Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2012, 23:49   #1
Dazi Martina
Banneling

Standaard Hoe het verenigde Europa stokken in de wielen steken..

Met alle mogelijke middelen moet het EU monster bestreden worden. In mijn opinie dienen eurosceptici elke gelegenheid aan te grijpen om krachten te steunen die het verenigde Europa onmogelijk maken. De aankomende VSE is een horrorscenario voor de hardwerkende Jan Modaal, de verzorgingsstaat wordt afgebroken ten voordele van het marktdenken en de democratie wordt buiten spel gezet voor een klein groepje parasiterende politici en ambtenaren. Genoeg is genoeg, de ordewoorden moeten weer zijn: "baas in eigen land" en ik had graag geweten van collega eurosceptici hoe ze de VSE stokken in de wielen kunnen steken. Ik heb alvast enkele suggesties:

Buy American(geen eurofiel krijg je kwader dan Amerikaans te kopen). JSF, F-16, F/A18E Hornet allemaal een goede zaak...

Overkleef alle Europese symbolen op je paspoort, kentekenplaat of elders. Laat zien dat voor jouw het ''verenigde Europa" dode letter is en blijft.

Steun Angelsaxische en pro-Russische krachten om te voorkomen dat het ganse voormalige warschaupact wordt ingelijfd bij de totalitaire EUSSR staat.

Vier de 4th of July, Amerikaanse feestdag, als je gaat snacken eet dan bij Burger King of McDonalds niet bij de lokale frietboer want zo steun je de "Europese economie".

Tenslotte vier ook vooral Halloween(USA-feest bij uitstek) en verheerlijk de Angelsaxische cultuur , niets maakt een eurofiel hysterischer.

Succes vrienden...

Laatst gewijzigd door Dazi Martina : 1 mei 2012 om 23:52.
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 00:34   #2
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

ik respecteer uw mening om tegen de EU te zijn; eerlijk gezegd moet ik er ook niet zoveel van weten.

Maar anderzijds vind ik uw 'protest' acties redelijk dom ...

Kunt u mij uitleggen hoe 'Jan Modaal' de aankoop van JSF gaat beslissen, of zelfs nog maar beïnvloeden? gaan we bij de volgende verkiezingen een extra billet krijgen waarop we de verschillende aankoopmogelijkheden gepresenteerd krijgen?

Kunt u mij uitleggen hoe het 'beter' is om de lokale frietboer te laten failliet gaan?
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 2 mei 2012 om 00:35.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 00:48   #3
Dazi Martina
Banneling

Standaard

Het is niet de bedoeling om iemand failliet te laten gaan maar om de VSE te stoppen moet je ze treffen waar ze het het hardste voelen, de economie. Koop zoveel mogelijk US of UK. Het zijn kleine symbolische acties maar ze maken de criminelen aan het Schumanplein pisnijdig. Jammer voor de lokale fritboer hij kan nog altijd proberen Mc Donallds burgers of Subway broodjes te verkopen. Als we van die EU af zijn kopen we natuurlijk vanouds nationale producten...
Oud 2 mei 2012, 01:18   #4
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Wat jij in je openingspost doet Dazi, dat wil de nieuwe rechtse regering in Madrid strafbaar stellen...oproepen tot protest via internet.

Stel je voor. Ook zonder Europa worden burgerlijke vrijheden aangetast.

Blijf trouwens vooral een importcultuur verheerlijken en tegelijk oproepen tot nationalisme als je de logica wil tarten.Voor mij hoeft een hielenlikkersnationalisme echter niet.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 01:36   #5
Dazi Martina
Banneling

Standaard

Madrid staat ook onder controle van de EU bezettingsregering in Brussel en is het ook logisch dat men minder en minder kritiek wil. Adolf Hitler, Napoleon en de slachter Julius Caesar hebben eindelijk hun zin. Een totalitaire EUSSR staat die de vrijheden van mensen uiteindelijk wil beperken en afpakken. Natienationalisme gecombineerd met Anglofilie(de natuurlijke vijand van de continentalen) is het enige dat kan helpen tegen deze levensgevaarlijke superstaat. Uiteindelijk zullen net als in 40 en 45 de Engelsen en de Yanks Nederland en andere staten in dit continent moeten komen bevrijden van de EU dictatuur.
Oud 2 mei 2012, 10:04   #6
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Dat zijn toch geen maatregelen?

