Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 maart 2012, 17:48   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.456
Standaard Begraaf de snelheidsmantra: verkeersdoden=slechte weginrichting

Voila ze, onze minister heeft onze stelling bewezen ze..

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20120322_161

Citaat:
Voor alle soorten ongevallen ging het om een gevoelige daling, stelde Crevits verheugd vast. De daling was zelfs het grootst voor de zwaarste ongevallen en liet zich voelen bij alle weggebruikers, van voetgangers tot de inzittenden van vrachtwagens. De verkeersveiligheid steeg het meest bij kruispunten waar minder verkeer passeert en punten die ervoor voorrangsgeregeld waren in plaats van lichtengeregeld.
heeft iemand een link naar dat rapportje ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 18:43   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Voila ze, onze minister heeft onze stelling bewezen ze..

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20120322_161

heeft iemand een link naar dat rapportje ?
vergeet het maar... het zijn enkel letselongevallen die geregistreerd zijn.

zowat 10 % van alle verkeersongevallen zijn letselongevallen (bron Assuralia)

en daarbij
Citaat:
Bij gebrek aan recentere ongevallencijfers gaat het voorlopig slechts om een doorlichting van de plaatsen die in 2007 al volledig waren afgewerkt.
Er wordt elk jaar trager gereden (vooral door drukker verkeer), en de auto´s worden elk jaar aktief en vooral passief veiliger, ook de gordeldracht stijgt steeds = automatisch minder letselongevallen. Ook zonder maatregelen.

Be had de grootste %-verkeersdodendalingen (vóór 1998) toen er nog nergens flitspalen stonden of ooit maar sprake was van het wegwerken van zwarte punten.

Vele zwarte punten ca 30-35 % worden namelijk enkel maar - voorlopig - weggewerkt, ttz niet aangepast door er enkel flitspalen te zetten.

Zo ziet de praktijk eruit:
http://www.ademloos.be/nieuws/vlaand...nten-gewestweg
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 22 maart 2012 om 18:56.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 18:47   #3
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
vergeet het maar... het zijn enkel letselongevallen die geregistreerd zijn.

zowat 10 % van alle verkeersongevallen zijn letselongevallen (bron Assuralia)

en daarbij

Er wordt elk jaar trager gereden (vooral door drukker verkeer), en de auto´s worden elk jaar aktief en vooral passief veiliger, ook de gordeldracht stijgt steeds = automatisch minder letselongevallen. Ook zonder maatregelen.

Be had de grootste %-verkeersdodendalingen (vóór 1998) toen er nog nergens flitspalen stonden of ooit maar sprake was van het wegwerken van zwarte punten.

maar enfin als zij die daling op hun CV willen zetten micele ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 19:00   #4
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
maar enfin als zij die daling op hun CV willen zetten micele ?
Dan zijn ze idd goe bezig, Paul. Staat goed voor de komende verkiezingen.
Maar wie gelooft die regering nog ?

Maar wel spijtig dat Belziek maar blijft zakken of terplaatse trappelen op de Europese verkeersveiligheidsladder (verkeersdoden/ milj inwoner 20e plaats op 27). Jonge verkeersdoden 25e op 28 landen.

Die Zwitserse had niet helemaal ongelijk door te zeggen dat Be een derde wereldland is betreft verkeersveiligheid en zijn -resultaatsgericht- verkeersonderzoek.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 22 maart 2012 om 19:02.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 19:14   #5
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dan zijn ze idd goe bezig, Paul. Staat goed voor de komende verkiezingen.
Maar wie gelooft die regering nog ?

Maar wel spijtig dat Belziek maar blijft zakken of terplaatse trappelen op de Europese verkeersveiligheidsladder (verkeersdoden/ milj inwoner 20e plaats op 27). Jonge verkeersdoden 25e op 28 landen.

Die Zwitserse had niet helemaal ongelijk door te zeggen dat Be een derde wereldland is betreft verkeersveiligheid en zijn -resultaatsgericht- verkeersonderzoek.
in zwitserland moeten ze wel nog eens hun nissen uitschuinen en airbag's installeren of watervaten
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 19:40   #6
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
in zwitserland moeten ze wel nog eens hun nissen uitschuinen en airbag's installeren of watervaten
Idd alles kan beter, zelfs in Zwitserland.

