![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Op verschillende nieuwssites is er gewag gemaakt van het aantal betaalde mandaten dat burgemeesters nog uitvoeren naast hun job. Slechts 33 van de 308 burgemeesters heeftgenoeg met enkel het uitvoeren van hun job. Vanaf 10.000 inwoners krijgt een burgemeester reeds 57.000 euro op jaarbasis, uiteraard zonder onkosten.
In 2001 heeft men geprobeerd om de burgemeesters heel wat meer loon te geven, zodat dergelijke cumuls niet meer zouden voorkomen. Anderzijds indien een gepensioneerde meer bijklust dan toegestaan, riskeert deze om zijn pensioen te verliezen. Hetzelfde met weduwen en zelfs kinderbijslag indien de kinderen een zakcentje extra willen verdienen door te werken. Misschien moeten we ook politiekers zo gaan beoordelen: indien meer inkomsten dan een bepaald bedrag, dan wordt dit beperkt tot maximaal dit bedrag. Het zou alvast een forse besparing zijn of de politiekers zich laten toespitsen om datgene waarvoor ze verkozen zijn. Wedden dat deze politiekers plots een stuk minder "ijverig" zouden zijn... |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel van die 308 burgemeesters hebben een gemeente onder hun bevoegdheid die kleiner is dan 10 000? Vraag n°2 Vind je 57 000 € as such zo'n astronomisch bedrag dat men naast het burgemeesterschap geen andere inkomsten mag hebben? Vraag n°3 Is burgemeesterschap van een kleine tot middelgrote gemeente een part time job indien men een stevig team onder zich heeft of niet?
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Is 1500 euro zo'n astronomisch bedrag dat men maandelijks krijgt om niet meer te mogen werken als weduwe? Ik heb ook een stevig team rond mij (die fulltime werken op hun job) en nee ik zou mijn job niet als een parttime moeten omschrijven, ik verdien trouwens minder dan 57.000 euro. En nog, als burgemeester zijn een parttime job is, dan zouden ze daar ook naar betaald moeten worden. Hoeveel mensen met een fulltime job verdienen 57.000 euro. Diegene met het kleinste dorpje ook al 28.000. Een loon dat voor de meeste parttimers ook onmogelijk te behalen is. |
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat: