Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2012, 16:08   #1
Effect
Minister-President

Standaard OESO stelt enkele belastingsverhogingen voor

http://standaard.be/artikel/detail.a...kelid=533NNR5P

We weten allemaal dat Di Rupo enkel het tweede deel van dat rapport zal lezen. Die 150 000 banen interesseren hem niet. Dus laten we niet doen alsof onze neus bloedt, die belastingsverlagingen uit dat rapport zullen er nooit komen. De banen en de groei ook niet.

Oh en "patronale lasten". Het woord alleen al. Wie heeft tegenwoordig nog een patroon..... Met alle respect voor degenen die nog in 1920 leven, maar ik leef in 2012.

Laatst gewijzigd door Effect : 22 maart 2012 om 16:21.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 16:27   #2
Knabbelaar
Lokaal Raadslid

Knabbelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
We weten allemaal dat Di Rupo enkel het tweede deel van dat rapport zal lezen. Die 150 000 banen interesseren hem niet.
Ik verheug mij op de praat die volgt op dergelijke uitlatingen.
Knabbelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 16:30   #3
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
http://standaard.be/artikel/detail.a...kelid=533NNR5P

We weten allemaal dat Di Rupo enkel het tweede deel van dat rapport zal lezen. Die 150 000 banen interesseren hem niet. Dus laten we niet doen alsof onze neus bloedt, die belastingsverlagingen uit dat rapport zullen er nooit komen. De banen en de groei ook niet.

Oh en "patronale lasten". Het woord alleen al. Wie heeft tegenwoordig nog een patroon..... Met alle respect voor degenen die nog in 1920 leven, maar ik leef in 2012.
En waarom ben je er van overtuigd dat de situatie van werknemers er niet meer op achteruit kan gaan? Wat is het verband met de terminologie?
Oud 22 maart 2012, 16:31   #4
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Ik merk nu pas je onderschriftje op. Sinds wanneer hebben we geen bazen meer?
Oud 22 maart 2012, 17:56   #5
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Tja...

"Het verschil tussen het modale brutoloon dat een bedrijf in België betaalt en het nettoloon dat de werknemer daarvan overhoudt, is nergens groter dan in ons land."

Dat gaat de vakbond niet graag horen
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 20:30   #6
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Ik merk nu pas je onderschriftje op. Sinds wanneer hebben we geen bazen meer?
Ik heb exact 1 baas en dat ben ik zelf. Als werknemer stel ik een contract op met mijn werkgever. Zoals u begrijpt hebben de meeste contracten minstens 2 partijen. Bijgevolg is het contract ook onderhandeld zodat beide partijen er een win-win situatie uit halen. Mijn werkgever heeft mij nodig, en ik hem, dat is de basis van ons contract.

Dat betekent ook dat hij mij niet zomaar kan rondcommanderen want dan neem ik gelijk ontslag. Hij is mijn baas niet, en ik ben niet zijn eigendom. Ik werk voor hem, dat is een groot verschil.
Oud 22 maart 2012, 20:33   #7
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
En waarom ben je er van overtuigd dat de situatie van werknemers er niet meer op achteruit kan gaan? Wat is het verband met de terminologie?
Oh ik ben ervan overtuigd dat die achteruit gaat gaan. Vooral jobzekerheid, automatische indexering, brugpensioenen en een heleboel belachelijke gelijkgestelde periodes gaan verdwijnen. Maar dat is enkel te wijten aan het feit dat te slinger TE ver doorgezwaaid is richting bescherming wat de arbeidsmarkt verstikt.

Een deel regelitis elimineren zal goed zijn, zowel voor werknemer en werkgever. Ik ben voor bescherming van de werknemer, maar we moeten ook niet overdrijven he.

Laatst gewijzigd door Effect : 22 maart 2012 om 20:33.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be