![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na 2011 komt natuurlijk 2012.
Ik hoop dat we dit jaar weinig moeten posten in deze draad. Guido
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schoofie zal het wel uitzitten, dat 2012.
Met mijn pensioen als ambtenaar, zitten mijn erfgenamen te hopen dat ik minstens 102 jaar wordt. Liefst zou ik dan heel plots sterven. Bijvoorbeeld door een kogel van een jonge jaloerse echtgenoot.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() AMSTERDAM Kinderkoordirigent, radioprogrammamaker, en schrijver en componist van vele kinderliedjes Herman Broekhuizen is op 89-jarige leeftijd overleden.
Broekhuizen is bij het grote publiek vooral bekend van het AVRO radioprogramma Kleutertje Luister (1946-1975) dat hij samen met Lily Petersen presenteerde. In dit programma werden verhaaltjes verteld en liedjes gezongen met kinderen. Broekhuizen schreef bekende kinderliedjes als Elsje Fiederelsje, Opa Bakkebaard, Een treintje ging uit rijden en Helikopter, helikopter, mag ik met je mee. In 1946 werd Broekhuizen dirigent bij AVRO's kinderkoor Jacob Hamel. Tot in de jaren '80 verschenen er platen van dit kinderkoor onder zijn leiding. Met medewerking van de AVRO richtte hij in 1953 Minjon (Miniatuur Jeugd Omroep Nederland) op. Bij Minjon konden jongeren onder professionele begeleiding zelf radioprogramma's maken. Veel later bekende radiomensen konden zo in hun jeugd experimenteren met het medium. In 1969 hield Minjon op te bestaan. In de jaren '70 werkte hij als hoofd radio-opleidingen van de NOS. |
![]() |
![]() |