Ik walg van de EU, maar ik sta even afkerig tegenover de Angelsaksische cultuur. We worden daar nu al mee doodgegooid, zelfs onze taal wordt geïnfiltreerd door hele zinnen Engels, en dan moeten we onze deur nog verder openzetten?

Nee, je moet het ene kwaad niet vervangen door een ander.

Ik denk dat het belangrijker is om individuele landen, en hun inwoners, te doen beseffen dat de EU voor hen bijna geen voordelen heeft. Wilders zet wat dat betreft bij de komende verkiezingen in op het enige juiste punt.

Laatst gewijzigd door poekieJ : 2 mei 2012 om 10:04.
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 10:35   #7
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Met alle mogelijke middelen moet het EU monster bestreden worden. In mijn opinie dienen eurosceptici elke gelegenheid aan te grijpen om krachten te steunen die het verenigde Europa onmogelijk maken. De aankomende VSE is een horrorscenario voor de hardwerkende Jan Modaal, de verzorgingsstaat wordt afgebroken ten voordele van het marktdenken en de democratie wordt buiten spel gezet voor een klein groepje parasiterende politici en ambtenaren. Genoeg is genoeg, de ordewoorden moeten weer zijn: "baas in eigen land" en ik had graag geweten van collega eurosceptici hoe ze de VSE stokken in de wielen kunnen steken. Ik heb alvast enkele suggesties:

Buy American(geen eurofiel krijg je kwader dan Amerikaans te kopen). JSF, F-16, F/A18E Hornet allemaal een goede zaak...

Overkleef alle Europese symbolen op je paspoort, kentekenplaat of elders. Laat zien dat voor jouw het ''verenigde Europa" dode letter is en blijft.

Steun Angelsaxische en pro-Russische krachten om te voorkomen dat het ganse voormalige warschaupact wordt ingelijfd bij de totalitaire EUSSR staat.

Vier de 4th of July, Amerikaanse feestdag, als je gaat snacken eet dan bij Burger King of McDonalds niet bij de lokale frietboer want zo steun je de "Europese economie".

Tenslotte vier ook vooral Halloween(USA-feest bij uitstek) en verheerlijk de Angelsaxische cultuur , niets maakt een eurofiel hysterischer.

Succes vrienden...

Is het niet simpeler naar de VSA te verhuizen? Of desnoods naar Cuba, daar zijn ze ook baas in eigen land.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 11:36   #8
Effect
Minister-President

Standaard

De EU biedt ons welvaart, vrede en stabiliteit, zowel economisch als politiek. Er is geen enkele reden om daartegen te zijn. Maar verbeteringen zijn mogelijk, die zie ik dan ook graag verschijnen zoals meer democratie, meer concrete ipv symbolische macht naar europa en gesloten buitengrenzen. Europa moet bijvoorbeeld begrotingen kunnen opleggen ipv de huidige ontwijkbare en kleine boetetjes waar iedereen mee lacht.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 13:08   #9
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Die idioot links lijkt zo weggelopen uit een rol als Gestapo-officier in 'Allo Allo'.

Zo'n foto's krijg je natuurlijk als je een paar engelsmannen alleen laat met een paar vaten bier.
Die rechts heeft er precies nog een voor thuis onder zijn hemd verstopt.

Laatst gewijzigd door parcifal : 2 mei 2012 om 13:09.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 13:13   #10
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Madrid staat ook onder controle van de EU bezettingsregering in Brussel en is het ook logisch dat men minder en minder kritiek wil. Adolf Hitler, Napoleon en de slachter Julius Caesar hebben eindelijk hun zin. Een totalitaire EUSSR staat die de vrijheden van mensen uiteindelijk wil beperken en afpakken. Natienationalisme gecombineerd met Anglofilie(de natuurlijke vijand van de continentalen) is het enige dat kan helpen tegen deze levensgevaarlijke superstaat. Uiteindelijk zullen net als in 40 en 45 de Engelsen en de Yanks Nederland en andere staten in dit continent moeten komen bevrijden van de EU dictatuur.
't Is Caesar niet gelukt, 't is Napoleon niet gelukt, 't is Hitler niet gelukt, en 't zal de nieuwe dictators ook niet lukken!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 18:46   #11
Dazi Martina
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht

Zo'n foto's krijg je natuurlijk als je een paar engelsmannen alleen laat met een paar vaten bier.
Inhoudelijk reageren is toch moeilijk voor een eurofiel als jij...