Maar CH heeft wel recht van spreken want ze staan 3e op 28 landen betreft "jonge verkeersdoden"...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 22 maart 2012 om 19:41.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 20:30   #7
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Idd alles kan beter, zelfs in Zwitserland.

Maar CH heeft wel recht van spreken want ze staan 3e op 28 landen betreft "jonge verkeersdoden"...
ze gaan toch wel die doden in hun statistieken opnemen zeker ? dat zal nogal een piek geven
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 20:44   #8
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ze gaan toch wel die doden in hun statistieken opnemen zeker ? dat zal nogal een piek geven
Idd, dat zal alleszins hun goede cijfers niet goed doen.
28 doden is voor hun bijna 10 %.

Maar die zullen wel staan bij personenvervoer, voor gans 2010 hadden ze daar 4 doden; voor 2012 al 28 in één klap.

http://www.bfs.admin.ch/bfs/portal/d...01/aktuel.html
Personentransportfahrzeug 4
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 22 maart 2012 om 20:52.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2012, 20:38   #9
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.443
Standaard

Wat Crevits niet vertelt is hoeveel zwarte punten ondertussen bijgemaakt zijn ... en hoeveel ongevallen er daar méér waren...
Of ... de voormalige zwarte punten nog erger geworden zijn...
Tja als het verkeer volledig tot stilstand komt vallen er zeker minder doden, dat moet de Vlaamse oplossing zijn.

Citaat:
http://www.gva.be/regio-antwerpen-no...nog-veraf.aspx

Oplossing voor ovonde lijkt nog veraf
20/03 Kapellen (2950)

De ovonde in het centrum van Kapellen is er gekomen bij de jongste herinrichting van het centrum, kort voor de doortocht van de Ronde van Frankrijk. Maar het lijkt geen geslaagde herinrichting, want op het spitsuur is het er regelmatig aanschuiven. En voor de fietsers en voetgangers wordt het een hachelijke onderneming om over te steken. CD&V dringt aan op een hertekening van de ovale rotonde in Kapellen. Maar het gaat om een gewestweg, en dus beslist minister Hilde Crevits mee en dat maakt de zaak er niet eenvoudiger op.

Volgens Sonja Janssens, voorzitter van CD&V Kapellen, is de ovonde een typische flessenhals geworden. "Een lijnbus die halt houdt aan de busstop aan het winkelcentrum Promenade tijdens het spitsuur, is al voldoende om alles te blokkeren. Files op de Antwerpsesteenweg en de Hoevensebaan zijn schering en inslag." Daarom stelt CD&V voor om opnieuw een aparte bushalte te creëren zodat de doorstroming daar alvast vlotter kan verlopen. Omdat naast het Dorpsplein het fietspad dezelfde bestrating heeft als de ovonde, is dat volgens de partij voor fietsers en voetgangers verwarrend en autobestuurders kruisen soms onwetend de fietspaden. Sonja Janssens: "Daarom stellen we voor om het fietspad weer rood te maken, zoals de fietspaden overal elders."

Een ander probleem dat CD&V aankaart, is het spookrijden. "De signalisatie zou duidelijk moeten zijn, maar is dat blijkbaar niet. Weggebruikers moeten op deze ovonde dan ook op zoveel tegelijk letten. Regelmatig rijden auto's vanuit de Dorpsstraat zonder verpinken de Antwerpsesteenweg op, en dat is tegen de richting in. Daarom stellen we voor om de as van de weg tussen het monument Louwke Poep en het oude gemeentehuis enkele meters op te schuiven in de richting van het monument."

Maatregelen
De gemeente stelt dat ze al heel wat heeft ondernomen om de gevaarlijke situatie zo veel mogelijk bij te schaven: maandenlang stonden er dranghekken op cruciale plaatsen om de automobilisten duidelijk te maken dat de rijrichtingen veranderd waren. Voor de fietsers kwamen er driehoeken op het wegdek om hen tot voorzichtigheid aan te manen. In de Stationsstraat werden bloembakken geplaatst op het rechterrijvak om zo te verhinderen dat er nog auto's van daaruit richting ovonde rijden.

"Over extra aanpassingen werd al vergaderd met de dienst Mobiliteit en Openbare Werken, een bevoegdheid van minister Crevits", reageert schepen van Mobiliteit Lieve De Block (Open Vld). "Het Vlaams Gewest is wegbeheerder, maar er werd geen rekening gehouden met enkele vragen van de gemeente."
"Goe bezig":
Dat moeten allemaal veilige maneuvers (en obstakels) zijn om tussen de kwetsbare weggebruikers te slalommen of spook te rijden...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 23 maart 2012 om 20:51.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2012, 23:06   #10
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Voila ze, onze minister heeft onze stelling bewezen ze..

