![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Niets mis met in groep masturberen op kamp"
[video] wo 04/04/2012 - 13:53 Leiders van jeugdverenigingen weten niet altijd hoe ze moeten omgaan met seksueel getinte situaties bij jongeren. Om hen te helpen, lanceert het Steunpunt Jeugd een systeem met gekleurde vlaggetjes. Daarin worden 36 verschillende situaties geschetst. Kinderen en jongeren die hun seksualiteit ontdekken, maken het werk voor leiders van jeugdverenigingen wel eens ingewikkeld. Een doos van het Steunpunt Jeugd leert jeugdwerkers omgaan met seksueel onschuldige situaties en seksueel grensoverschrijdende situaties. Wat mag, wat mag niet. Vlagjes maken het duidelijk, gaande van "niets mis mee" in het groen tot niet toelaatbaar, in het zwart. Ik weet niet waar het naartoe gaat in onze samenleving. Hoe moet leiding hiermee omgaan? Is het probleem echt zo groot? Gaat steunpunt jeugd hier niet ietske te ver? Lees het hele artikel http://m.deredactie.be/cm/vrtnieuws....land/1.1263731
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooraleer jullie mij gaan beschuldigen van geobserdeerd zijn of dergelijke, wil ik even aangeven dat dit voor mij een zeer relevante discussie is.
Vroeger durfde ik herstellingen en dergelijke uitvoeren in slkaapzalen, douches en toiletten, ik vroeg wal altijd eerst aan de leiding of het toegelaten was. Nu doe ik dit enkel nog in aanwezigheid van iemand van de leiding, een volwassen begeleider of iemand van de kookploeg.
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De leiding verklaarde dan dat er iets ergs was gebeurt en dat zulks echt niet toelaatbaar was. De jongens voor hen werden met uiterste minachting behandeld. "laat nu maar eens zien wat jullie deden". De jongens lagen er onbeholpen bij en gebaarden van "zo lagen wij daar." Het was muisstil, en ik had geen flauw benul van wat er aan de hand was. De leiding verklaarde dan dat de jongens "sexspelletjes aan het spelen waren." Toen begreep ik nog niet wat er aan de hand was, alleen dat het verdomd erg moest zijn geweest. Later kwam ik te weten dat de jongens in hun slaapzak samen aan het masturberen waren. Niet met elkaar he. Gewoon om ter eerst. Anyway, zoals dat daar behandeld werd, lijkt me absoluut fout. Richtlijnen kunnen zeker nuttig zijn en kunnen frustraties en complexen voorkomen.
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mijn ouders hebben dat nooit geweten. Ik kon het echt niet plaatsen toen, zelfs toen ze me vertelden dat het over masturberen ging, vroeg ik wat dat woord betekende. De verklaring "zelfbevrediging" leek me zo beschrijvend dat ik niet dom wou lijken als ik zei dat ik ook niet wist wat dat was. En dus reageerde ik met een "oh, ja" en deed mee met de algemene consensus van "schandalig". Maar hoe leg je iets uit aan je ouders dat je zelf niet begrijpt?
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 8 april 2012 om 11:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Masturberen in groep . ? Ik weet het niet zo goed . Ik ga niet ontkennen dat er wel eens wat gebeurt met ze tweetjes en wat exprimenteren . en laat ons er ook niet flauw over doen . Maar om dat nu open en bespreekbaar te maken vind ik een verwoesting van de intimiteit en het zou wel een de grens naar minder respect en meer pervesiteit nog een stap verder kunnen leggen .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom zouden ze te ver gaan? Het is niet dat groepsmasturbatie hier aangemoedigd wordt, hé. Het gaat er gewoon om dat je als leiding gepast leert reageren in "onvoorziene" situaties.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarvoor maakt het spel gebruik van een aantal criteria: toestemming, vrijwilligheid, gelijkwaardigheid, ontwikkeling, context en zelfrespect. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Hij zal een beetje conservatief geweest zijn zeker.
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Ik had ooit twee gasten van een jaar of dertien veertien op training die op een gegeven ogenblik plotseling niet rap genoeg onder de douche konden. Die gingen altijd een kwartier voor de rest lopen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Twiej Hasseliere zin on 't kalle: Bo gotchje no tô? No de cinema. Wa speele ze? "Bo gotchje no tô". (Quo Vadis) Laatst gewijzigd door system : 8 april 2012 om 16:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Hangt van de leeftijd af zeker? Met moet toch een beetje conform de belgische wet handelen.
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Je vroeg eerst of aan de leiding of je mocht masturberen tijdens je herstellingswerken? En nu masturbeer je enkel nog als de leiding aanwezig is? En wat heeft de kookploeg ermee te maken?! ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad, boze ouders zijn daar 1 ding van.
Het moet ook wel een beetje veilig gebeuren.
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens wie de link volgt ...
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met al die seksschandalen is het er niet gemakkelijker op geworden. Ik wil zeker niet als vermeende pedo door het leven gaan.
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Die stoute kampeerjongens toch... ik zou ze een handje helpen om het af te leren.
![]() ![]() Enfin, goed initiatief dus van het Steunpunt Jeugd om de kampfmasturbatieproblematiek aan te pakken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |