![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Samen maken jullie een Vlaams Nationalistische absolute zetelmeerderheid mogelijk. Laten we even conservatief de peiling interpreteren:
- BEBABUB: ongeveer 0.1% van de stemmen - LDD: ongeveer 1.4% van de stemmen - PvdA, LSP en andere commies: met wat geluk 1.9% van de stemmen - blanco negeer ik even Dank u. Jullie vernietigen samen ongeveer 4% van het kiespubliek. Dit zorgt dat 96% van de stemmen relevant gaat zijn. N-VA haalt hier 38% van in de laatste peiling. Gezien de andere partijen zeer klein worden haalt een voorzichtige simulatie toch makkelijk 45% van de zetels in dit geval. Bedankt ook VB, door jullie compromisloze houding op ethisch onverantwoorde thema's zullen jullie niet uitgenodigd worden voor coalitiegesprekken. Dit betekent dat geen enkele vlaamse meerderheid mogelijk is zonder de N-VA. Laten we hopen dat deze peiling de werkelijkheid zo nauw mogelijk benadert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kijk eens aan hoe blij de Niveanen zijn nu blijkt dat zij incontournable zijn voor het pluche.
Dat zij daarvoor hun statutaire programma moeten opgeven is maar een marginaal detail niwaar. Ik zou zeggen tegen de Niveaantjes...ontstop uw champagne al maar want het duurt minstens en generatie eer de domme Vlaam dat door heeft...
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
VB koos echter voor de controverse, de haat, het oerconservatisme, de irrationaliteit. De meeste Vlamingen zijn daar nooit in meegegaan. Echter de peilingen duiden duidelijk aan dat de Vlaming nochtans in overtuigende meerderheid nationalistisch is. Verklaar me dan eens waarom VB nooit de 25% doorbroken heeft? Misschien is de "Vlaam" wat minder bruin dan u hoopt. VB zal nooit ofte nimmer iets realiseren. De N-VA realiseert reeds vandaag Vlaamse wensen.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 12 maart 2012 om 13:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() De parlementaire oppositiepolitiek is de bediende van de wil van het volk hetzij kiezer hetzij plebs hoe je het ook wil noemen. Maar niet omgekeerd.
Dus, met andere woorden, Vlaanderen zal sowieso onafhankelijk worden als de wil er is. De NVA is maar een schakel in het parcours. Mocht de NVA anders handelen, worden ze weggeconcurreert.
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En ja, we kennen de strategie van de N-VA (en de oude Volksunie). Beter samenwerken met een Belgische partij en een paar punten realiseren dan aan de kant blijven staan. Maar dat is niet wat het gros van de nationalistische kiezers wil. Maar goed, we wachten af. Het is een aanlokkelijk schouwspel. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een belachelijk gedoe. Peilingen zijn en blijven flauwekul. 't Enige wat telt, is het resultaat op 14 oktober binnenkort.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Niemand kan de toekomst voorspellen maar tendensen zijn er, en was ook al lang te voorspellen. Een paar procenten meer of minder gaan het ook niet maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tut tut, 't is't principe da telt.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Principes in de politiek?
Da's nieuw ![]() Ik interesseer mij meer in tendensen dan formalistisch gezever. Ik zie interessante en minder leuke tendensen. De interessante tendens is dat de driekoppige machtspartij van Belgique kleiner geworden is dan de oppositie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Burger
|
![]() Iemand een warm velleke kopen?
![]() Ben alvast meer benieuwd naar de holle frasen en loze observaties van de moreel superieure N-VA+achterban in 2014, wanneer dan ook de beenderen van "het kalf" tot fijn stof verworden zullen zijn. Dag, Flaandreh. Uw biologisch voortbestaan wordt de nek omgedaan.
