![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Bron: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...land/1.1242893
Citaat:
Citaat:
- Onze regering durft geen beslissend referendum uit te schrijven omdat ze dan werkelijk moeten doen wat voorgesteld werd in plaats van erna te komen verduidelijken op televisie dat er een miscommunicatie was en dat een commissie zal onderzoeken wat er misgegaan is - 67 % van de Belgen zou afwijzen omdat ze 8 weken willen. Laatst gewijzigd door Liederik : 28 maart 2012 om 14:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een referendum werkt vrijwel altijd in het nadeel van politici. De ultieme reden dat de meeste van hen tegen een dergelijk initiatief zijn.In het algemeen wil een politicus geen democratie endus ook geen referendum.
Zwitserland is de uitzondering die de regel bevestigt en wat dat aangaat - lees democratie - zal er in Belgie nooit ende te nimmer een referendum komen.
![]() |
#4 |
|
![]() Mooi initiatief van de Zwitserse ondernemers om het plebs onder druk te zetten. + 100 punten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
De meeste Zwitsers hebben 5 weken betaalde vakantie. 6 weken vakantie is overigens ook bij veel werkgevers mogelijk, maar daar moet je dan wel een klein stukje loon voor inleveren. De Zwitsers beseffen dat het beter is dat zoiets in overleg tussen werknemers en werkgevers geregeld wordt, ipv het algemeen door de overheid op te leggen. De vakbonden doen hier goed hun werk en zorgen voor een goede balans tussen de belangen van de werknemers en die van het bedrijf.
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Ik heb 50 verlofdagen in mijn nieuwe job. 20 wettelijke, 30 extra van de werkgever, die ik eventueel ook uitbetaald kan krijgen (buitenland, in belgie mag dat enkel als je uit dienst gaat).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() In Zwitserland werkt men over het algemeen niet met "X vakantiedagen" maar gewoon met "jij werkt X uur per jaar voor ons, wij betalen YYYYYY CHF per jaar, en verder zien we wel"...
Omdat ik vaak 9 uur of meer per dag werk heb ik probleemloos een paar extra weken vakantie. Ook zou ik met mijn werkgever kunnen overeenkomen om minder uren per jaar te doen, waarvoor ik dan ook minder geld zal krijgen. Maar dat is dus je eigen keus. In principe mag je dus in Zwitserland 32 uur per week (of zelfs minder) werken, maar je moet het niet.