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20120322_161
Waar we snel ff vergeten dat er in vele gevallen bij de herinrichting flitspalen zijn geplaatst
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2012, 23:16   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.443
Standaard

Hier nog wat info:

Ik had een tijdje geleden al enkele links geplaatst dat vele rotondes mét aanliggende fietspaden die -in het verleden- officieel als zwarte verkeerspunten in Vlaanderen verklaard werden (Vlaams parlament) ; en tesamen met de andere zwptn binnen x-jaren moesten weggewerkt worden...

Sommige kp blijken na vervanging door een rotonde nog gevaarlijker of zwarter te worden, zelfs voor autoverkeer...
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=EJ2HGDKS

Tja, en die ongevallenanalyses (en monitoring) op zogezegd "weggewerkte zwarte punten" of nieuwe zwarte punten, veel natte vinger zeker ?

Lees best maar eens volledig (ik citeer een stukje):
Citaat:
http://jsp.vlaamsparlement.be/websit...rg/577010.html

Commissie voor Mobiliteit en Openbare Werken
Vergadering van 04/03/2010

Vraag om uitleg van de heer Jan Roegiers tot mevrouw Hilde Crevits, Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken, over de stand van zaken met betrekking tot het wegwerken van de zwarte verkeersknooppunten en het aanleggen van een nieuwe lijst (zwarte) verkeersknooppunten
...

Minister Hilde Crevits :

Er is hier al heel wat geschiedenis meegedeeld. Er zijn mensen die er al van in de vroege geschiedenis bij waren. Ik was dat niet. Ik geef eerst een korte stand van zaken.

Eerst en vooral, die 800 gevaarlijke punten hebben allemaal een uitgewerkt voorontwerp. Van 92 projecten moet het ontwerp nog worden afgewerkt. Van de resterende projecten zijn er 142 met een goedgekeurd definitief ontwerp. Daarvan zijn er 87 die zijn aanbesteed, maar waarvan de uitvoering nog niet is begonnen. Er zijn op dit ogenblik 116 projecten in uitvoering. Het totale aantal uitgevoerde projecten sinds 2003 bedraagt 450.

Die 800 gevaarlijke punten aanpakken, is zeer ambitieus – als ik dat met enige zin voor eufemisme mag zeggen. Een aantal van die punten zaten complex in elkaar. Ze waren dan ook vaak al jaren een heet hangijzer. Ik kan voor een deel akkoord gaan met de nuance die de voorzitter aanbrengt, maar anderzijds wil ik ook verwijzen naar de procedures die gevolgd moeten worden. Voor elk zwart punt dat moet worden heraangelegd, heb je een Provinciale Commissie Verkeersveiligheid (PCV) en een Provinciale Auditcommissie (PAC) en een nota en nog een nota. Tal van experts buigen zich daarover. Daardoor wordt geen enkel zwart punt zomaar out of the blue aangelegd. Zo van: ik heb nu goesting om er een aan te leggen met blauwe zwembadtegeltjes of in het rood. Neen, dat gaat door zo’n commissie. Misschien moeten we eens onderzoeken hoe al die commissies werken die zich buigen over al die projecten. Elk gevaarlijk punt dat wordt aangepakt, heeft een heel brede procedure doorlopen, heeft overal de zegen gekregen. Op een aantal plaatsen is een kortetermijnoplossing uitgewerkt om later tot een idealere maar ook duurdere langetermijnoplossing te komen.
....

De monitoring is heel belangrijk. Voor de afgewerkte projecten wordt in een specifieke monitoring voorzien. Dat komt doordat er anders een paar jaar moet worden gewacht voor er een set gelokaliseerde ongevallengegevens is. Na de uitvoering is het lang wachten op de cijfers, ook daarover hebben we in het verleden al gedebatteerd. Voor de selectie van de 800 gevaarlijke punten werden drie lijsten met gevaarlijke punten in aanmerking genomen. De meest recente lijst met ongevallengegevens in 2002 was die van 1997-1999. Later werd die initiële selectie aangevuld met gegevens uit lijsten uit 1998-2000, die waren begin 2003 ter beschikking. In het najaar van 2003 kregen we de lijsten van 1999-2001.