Laatst gewijzigd door Dazi Martina : 2 mei 2012 om 18:47.
Oud 2 mei 2012, 18:56   #12
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Succes vrienden...

U maakt een grapje, neem ik aan?

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 20:01   #13
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus jij wilt eigenlijk een goed potje kiss-ass met 'Uhmerika' spelen, een van de 'mooiste' voorbeelden van neo-imperialisme, omdat je de EU te totalitair vind... Nja, ik vat hem niet.
Oud 2 mei 2012, 20:03   #14
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
De EU biedt ons welvaart, vrede en stabiliteit, zowel economisch als politiek. Er is geen enkele reden om daartegen te zijn. Maar verbeteringen zijn mogelijk, die zie ik dan ook graag verschijnen zoals meer democratie, meer concrete ipv symbolische macht naar europa en gesloten buitengrenzen. Europa moet bijvoorbeeld begrotingen kunnen opleggen ipv de huidige ontwijkbare en kleine boetetjes waar iedereen mee lacht.
Zo'n beetje wat de ene beer in de zoo tegen de andere zei over zijn verzorgers.

Oud 2 mei 2012, 20:11   #15
Dazi Martina
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Dus jij wilt eigenlijk een goed potje kiss-ass met 'Uhmerika' spelen, een van de 'mooiste' voorbeelden van neo-imperialisme, omdat je de EU te totalitair vind... Nja, ik vat hem niet.
De vijand van mijn vijand is mijn vriend. Ooit al gehoord van die filosofie??
Oud 2 mei 2012, 20:12   #16
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De vijand van mijn vijand is mijn vriend. Ooit al gehoord van die filosofie??
Ja, dat is een kutfilosofie.
Oud 3 mei 2012, 00:26   #17
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Europa bied niets als ellende. Met Europa zou het beter gaan. 't Heeft nog nooit zo slecht gegaan. Van een van de rijkste landen zijn we gezonken tot een van de armste. En met uw Nederlands kunt ge het in Europa ook al schudden ook al waren we met de Benelux mee de grondleggers van een Europa. Op het Europees gerechtshof kunt ge niet eens in het Nederlands terecht. Farme vooruitgang. Meer dan honderd jaar terug gekatapulteerd wil je zeggen zeker.

Het is een draak vanjewelste maar gelukkig is hij al flink ziek. Buiten een stel politici met grootheidswaanzin is er niet veel meer te vinden dat op twee poten rond loopt en dat er nog achter staat.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2012, 01:49   #18
UnionJack
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
't Is Caesar niet gelukt, 't is Napoleon niet gelukt, 't is Hitler niet gelukt, en 't zal de nieuwe dictators ook niet lukken!
Julius Caesar, the Roman Empire... couldn't conquer the blue skies...

Laat de eurofiele dictators maar komen!
UnionJack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2012, 01:55   #19
UnionJack
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Soms vraag ik me af waarvoor mijn grootouders en hun ouders gevochten hebben. Men vergeet jammer genoeg veel te snel de ongelofelijke offers die gebracht werden om die landen te bevrijden.
Ondanks die bedenking zou ikzelf ook de wapens opnemen als het nodig mocht zijn!
In ieder geval is de geloofwaardigheid van de Europese Commissie opgebruikt. Binnenkort zal men wel moéten overgaan tot meer drastische maatregelen; zoals bijv. bij het komende Ierse referendum...
En dan vallen de maskers definitief af.
UnionJack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2012, 10:16   #20
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Succes vrienden...

Jij wil blijkbaar Europa bestrijden door de plaatselijke, landelijke en de Europese economie onder uit te halen.
Dus liever honger dan een verenigd Europa.
Hoe dom sommigen toch kunnen zijn!!

Laatst gewijzigd door speurneus : 3 mei 2012 om 10:20.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be