijgen met je inderdaad met zwaar juridisch geschut komen. Een gewone aanvraag zal daar niet werken. En Google laat het ook weten dat ze dit met tegenzin doen. Dat zie je duidelijk in het screenschot dat je hier gaf. Wie zevert er hier? En google is zelfs een bondgenoot als het om de strijd tegen censuur gaat. In België moeten providers een aantal websites op last van de rechter blokkeren. Zoe doen dat door DNS opvragingen voor de betreffende sites niet te beantwoorden. Je omzeilt die Belgische webcensuur echter op triviale wijze. Hoe? Door de DNS server van google te gebruiken ipv. die van je provider. Ja, google.
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... Laatst gewijzigd door Zwitser : 23 februari 2012 om 08:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Sorry, maar Straddle zit er dus knal naast. Paranoia loopt bij steeds meer mensen blijkbaar het gezonde verstand in de weg.
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() goed dat de overheid ons beschermt tegen de misleidende boodschappen van de iraniers
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ten eerste heb ik u hoger al aangetoond dat zeer veel zoekresultaten verwijderd worden op google, door google. Los vanwaar dat komt, het feit IS er meer en meer, dat zaken, dat informatie geweerd worden. Ten tweede, ik heb ook ervaring met Google, heel veel zelfs, en met hangende rechtszaken (in het VK) ivm censuur (in het VK geldt zelfs veel meer vrijheid van meningsuiting dan het continent, maar daar wordt dan veel sneller geprocedeerd, geintimideerd, op basis van ''defamation''. Veel bedrijven komen zelfs naar het VK om te procederen ''juridisch toerisme'', gezien de harde wetgeving omtrent defamation. Zelfs al heeft zo'n dagvaarding geen schijn van kans, het feit dat u zich dient te verdedigen jaagt u al snel zeer zwaar in de kosten ivm advokaten en verloren werkuren en wat nog allemaal. Kortom héél veel last. D�*t alleen al schrikt zeer veel mensen af bepaalde moeilijk liggende zaken te publiceren. En wie niet over de nodige fondsen / tijd /zenuwen beschikt om zich te verdedigen neemt zelf het risico niet bepaalde zaken te publiceren. Verder: ik kan verzoeken dat alles negatiefs wat anderen over mijn bedrijf zeggen van Google verwijderd wordt (dus niet zoals jij beweert enkel inhoud van mijn eigen sites). Heb je een hogergeplaatst vriendje bij Google, dan is dat geen enkel probleem zonder te omslachtige procedure. Indien toch, dan stuurt mijn advokaat een kort dreigbriefje naar Google. Lukt ook dat niet, dan dreig je met dagvaarding. Intussen zet je ook druk op de uitbaters van bepaalde websites zelf om de kwalijke de inhoud te verwijderen. Meestal lukt dat direct. Dat is nog maar een begin. Je moet zelfs nog niet beginnen zagen over technische middelen zoals filters. Zelfs al kunnen filters niet alles stoppen, het feit dat ze gebruikt worden door ISP's vermijdt dat vervelende informatie te veel gewone internet gebruikers bereikt.......... etc , waardoor belangrijke informatie ook haar weg niet vindt naar het grote publiek. Begrijp je het nu een beetje hoe het werkt of moet ik een tekeningetje maken over de verstrekkendheid van zulke situaties???? Ten derde, heeft 'DARTOIS helemaal gelijk, de pogingen tot censuur lopen ook en vooralvia de ISP's die onder druk gezet worden om bepaalde websites en informatie te weren. Doen ze dat niet, dan wordt er eveneens juridisch gedreigd. Daar zijn bakken geld mee gemoeid, en wie de dieptste zakken heeft met geld wint altijd en diegene die uit problemen wil blijven geeft gewoon toe. Waarom zou men het risico willen lopen zwaar beboet te worden met gewoon wat informatie te verspreiden waar niets mee te verdienen valt??? Dat is velen het niet waard om hun hele business op het spel te zetten. Verder, net zoals dat met Fox News, CNN etc het geval (die over bepaalde zaken geen of gekleurde info geven), zijn in de VS de grootste ISP's (AOL/Time Warner), eigendom van belangengroepen die liever niemand van de eigen aandeelhouders, belangengroepen en zelfs de regering willen schofferen. Dat reikt ook heel ver. Concreet voorbeelden van censuur elders: Youtube verwijdert ELKE DAG duizenden clips, honderden accounts. De ADL, The Jewish Internet Defense Force oefent druk uit en laat dagelijkse honderden websites sluiten... Te lang om op in te gaan hier. Yahoo, via Yahoo France, werd ook afgedreigd met een boete van 13,000 USD PER DAG voor het laten staan van bepaalde info in Frankrijk (en in Belgie voor het niet leveren van informatie). Zoek het maar eens op. Ik ga hier voor u geen epistels neerschrijven omdat u te dom en te lui bent. Doe uw eigen opzoekwerk. . . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Press TV journalisten werden gearresteerd in Libie Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Reeds vorig jaar heeft men getracht Press TV te censureren. Wie is de opdrachtgever ?
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door zonbron : 27 februari 2012 om 16:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Britten willen gewoon hun bevolking verhinderen ook de Iraanse versie te kennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Het levert je buitendien nog geld op ook. Het beste is terug te keren naar de BBS van vroeger. Internet wordt op een enorme manier misbruikt door de overheid. Pas op het moment dat een consumentendreigement serieus wordt zullen ze iets gaan beseffen. Overheid, politici, ze zijn nog dommer en achterlijker dan het vooreinde van een varken. Blaffende honden bijten niet maar bijt voordat je gaat blaffen.
![]() |