Toen de selectie van de 800 gevaarlijke punten afgerond was, werden nog een aantal extra lijsten ter beschikking gesteld van het agentschap Wegen en Verkeer. De lijst 2000-2002 hebben we gekregen in het najaar van 2006. De lijst 2001-2003 kregen we in maart 2008. De lijst 2002-2004 kregen we in maart 2008. De lijst 2003-2005 is in oktober 2008 gekomen. De lijst 2004-2006 is in maart 2010 gekomen, evenals de lijst 2005-2007. (Opmerkingen van de heer Filip Watteeuw)

Inderdaad, we hebben die 2 dagen geleden ontvangen. Mijn medewerker merkte dat eerder al op. Ik ben heel blij dat ik ze heb, maar het is telkens weer lang wachten erop. (Opmerkingen van de heer Chris Janssens)

Hoe zit de monitoring in elkaar? Halfjaarlijks worden de betrokken politiezones bevraagd over de ongevallen op de afgewerkte gevaarlijke punten. De gegevens die hieruit komen, laten een duidelijke daling zien van het aantal slachtoffers op de afgewerkte punten, maar ik denk dat het belangrijk is om toch omzichtig om te springen met deze ruwe gegevens. Het gaat over verkeersveiligheid en dus mogen we niet kort door de bocht gaan. Ik heb daarom aan het steunpunt verkeersveiligheid gevraagd om een wetenschappelijk onderbouwde analyse van die cijfers te maken per punt. Het volstaat niet om op de ruwe cijfers af te gaan. We zien effectief een daling, maar het is nuttig om de cijfers grondig te screenen.

Mijnheer Janssens, het is voor mij toch wel van belang dat ik pas gegevens ter beschikking stel wanneer ze eerst op een fatsoenlijke manier geanalyseerd zijn.

Ik zit met een enorme achterstand. We merken dat we op dit ogenblik voor de uitvoering van de zwarte punten aan een piek zitten. We zien dat ook aan de facturen die binnenkomen. Het gaat trager: we steken ze in ontwerp, dan is er de aanbesteding, dan worden ze uitgevoerd en worden de miljoenen vrijgemaakt, maar natuurlijk komen er jaarlijks punten bij. De middelen zijn dus onmiddellijk opgebruikt. Voor de 100 miljoen euro die ik nu heb gekregen, zijn er al onmiddellijk punten waaraan het geld toegewezen kan worden, want de dossiers zijn klaar, maar ze moeten natuurlijk worden uitgevoerd en betaald.

Dan komen we aan de nieuwe lijst. In het regeerakkoord staat: “We zetten het programma voor gevaarlijke punten voort. Een nieuwe objectieve behoefteanalyse voor gevaarlijke punten resulteert in de opstelling van een geactualiseerde lijst van gevaarlijke punten. We wegen daarbij de kosten en baten van de verschillende oplossingsvoorstellen af.” Voor mij is die laatste zin bijzonder belangrijk. Het is goed dat we een heel degelijke evaluatie maken van de manier waarop we nu werken en in het verleden hebben gewerkt. Ik geef u een voorbeeld. Voor mij is het van belang dat we ook eens kijken of het goed is om puntsgewijs te werken. We zouden immers ook kunnen beslissen om niet punt per punt, maar per lijn waarop een aantal punten liggen, te werken. Als één punt wordt opgelost en een paar kilometer verder is er een ander punt, dan creëren we daar misschien een bottleneck. Misschien moeten we dit globaler bekijken. Ik doe daar vandaag geen uitspraak over, maar we zouden perfect kunnen zeggen dat we iets lijnmatiger zullen werken.

...]
Be/Vlaanderen en echte toegepaste verkeerswetenschappen zoals buitenlands niveau het zal nog decennia duren.
"Experten hebben ze genoeg... "
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 23 maart 2012 om 23:21.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 07:04   #12
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dan zijn ze idd goe bezig, Paul. Staat goed voor de komende verkiezingen.
Maar wie gelooft die regering nog ?

Maar wel spijtig dat Belziek maar blijft zakken of terplaatse trappelen op de Europese verkeersveiligheidsladder (verkeersdoden/ milj inwoner 20e plaats op 27). Jonge verkeersdoden 25e op 28 landen.