![]() |
#15 | |||
|
![]() [quote]
Citaat:
Het Blok heeft nooit mogen meedoen aan spelletjes en is na zijn eerste verkeizingsoverwinning (zwarte zondag) in een cordon gestoken. Citaat:
Tot nu toe is de bezwering van Bart De Wever: "bruistablet" "opgaan in Europa" "evolutie geen revolutie" "confederalisme" en dies meer inderdaad een electorale succesformule gebleken. Dat hij nog geen enkele Vlaams Nationalistische pot heeft gebroken vergeet u natuurlijk maar ook dat is aan te nemen van een niveaan. Waar ik het echter moeilijk mee heb is de wijze waarop de NVA het Belgicistische en anti-Vlaamse discours overneemt. In het zuiden van het land, het legitieme hart van Belgistan zeg maar, worden jullie weggezet als fascisten en oerdomme bruinhemden. En hier, tav uw eigen volk, gebruiken jullie identiek dezelfde begrippen. Die onwetenheid, die kwetsend is voor iedere Vlaams Nationalist, is ongemeen irritant. Die onwetendheid ligt ook aan de basis van het feit dat u nu ook wordt weggezet als een partij "waar niet mee kan worden gepraat". Die onwetendheid ligt ook aan de basis van het huidige status quo...Di Rupo gebruikt identiek hetzelfde discours als u...."liever niets dan aan die neo-nazi's toegeven". Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
- ik heb geen eigen volk. Zoals u onderhand dient te weten, zie ik mijn nationaliteit als niets meer dan enkele cijfertjes op mijn belastingsaangifte. Een onafhankelijk Vlaanderen zou mij een rechtvaardigere belastingsaangifte geef daar ik principieel tegen klaplopers ben. Een structureel klaploperprobleem dient opgelost te worden. - ik ben dan ook geen vlaams-nationalist, maar wel een realist - ik ben noch belgicistisch, noch vlaams, noch anti-vlaams. Ik ben voornamelijk anti-PS maar ook anti-racisme en anti-discriminatie. - als u mijn post leest ziet u dat ik blij ben dat Vlaanderen relatief weinig bruinhemden telt. Dat stelt me gerust. Citaat:
Half de score van de N-VA is te verklaren omdat Vlaams-Nationalisten het eens zijn met het cordon. De meeste vlaams-nationalisten zullen nooit op het VB stemmen, al zou het de enige vlaamse partij zijn. Ik weet dat dit pijn doet voor racisten, maar het is de waarheid die N-VA'stemmers geruststelt. Immers als we de fascisten uit wallonië buitenkegelen, gaan we die echt niet vervangen door de Vlaamse bruinhemden. U mag ook noteren dat N-VA ook niet aan de zuiderse neo-nazis toegegeven heeft, net zomin als het toegeeft aan de Vlaamse variant. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() [quote]
Citaat:
![]() Dit had ik al langer moeten begrepen hebben. Daarom ook wil ik mij beleefd verontschuldigen bij alle Vlaams Nationalisten van de NVA als ik ze met gasten van uw soort heb geassociëerd en in uw kamp heb geplaatst. Ik heb het hier dus tegen de echte Vlaams Nationalist. De Vlaams Nationalist die de Vlaamse zaak een warm hart toedraagt en zijn volk graag ziet, die fier is op de verwezenlijkingen van zijn kultuur en de nadelen weet te relativeren, die gulle dikzak die het licht in iemand anders' ogen kan zien schijnen, die ferme gast die van zijn kloten maakt als er iemand de verworvenheden van zijn kultuur wil perverteren, die harde gast die er niet mee inzit om als een slaaf te werken op voorwaarde dat hij zijn familie en zijn kinderen veilig weet en de snuitentrekkende Breugel die op zoek is naar een eigen vaderland. Ik heb het dus tegen dit soort Vlaams Nationalist... Ik ben het helemaal met u eens Effect. U behoort daar echt niet bij. Edit: eigenlijk bent u een, om de Euro's, overgelopen Belgicist. Een zelfverklaarde huurling. Dit is zeer goed nieuws: dit wil namelijk zeggen dat de NVA nog een serieus electoraal stijgingspotentieel heeft. Dat maakt mij blij.
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 12 maart 2012 om 16:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is zo, maar als dat de vooruitgang is waar Effect op doelde, dan zie ik het verschil niet met de periode waarin het VB groeide, toen het totaal aan V-stemmen eveneens toenam.
|
![]() |
![]() |