Die Zwitserse had niet helemaal ongelijk door te zeggen dat Be een derde wereldland is betreft verkeersveiligheid en zijn -resultaatsgericht- verkeersonderzoek.
Alleen vergat die zwitserse even dat het in Zwitserland voorgevallen is en dat de tol te wijten was aan de zeer slechte weginfrastructuur.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 20:38   #13
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Alleen vergat die zwitserse even dat het in Zwitserland voorgevallen is en dat de tol te wijten was aan de zeer slechte weginfrastructuur.


Niet overdrijven, de gemiddelde Belgische tunnel is onveiliger aangelegd als die Zwitserse tunnel in Sierre.
** http://www.eurotestmobility.com/europe.php?country=BE

Citaat:
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120314_132

De tunnel op de A9 nabij de Zwitserse stad Sierre, waar dinsdagavond een Belgische bus verongelukte, kreeg bij een test in 2005 de score 'goed'. Dat is de op een na beste van vijf mogelijke scores, zo meldt mobiliteitsorganisatie Touring woensdag.
Het resultaat wordt bevestigd op de website van ** EuroTest/TAP, een verband van organisaties in zeventien landen die lid zijn van de internationale automobielorganisatie FIA. De criteria voor de tests van EuroTest 'gaan een stuk verder dan de Europese tunnelrichtlijn van 2004', aldus Touring.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 maart 2012 om 20:40.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 23:34   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Hier nog wat info:

Ik had een tijdje geleden al enkele links geplaatst dat vele rotondes mét aanliggende fietspaden die -in het verleden- officieel als zwarte verkeerspunten in Vlaanderen verklaard werden (Vlaams parlament) ; en tesamen met de andere zwptn binnen x-jaren moesten weggewerkt worden...

Sommige kp blijken na vervanging door een rotonde nog gevaarlijker of zwarter te worden, zelfs voor autoverkeer...
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=EJ2HGDKS
Toevallig kom ik redelijk veel in de buurt. Wie zich als automobilist daar in vastrijdt, toont slechts aan dat hij gewoon de borden, de wegmarkeringen negeert en dus aan veel te hoge snelheid de rotonde op komt gereden. Misschien moeten we ons eens wat vragen gaan stellen bij de rijstijl van sommigen, in plaats van altijd maar naar de wegbeheerder te wijzen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 00:24   #15
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Toevallig kom ik redelijk veel in de buurt. Wie zich als automobilist daar in vastrijdt, toont slechts aan dat hij gewoon de borden, de wegmarkeringen negeert en dus aan veel te hoge snelheid de rotonde op komt gereden. Misschien moeten we ons eens wat vragen gaan stellen bij de rijstijl van sommigen, in plaats van altijd maar naar de wegbeheerder te wijzen.
Ik vraag me af hoe "die sommigen" een rijbewijs kunnen halen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 25 maart 2012 om 00:26.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 00:48   #16
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik vraag me af hoe "die sommigen" een rijbewijs kunnen halen.
Op het examen braafjes doen wat de wet voorschrijft, maar zodra de vrijheid van het rijbewijs is veroverd, alles overboord gooien.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 11:11   #17
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Op het examen braafjes doen wat de wet voorschrijft, maar zodra de vrijheid van het rijbewijs is veroverd, alles overboord gooien.
Dat is inderdaad het probleem.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 15:52   #18
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Op het examen braafjes doen wat de wet voorschrijft, maar zodra de vrijheid van het rijbewijs is veroverd, alles overboord gooien.
En dan zelfmoord plegen ofzo ?

Ik bedoelde eerder een echt rij-bewijs.
De rijexamens zijn hier duidelijk niet streng genoeg (eerder een lachertje tov Duitsland), en de rijopleiding is sowieso ondermaats (het mag in sossenland ook niet teveel kosten).
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 25 maart 2012 om 15:55.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 16:02   #19
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De rijexamens zijn hier duidelijk niet streng genoeg (eerder een lachertje tov Duitsland), en de rijopleiding is sowieso ondermaats (het mag in sossenland ook niet teveel kosten).
Dat de rijexamens niet streng genoeg zijn ben ik met u eens, maar de ergste verkeersvandalen zijn er dikwijls met een Duitse nummerplaat.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 16:03   #20
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dat de rijexamens niet streng genoeg zijn ben ik met u eens, maar de ergste verkeersvandalen zijn er dikwijls met een Duitse nummerplaat.
Denk je.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be